"Кримська Свiтлиця" > #26 за 29.06.2018 > Тема "З потоку життя"
#26 за 29.06.2018
«МЕНЕ ЗАВЖДИ ТЯГНУЛО ДО МОРЯ, АЛЕ Н╤КОЛИ НЕ УЯВЛЯВ, ЩО СТАНУ КОМАНДИРОМ КОРАБЛЯ»
В╕д командира рад╕отехн╕чно╖ станц╕╖ - до командира бойового корабля.
Простий хлопчина з Кропивницького колись ╕ подумати не м╕г, що стане командиром в╕йськового корабля. ╤нколи виникали думки стати в╕йськовим, але щоб командиром... Василь Швачич згаду╓, як у 9-му клас╕ довго роздумував над майбутньою профес╕╓ю. П╕д час розмови з батьком той запитав: «Синку, хочеш, щоб у тебе були золот╕ погони, б╕лий к╕тель, кортик та вс╕ д╕вчата були тво╖ми?». - З приводу д╕вчат в╕н, зв╕сно, жартував. Але тод╕ його слова мене зачепили. ╤ я задумався - а чому б не спробувати? Чому не пов’язати життя з морем, до якого з дитинства так тягнуло? Вл╕тку бабуся частенько в╕двозила мене у Коблево на в╕дпочинок. Пам’ятаю, я завжди чекав цього моменту. Юнаку довелося останн╕ два роки у школ╕ посилено займатися математикою, ф╕зикою та спортом. Але все марно. - Для вступу до Севастопольського В╕йськово-Морського ╕нституту не вистачило буквально 2 бали, проте рейтинг був достатн╕м, щоб потрапити до В╕йськово-морського коледжу старшинського складу, який знаходився у склад╕ СВМ╤. Так я став на першу сходинку до сво╓╖ мети. Отримавши перше в╕йськове звання м╕чман та прослуживши р╕к на посад╕ командира рад╕отехн╕чно╖ станц╕╖, я, нарешт╕, потрапив до в╕йськово-морського вишу на 3-й курс. У п╕дсумку витратив 7 рок╕в зам╕сть 5-ти, але, врешт╕-решт, отримав омр╕яний кортик та оф╕церськ╕ погони, - говорить Василь Швачич. Служба лейтенанта розпочалася з посади командира г╕дроакустично╖ групи на бойовому корабл╕ - морському тральщику «Черкаси», який дислокувався у смт Новоозерне. Дал╕ був малий протичовновий корабель «Хмельницький», де займав посаду командира БЧ-4-7 (бойова частина зв’язку та управл╕ння). Згодом п╕шов на п╕двищення у м╕сто Севастополь – пом╕чником командира фрегату «Гетьман Сагайдачний». Саме у той час, коли корабель брав участь у антип╕ратських операц╕ях НАТО «Океанський щит» та ╢вропейського союзу «Аталанта» ╕ в╕дбулася окупац╕я Криму Рос╕╓ю. - Тому п╕сля усп╕шного виконання поставлених завдань у березн╕ 2014 року поверталися ми вже не в Крим, а в Одесу. Н╕хто не знав, що буде дал╕, з кожним днем ситуац╕я на п╕востров╕ загострювалась. Особовий склад перебував у повн╕й бойов╕й готовност╕. Але найб╕льше бентежило ек╕паж те, що с╕м’╖ та р╕дн╕ залишалися п╕д контролем кра╖ни-агресора. А ми ц╕лодобово знаходилися на корабл╕ ╕ не могли ╖м допомогти. Нав╕ть перевезти дружин, д╕тей та реч╕ не було жодно╖ можливост╕, - згаду╓ оф╕цер. – Тому деяк╕ в╕йськовослужбовц╕ не витримали напруги ╕ самов╕льно повернулися до Криму. Ще 40% особового складу зв╕льнилися в Одес╕. С╕м’я Василя на той момент проживала у ╢впатор╕╖. Покидати корабель в╕н не збирався, проте добре розум╕в, що питання евакуац╕╖ кохано╖ та маленько╖ доньки треба вир╕шувати. Тим паче, що дружина п╕шла з м╕л╕ц╕╖, яка перейшла на б╕к окупанта, та залишилася без роботи. - На жаль, н╕хто ╕з кер╕вництва флоту не переймався нашими проблемами, болючими питаннями ек╕пажу, ╕ це, певно, одна з причин, через яку кримчан на корабл╕ ставало все менше. Однак я все ж таки знайшов волонтер╕в ╕з Запор╕жжя, як╕ допомогли перевезти мою родину до П╕вденно╖ Пальм╕ри, - пригаду╓ Василь. В 2017 роц╕ кап╕тана 3 рангу Швачича призначають командиром пошуково-рятувального судна «Донбас». Корабель управл╕ння "Донбас" був четвертим п╕сля ракетного катера "Прилуки", танкера "Фаст╕в" та судна розмагн╕чування "Балта", що рос╕йськ╕ в╕йськов╕ передали В╕йськово-Морським Силам ЗС Укра╖ни у березн╕ 2014-го року. За пер╕од перебування у блокад╕ корабель отримав значн╕ пошкодження матер╕ально╖ частини. Проблем додало ╕ загоряння на одному ╕з бойових пост╕в у 2016 роц╕. Як вважа╓ командир «Донбасу», воно також було насл╕дком поганого техн╕чного стану корабля п╕сля його кримського полону. Особовий склад власноруч пров╕в ремонтно-в╕дновлювальн╕ роботи. Василь Швачич розпов╕в, що судно ма╓ досить поважний в╕к, так як воно було спущене на воду у 1969 роц╕ ╕ це також не може не впливати на його стан. - Сьогодн╕ виконувати завдання пошуково-рятувального характеру корабель спроможний, але без переобладнання та модерн╕зац╕╖ - це досить складно. Тобто як╕сь окрем╕ елементи нам посильн╕, а операц╕я в ц╕лому – н╕, - поясню╓ командир. Попередн╕й вих╕д у море «Донбас» зд╕йснив у жовтн╕ 2016 року п╕сля пожеж╕ з метою перев╕рки роботи суднових пристро╖в судна, зокрема рульового пристрою, нав╕гац╕йно╖ системи та корабельного зв’язку. - Думаю, що мало виход╕в у море ╕ ╓ одна з головних причин, чому на корабл╕ багато вакантних посад, - п╕дсумову╓ оф╕цер. - Зв╕сно, вплива╓ ╕ грошове утримання, ╕ те, що досить багато часу проводиш на борту, а не з с╕м’╓ю. Як виявилося у розмов╕, н╕ Василь, н╕ решта командир╕в сус╕дн╕х корабл╕в у зон╕ АТО не були. А все через те, що для оф╕цер╕в корабельного складу там просто не передбачен╕ посади. - Мен╕ боляче спостер╕гати за тим, що в╕дбува╓ться на сход╕ Укра╖ни. З 2014 року я писав рапорти вищому кер╕вництву з проханням в╕дправити мене до зони бойових д╕й, аби боронити свою землю, - говорить командир пошуково-рятувального судна. Кр╕м того, я, як командир, мав би бути прикладом для сво╖х п╕длеглих. А вони майже вс╕ брали участь в антитерористичн╕й операц╕╖, так як старшин ╕ матрос╕в призначають на посади стр╕лк╕в, зв’язк╕вц╕в, вод╕╖в. З впевнен╕стю скажу – у мене на корабл╕ кожен профес╕онал сво╓╖ справи. ╤ саме завдяки ╖м «Донбас» сьогодн╕ п╕дтриму╓ться в задов╕льному техн╕чному стан╕. Оксана Карпенко, спец╕альний кореспондент редакц╕╖ В╕йськово-Морських Сил м. Одеса
"Кримська Свiтлиця" > #26 за 29.06.2018 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=20137
|