"Кримська Свiтлиця" > #27 за 05.07.2019 > Тема "З потоку життя"
#27 за 05.07.2019
НОВ╤ ПАРТ╤╥ НА ВИБОРАХ. ХТО ╤ ЧИМ ЗАЙМА╢ТЬСЯ В ШТАБАХ «СЛУГИ НАРОДУ» ТА «ГОЛОСУ»
Ймов╕рно, наступну парламентську б╕льш╕сть формуватимуть люди, як╕ ан╕ дня не працювали у Верховн╕й Рад╕. Наступна коал╕ц╕я може складатися з парт╕й "Слуга народу" та "Голос", яку доукомплектують за рахунок мажоритарник╕в-самовисуванц╕в. За останн╕ми соцдосл╕дженнями, парт╕ю Зеленського готов╕ п╕дтримувати близько 43% виборц╕в серед тих, хто визначився з вибором, за парт╕ю Вакарчука – приблизно 7% укра╖нц╕в. "У нас нема╓ домовленостей. Поки парт╕я "Голос" не зайшла у Раду ╕ не набрала конкретно╖ к╕лькост╕ голос╕в, ми не можемо брати на себе як╕сь "обязи". Але ми розум╕╓мо, що вони – потенц╕йн╕ наш╕ партнери, у "Голос╕" теж це чудово розум╕ють", – поясню╓ УП один з л╕дер╕в парт╕╖ "Слуга народу". Про те, як парт╕я президента-актора та колишнього депутата-сп╕вака готуються до вибор╕в 21 липня, хто входить у ╖хн╕ виборч╕ штаби, як╕ завдання й загрози перед ними стоять – читайте в матер╕ал╕ "Укра╖нсько╖ правди".
"Слуга народу": для нас це трет╕й тур П╕сля приголомшливо╖ перемоги Володимира Зеленського парт╕я "Слуга народу" демонстру╓ аналог╕чний стиль виборчо╖ кампан╕╖, що й на президентських виборах. ╥╖ стратег╕я зводилася до меседжа "Зробимо ╖х разом". Мовляв, "ми нов╕, ми зам╕нимо стар╕ пол╕тичн╕ правила, як╕ вс╕м набридли". На парламентських перегонах меседж парт╕╖ Зеленського майже не зм╕нився, у ньому одне слово зам╕нили ╕ ще одне додали: "Зробимо ╖х ще раз". "Нам треба завершити перемогу. Тому для нас вибори до парламенту – це фактично трет╕й тур", – розпов╕дав в ╕нтерв'ю УП кер╕вник штабу "Слуги народу" Олександр Корн╕╓нко. Брендування, кольори, гасла – повн╕стю повторюють все те, що ми бачили навесн╕ цього року. Р╕зниця лише у тому, що ран╕ше на б╕лбордах писали "Зе!президент", зараз пишуть "Зе!депутат". За ╕нформац╕╓ю УП, "СН" планувала зм╕нити на нову стил╕стику в╕зуально╖ кампан╕╖, зокрема й оновлений логотип парт╕╖, який розробила команда кер╕вника д╕джитал-оф╕су штабу Зеленського Михайла Федорова. На лого мав бути зображений чолов╕к у костюм╕, який ╖де на велосипед╕ ╕ трима╓ в руках булаву – прототип головного героя сер╕алу "Слуга народу" Василя Голобородька. Однак апгрейд не стався через занадто коротк╕ терм╕ни перед достроковими парламентськими виборами. "Ми боялися, що люди не встигнуть ╕дентиф╕кувати нове брендування. Щоб н╕хто н╕чого не плутав, ╕ щоб кампан╕я сприймалася як продовження президентсько╖, ми залишили все, як було", – поясню╓ у розмов╕ з УП один з╕ штаб╕ст╕в парт╕╖ Зеленського. "Чим ця кампан╕я в╕др╕зня╓ться в╕д попередньо╖? Що 400 списочник╕в та мажоритарник╕в – не ╓ клонами Зеленського. Це ключова в╕дм╕нн╕сть. Там вибирали в╕дому ╕ яскраву особист╕сть, пол╕тичного сатирика. Зараз у списках ╕дуть менш в╕дом╕ люди, але нам треба донести виборцям, що саме вони ╕ ╓ команда Зеленського", – дода╓ ╕нший сп╕врозмовник. Для Зе!команди ╕сну╓ ще одна серйозна в╕дм╕нн╕сть м╕ж парламентськими та президентськими виборами – це склад виборчого штабу. У пор╕внянн╕ з попередньою кампан╕╓ю, в╕н сутт╓во зм╕нився, адже б╕льша частина команди "стратег╕чно╖ к╕мнати" перейшла працювати в Оф╕с президента. Нин╕ кер╕вником виборчого штабу "Слуги народу" ╓ 35-р╕чний Олександр Корн╕╓нко. На початку 2000-х Корн╕╓нко працював журнал╕стом, пот╕м був концертним директором ╕ менеджером рок-гурту "Крих╕тка". Останн╕ дев'ять рок╕в Корн╕╓нко працював б╕знес-тренером. Зараз в╕н куру╓ роботу рег╕ональних штаб╕в та контролю╓ ситуац╕ю на мажоритарних округах. Разом з кер╕вником парт╕╖ "СН" Дмитром Разумковим Корн╕╓нко пропону╓ штабу тактичн╕ кроки у напрацюванн╕ позиц╕╖ та меседж╕в. Найважлив╕ша функц╕я Разумкова на цих виборах – бути головним сп╕кером та брендфейсом "Слуги народу". За законодавч╕ ╕н╕ц╕ативи у штаб╕ в╕дпов╕да╓ представник президента у ВР Руслан Стефанчук. П╕д час президентсько╖ кампан╕╖ в╕н був одним ╕з ╕деолог╕в Зеленського. Над розробкою ╕деолог╕╖, стратег╕╖ та програми працюють пол╕тичн╕ консультанти Микита Потура╓в та Денис Семенов. До цього всього Потура╓в ╓ ще й кандидатом у народн╕ депутати за списками "Слуги народу". Свого часу ц╕ пол╕тконсультанти працювали з В╕ктором П╕нчуком, Серг╕╓м Т╕г╕пком та парт╕╓ю "УКРОП" ╤горя Коломойського. На початку 2017 року Потура╓в та Семенов працювали у журнал╕ "Фокус". Потура╓в був шеф-редактором, а Семенов – головредом журналу. Пер╕од ╖хньо╖ сп╕впрац╕ з "Фокусом" сп╕впав у час╕, коли на мед╕а-ринку з'явилася ╕нформац╕я про куп╕влю журналу депутатом В╕тал╕╓м Хомутинн╕ком. Меседж-бокси для майбутн╕х депутат╕в разом з Потура╓вим та Семеновим розробля╓ кер╕вниця мед╕а-оф╕су штабу ╢вген╕я Кравчук, яка ран╕ше працювала у прес-служб╕ парт╕╖ "УКРОП". Кр╕м ц╕╓╖ команди на штабн╕ наради обов'язково запрошують юридичний та д╕джитал в╕дд╕ли. На парламентських виборах перед парт╕╓ю "Слуга народу" стоять два важлив╕ завдання: * Перше: моб╕л╕зувати електорат прийти на д╕льниц╕ у розпал сезону в╕дпусток. Для цього штаб розробля╓ нов╕ мотивувальн╕ в╕деоролики, кандидати у депутати з першо╖ двадцятки ╖здять в аг╕тац╕йн╕ тури, де з╕ сцени закликають людей приходити на д╕льниц╕ 21 липня. * Друге: з╕брати кандидат╕в з╕ списку – абсолютно несхожих, з р╕зним бекграундом, осв╕тою, статусом ╕ пол╕тичним досв╕дом – у ╓дину команду. Для цього штаб проводить для сво╖х кандидат╕в групов╕ тренування. Наприклад, на День Конституц╕╖ "Слуга народу" з╕брала списочник╕в, де ╖хн╕ "ск╕ли прокачували" штабн╕ юристи, мед╕йники та д╕джитал-оф╕с. Впродовж к╕лькох годин ╖х вчили, як поводитися з журнал╕стами: правильно сп╕лкуватися, в╕дпов╕дати на незручн╕ запитання або ж уникати ╖х, зм╕нювати тему розмови. Також СММники пояснювали майбутн╕м депутатам, якими в ╕деал╕ повинн╕ бути ╖хн╕ стор╕нки у соцмед╕а, просили утримуватися в╕д пол╕тичних жарт╕в, критики опонент╕в у Фейсбуц╕. А також рекомендували уважно переглянути ╕стор╕ю сво╖х пост╕в, щоб ненароком н╕ в кого не знайшли еротичних фото чи брутальних висловлювань. "Головний меседж, який ми повинн╕ донести виборцю? Ми не перезавантажу╓мо систему, ми ╖╖ перевстановлю╓мо. Нин╕шня система – це як Windows XP. Оновлень вже нема╓, в╕рус╕в багато. Н╕чого не ста╓ться, коли ми перезапуска╓мо комп'ютер. Тому треба встановити хоча б Windows VII", – з легким пафосом п╕дсумову╓ УП один з технолог╕в Зе!команди.
"Голос": Ми нов╕ ╕ ми ╕нш╕
Одн╕╓ю з ключових проблем на старт╕ виборчо╖ кампан╕╖ для парт╕╖ "Голос" було розчарування людей, як╕ оч╕кували, що Святослав Вакарчук п╕де у президенти. Восени минулого року через те, що Вакарчук уникав прямих в╕дпов╕дей на запитання про пол╕тичн╕ амб╕ц╕╖, з нього почав жартувати "95 квартал". Не просто "Квартал", а вже чинний президент, який в╕дкрито кепкував з невизначеност╕ музиканта. Тож перше, про що зараз доводиться говорити Вакарчуку ╕ його команд╕ – переконувати, що л╕дер Океану Ельзи "всерйоз ╕ надовго" йде у пол╕тику. ╤нша проблема була ╕ ╓ набагато серйозн╕шою – надто коротк╕ терм╕ни на запуск парт╕╖ та ╖╖ розкрутку. На в╕дм╕ну в╕д "Слуги народу", до 16 травня Вакарчук н╕де публ╕чно не говорив, що збира╓ться йти на вибори. А кр╕м заяв мають працювати рег╕ональн╕ структури штаб╕в, аг╕татори, спостер╕гач╕ ╕ так дал╕. Ц╕ виборч╕ "пожеж╕" л╕деру "Океану Ельзи" допомага╓ гасити його пол╕тична команда. Кер╕вницею виборчого штабу парт╕╖ "Голос" ╓ колишня заступниця м╕н╕стра економрозвитку ╕ торг╕вл╕ уряду Яценюка Айвараса Абромавичуса Юл╕я Клименко. Заступник голови штабу – Ярослав Железняк, в╕н працював експертом з питань сп╕впрац╕ уряду-парламенту та комун╕кац╕й. Железняк в основному координу╓ роботу на мажоритарних округах. Колишн╕й виконавчий директор Transparency International Ukraine Ярослав Юрчишин займа╓ться розбудовою парт╕╖. В╕н також був залучений до формування виборчих списк╕в "Голосу". PR-спец╕ал╕ст Ярина Ключковська в╕дпов╕да╓ за комун╕кац╕╖ та п╕ар-стратег╕ю. Свого часу Ключковська працювала у комун╕кац╕йних п╕дрозд╕лах великих м╕жнародних Microsoft Ukraine, Group DF, UMC та Metro Cash & Carry Ukraine. Громадська актив╕стка, колишня соратниця М╕хе╕ла Саакашв╕л╕, а згодом Анатол╕я Гриценка, Солом╕я Бобровська куру╓ роботу з рег╕онами. У команд╕ "Голосу" нема╓ головного стратега або тактика. Виборча стратег╕я парт╕╖ Вакарчука – це колективна д╕яльн╕сть штабу, а якщо точн╕ше – ситуативно╖ к╕мнати, куди входять вс╕ вищезгадан╕ люди. До створення креативу, стратег╕чних та тактичних ход╕в залучають в╕домого по робот╕ на минулих парламентських виборах з Радикальною парт╕╓ю Олега Ляшка пол╕тконсультанта Миколу Давидюка, який балоту╓ться в Раду за списком "Голосу". У програмних напрацюваннях та меседжах штабу допомага╓ журнал╕ст та кандидат у народн╕ депутати Серг╕й Рахман╕н. Б╕льше як за м╕сяць команд╕ "Голосу" вдалося б╕льш-менш переконати виборц╕в у серйозност╕ нам╕р╕в Вакарчука, але все ще залиша╓ться проблема нестач╕ часу. "У сусп╕льств╕ величезний запит на нов╕ сили. П╕д час президентсько╖ кампан╕╖ його задов╕льнив Зеленський. Тепер за досить короткий пер╕од нам треба пояснити виборцю, чим ми в╕др╕зня╓мося в╕д ╕нших "нових". А ми – профес╕онали, ╕ в нас ╓ конкретний план д╕й", – поясню╓ УП джерело в парт╕╖ "Голос". Щоб розжувати людям, чим парт╕я Вакарчука в╕др╕зня╓ться в╕д ╕нших, "Голос" робить чотири тактичн╕ кроки. * Жив╕ зустр╕ч╕ з виборцями. Для посилення "вау-ефекту" ╕ максимального привернення уваги мед╕а у кожному великому м╕ст╕, куди при╖жджа╓ #ТурЗм╕н, п╕сля виступ╕в Вакарчука ╕ Ко в╕дбува╓ться концерт "Океану Ельзи". * Пост╕йна присутн╕сть на телебаченн╕. У команд╕ "Голосу" переконан╕, що Вакарчуку та ╕ншим кандидатам в╕д парт╕╖ варто якомога част╕ше з'являтися у пол╕тичних ток-шоу, адже б╕льш╕сть укра╖нц╕в черпа╓ ╕нформац╕ю саме з телев╕зора. Щоправда, часта поява у ток-шоу не завжди працю╓ на користь л╕дера парт╕╖ "Голос". Вакарчук як м╕н╕мум дв╕ч╕ потрапляв у досить непри╓мну ситуац╕ю в еф╕р╕. Перший раз це сталося в еф╕р╕ "Свободи слова", коли Анатол╕й Гриценко сказав л╕деру "Голосу": "нех*р йти в пол╕тику". Другий раз – в еф╕р╕ телеканалу "Укра╖на", коли Юл╕я Тимошенко майстерно заганяла Вакарчука в кут запитаннями про ц╕ни на газ. Зараз л╕дер "Океану Ельзи" ма╓ доступ до вс╕х найб╕льших телеканал╕в. В╕н частий г╕сть на телеканал╕ ╤СТV, що належить В╕ктору П╕нчуку, нер╕дко його можна побачити ╕ на ток-шоу "1+1", який належить ╤горю Коломойському, ╕ на канал╕ "Укра╖на", який належить Р╕нату Ахметову. На ╤СТV взагал╕ переважа╓ компл╕ментарне ставлення до Вакарчука – останн╕ к╕лька тижн╕в в╕н регулярно з'явля╓ться у новинах телеканалу виключно в позитивному св╕тл╕. Попри так╕ дивн╕ зб╕ги у команд╕ "Голосу" категорично заперечують будь-як╕ домовленост╕ з ол╕гархами. "Нам зараз закидають, що ми ма╓мо доступ до вс╕х канал╕в ол╕гарх╕в. В╕дпов╕дь проста – ол╕гархи розум╕ють загрозу монопол╕зац╕╖ влади в одних руках. Нав╕ть Коломойський не хоче посилювати позиц╕╖ "Слуги народу", – перекону╓ УП один з л╕дер╕в парт╕╖ Вакарчука. * Аг╕тац╕я через соцмереж╕. Цю д╕лянку роботи у парт╕╖ розглядають здеб╕льшого як мотивац╕йну складову кампан╕╖. Нараз╕ вони мотивують приходити на концерти "Океану Ельзи" в #ТурЗм╕н. Але ще потр╕бно, щоб люди прийшли на д╕льниц╕. * Зовн╕шня реклама ╕ б╕лборди. Ц╕╓ю д╕лянкою роботи займа╓ться Юр╕й Баб╕нець, який ран╕ше очолював креативну агенц╕ю Havas Kyiv, яка працю╓ з комерц╕йними кл╕╓нтами. Незабаром ма╓ з'явитися друга хвиля б╕лборд╕в, де виборц╕в аг╕туватимуть прийти на д╕льниц╕, ╕ де буде вказано номер парт╕╖ "Голос" у виборчому бюлетен╕. *** У наступному парламент╕ до нових депутат╕в виникатиме безл╕ч запитань. Вони стосуватимуться ╖хньо╖ компетентност╕, електронних декларац╕й, невиконання об╕цянок та пол╕тичних помилок. До них уже можна по-р╕зному ставитися. Але поки УП збирала ╕нформац╕ю для цього тексту, ми жодного разу не чули про плани скупки голос╕в, як╕сь с╕тки, мереж╕ проплачених аг╕татор╕в. Оновлення корегу╓ правила у цин╕чн╕й гр╕ п╕д назвою "пол╕тика". Та не варто передчасно зачаровуватися. До Верховно╖ Ради ангели не потрапляють. www.pravda.com.ua
"Кримська Свiтлиця" > #27 за 05.07.2019 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=21297
|