Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (2882)
З потоку життя (6054)
Душі криниця (3354)
Українці мої... (1439)
Резонанс (1458)
Урок української (986)
"Білі плями" історії (1645)
Крим - наш дім (531)
"Будьмо!" (260)
Ми єсть народ? (237)
Бути чи не бути? (70)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (108)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
Ольга Мусаф╕рова, власний кореспондент «Новой газеты»: ЗАПОРУКА УСП╤ХУ УКРА╥НИ В ТОМУ, ЩОБ НЕ МАТИ СПРАВУ З РОС╤ЯНАМИ
Ольга Мусаф╕рова журнал╕ст, власкор «Новой газеты» в Укра╖н╕. З нею – ми на ти,...


"ПУТ╤Н ОТРИМА╢ НЮРНБЕРГ, А СЕНЦОВ "НОБЕЛЬ"
Верховна Рада звернулася ╕з заявою до Нобел╕вського ком╕тету щодо висунення кандидатури...


ЛЕРАНЕ ХАЙБУЛЛА╢ВА: «ЧЕТВЕРО НАС СПАСУТЬ»
Леране Хайбулла╓ва – кримська татарка. Вона ви╖хала з Криму ╕ утриму╓ в м╕ст╕ ╤рпен╕ на...


ПРИЙНЯТО ПРОЕКТ ПОСТАНОВИ ЩОДО СКАСУВАННЯ ДЕПУТАТСЬКО╥ НЕДОТОРКАНОСТ╤ ЧИ ПРО ПОДАЛЬШЕ ЗАТЯГУВАННЯ З ТИМ?
Андр╕й Паруб╕й побажав ком╕тету усп╕шно╖ роботи над законопроектом.


Володимир Буткевич, заступник голови Конституц╕йно╖ ком╕с╕╖: КОНСТИТУЦ╤Я – ТО НЕ ╢МН╤СТЬ ДЛЯ ВС╤Х «ХОТ╢ЛОК»
Зустр╕тися з Володимиром Григоровичем не так вже й просто.




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














Гостям Севастополя



FaceBook

Twitter









оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #25 за 22.06.2018 > Тема "З перших уст"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#25 за 22.06.2018
РАДА УХВАЛИЛА ЗАКОН ПРО НАЦБЕЗПЕКУ

Верховна Рада у четвер, 21 червня, ухвалила внесений Президентом закон «Про нац╕ональну безпеку Укра╖ни». 
За ухвалення в╕дпов╕дно законопроекту № 8068 у другому читанн╕ та в ц╕лому проголосували 248 народних депутат╕в при м╕н╕мально необх╕дн╕й к╕лькост╕ у 226, пов╕домля╓ кореспондент «Укр╕нформу». 
Цей закон визнача╓ основи та принципи нац╕онально╖ безпеки ╕ оборони, ц╕л╕ та основн╕ засади державно╖ пол╕тики, що гарантуватимуть сусп╕льству ╕ кожному громадянину захист в╕д загроз. 
Зокрема, в ньому уточнено повноваження Президента Укра╖ни щодо стратег╕чного кер╕вництва Нацгвард╕╓ю через Генеральний штаб ЗСУ п╕д час во╓нного стану. 
«╤з введенням во╓нного стану Нац╕ональна гвард╕я Укра╖ни приводиться в готовн╕сть до виконання завдань за призначенням в умовах д╕╖ правового режиму во╓нного стану, входить до складу сил оборони. Стратег╕чне кер╕вництво Нац╕ональною гвард╕╓ю Укра╖ни зд╕йсню╓ Президент Укра╖ни через Генеральний штаб Збройних сил Укра╖ни, про що зазнача╓ться в указ╕ Президента Укра╖ни про введення во╓нного стану, який затверджу╓ться Верховною Радою», – йдеться у закон╕. 
Також законом встановлю╓ться, що м╕н╕стр оборони ╕ його заступники призначатимуться з-пом╕ж цив╕льних ос╕б, а також передбачено розмежування посад начальника Генштабу та головнокомандувача Збройних сил Укра╖ни. 
Так, головнокомандувач ЗСУ признача╓ться на посаду та зв╕льня╓ться Президентом Укра╖ни за поданням м╕н╕стра оборони, яким ╕ п╕дпорядкову╓ться. 
При цьому начальник Генштабу п╕дпорядкову╓ться головнокомандувачу ЗСУ. Його повноваження, основн╕ завдання та порядок функц╕онування Генштабу визначаються в положенн╕, яке затверджу╓ться Президентом Укра╖ни. 
Водночас закон про нацбезпеку започаткову╓ реформу силових в╕домств в╕дпов╕дно до стандарт╕в НАТО. Зокрема, зм╕ню╓ться статус Служби безпеки Укра╖ни – тепер вона ╓ спец╕альним органом з правоохоронними функц╕ями, що забезпечу╓ державну безпеку, зд╕йснюючи з неухильним дотриманням прав ╕ свобод людини ╕ громадянина. Основними завданнями СБУ визначено протид╕ю розв╕дувально-п╕дривн╕й д╕яльност╕ проти Укра╖ни, боротьбу з тероризмом, контррозв╕дувальний захист державного суверен╕тету, конституц╕йного ладу ╕ територ╕ально╖ ц╕л╕сност╕, оборонного ╕ науково-техн╕чного потенц╕алу, к╕бербезпеки, економ╕чно╖ та ╕нформац╕йно╖ безпеки держави, об’╓кт╕в критично╖ ╕нфраструктури, охорону державно╖ та╓мниц╕. 
Водночас за меж╕ повноважень СБУ винесено функц╕╖ щодо розсл╕дування економ╕чних злочин╕в. 
При цьому, як пояснив секретар Ком╕тету ВР з питань нац╕онально╖ безпеки та оборони ╤ван В╕нник, до повноважень СБУ у сфер╕ економ╕ки належатиме виключно розв╕дувальний захист економ╕чного та наукового потенц╕алу держави. Водночас народн╕ депутати Ганна Гопко та Св╕тлана Зал╕щук наполягали, зокрема, на внесенн╕ зм╕н безпосередньо до закону про Службу безпеки, що стосувалися позбавлення СБУ функц╕й у сфер╕ економ╕ки та боротьби з корупц╕╓ю ╕ оргзлочинн╕стю. Але жодна з ╖хн╕х поправок не була п╕дтримана у зал╕ п╕д час розгляду законопроекту про нацбезпеку до другого читання.
Разом з тим у шестим╕сячний терм╕н п╕сля того, як закон про нацбезпеку набуде чинност╕, СБУ ма╓ розробити законопроект про внесення зм╕н до закону «Про Службу безпеки Укра╖ни». 
Також у закон╕ розмежовуються сили оборони та сили безпеки. Так, визначено, що сили оборони мають зд╕йснювати в╕дпов╕дн╕ заходи щодо оборони держави та во╓нно╖ безпеки, тод╕ як на сили безпеки покладено функц╕╖ ╕з забезпечення державно╖ та громадсько╖ безпеки Укра╖ни. 
Законом також передбачено ф╕нансове забезпечення сектору безпеки та оборони. Так, обсяг в╕дпов╕дних видатк╕в ма╓ становити не менше 5% запланованого обсягу ВВП, ╕з яких 3% вид╕лятиметься на ЗСУ. 
Кр╕м того, закон «Про нац╕ональну безпеку Укра╖ни» запроваджу╓ демократичний цив╕льний контроль за сектором безпеки й оборони, зокрема з боку Верховно╖ Ради та громадського сусп╕льства. Визначено, що парламент створю╓ ком╕тети, до повноважень яких належить забезпечення контролю за д╕яльн╕стю орган╕в сектору безпеки ╕ оборони. Так, за п╕вроку п╕сля набуття чинност╕ законом про нацбезпеку, на розгляд парламенту ма╓ бути внесений законопроект про створення спец╕ального ком╕тету ВР, який займатиметься наглядом за д╕яльн╕стю спец╕альних правоохоронних, розв╕дувальних орган╕в та орган╕в ╕з правоохоронними функц╕ями. 
Цив╕льний контроль зд╕йсню╓ться, зокрема, за принципом прозорост╕, що передбача╓ повне розкриття ф╕нансово╖ ╕нформац╕╖ щодо функц╕онування сектору безпеки та оборони з урахуванням вимог Закону Укра╖ни «Про державну та╓мницю». 
Водночас громадяни Укра╖ни беруть участь у зд╕йсненн╕ цив╕льного контролю через громадськ╕ об'╓днання, членами яких вони ╓, через депутат╕в м╕сцевих рад, особисто шляхом звернення до Уповноваженого ВР з прав людини або до державних орган╕в. При цьому сфера громадського контролю може бути обмежена законом «Про державну та╓мницю». 
«З метою систематичного ╕нформування сусп╕льства про д╕яльн╕сть сектору безпеки ╕ оборони Укра╖ни, забезпечення обгрунтованост╕ р╕шень державних орган╕в з питань нац╕онально╖ безпеки ╕ оборони, про стан виконання заход╕в розвитку сектору безпеки ╕ оборони пер╕одично, але не р╕дше н╕ж раз на три роки, органами сектору безпеки ╕ оборони видаються "Б╕л╕ книги" або ╕нш╕ анал╕тичн╕ документи (огляди, нац╕ональн╕ допов╕д╕ тощо)», – уточню╓ться в закон╕. 
Загалом закон про нацбезпеку передбача╓ скасування трьох закон╕в «Про основи нац╕онально╖ безпеки Укра╖ни», «Про демократичний цив╕льний контроль над Во╓нною орган╕зац╕╓ю ╕ правоохоронними органами держави» та «Про орган╕зац╕ю оборонного планування». 
Як пов╕домляв Укр╕нформ, 5 кв╕тня Верховна Рада ухвалила у першому читанн╕ законопроект № 8068 «Про нац╕ональну безпеку Укра╖ни», внесений Президентом Укра╖ни 28 лютого. 

РАДА УХВАЛИЛА ЗАКОН ПРО ЗАПУСК АНТИКОРУПЦ╤ЙНОГО СУДУ

Верховна Рада ухвалила закон «Про утворення Вищого антикорупц╕йного суду». За ухвалення в╕дпов╕дного законопроекту № 8497 в ц╕лому проголосувало 265 депутат╕в при м╕н╕мально необх╕дних 226, пов╕домля╓ кореспондент «Укр╕нформу».
В╕дпов╕дний проект закону, як це зазначено у пояснювальн╕й записц╕ до нього, розроблено на виконання вимог Конституц╕╖, а також закон╕в «Про Вищий антикорупц╕йний суд» та «Про судоустр╕й ╕ статус судд╕в» для започаткування д╕яльност╕ Вищого антикорупц╕йного суду.
Для досягнення вказано╖ мети передбачено утворення Вищого антикорупц╕йного суду, м╕сце якого, територ╕альна юрисдикц╕я ╕ статус визначаються законом «Про Вищий антикорупц╕йний суд».
Парламент доручив Каб╕нету м╕н╕стр╕в та Державн╕й судов╕й адм╕н╕страц╕╖ в межах компетенц╕╖ вжити заход╕в, пов'язаних з утворенням Вищого антикорупц╕йного суду ╕ реал╕зац╕╖ закону.
Цей закон набува╓ чинност╕ з дня, наступного за днем його опубл╕кування.
Як пов╕домлялося, 7 червня Рада ухвалила закон «Про Вищий антикорупц╕йний суд», яким визначаються засади орган╕зац╕╖ та д╕яльност╕ Вищого антикорупц╕йного суду, спец╕альн╕ вимоги до судд╕в цього суду та гарант╕╖ ╖х д╕яльност╕. У прик╕нцевих та перех╕дних положеннях цього закону пропонувалося Президентов╕ внести в установленому порядку проект закону про утворення Вищого антикорупц╕йного суду.
18 червня цього року Вища рада правосуддя за зверненням Президента Укра╖ни п╕дтримала п╕дготовлений ним проект закону "Про утворення Вищого антикорупц╕йного суду".
Зг╕дно з законом, ВАС зд╕йснюватиме правосуддя у крим╕нальних провадженнях щодо злочин╕в, в╕днесених до його юрисдикц╕╖ (п╕дсудност╕), а також шляхом зд╕йснення судового контролю за дотриманням прав, свобод та ╕нтерес╕в ос╕б у таких крим╕нальних провадженнях.
Законом також передбачено, що для встановлення в╕дпов╕дност╕ кандидат╕в на посади судд╕в ВАС критер╕ям профес╕йно╖ етики, доброчесност╕, тощо утворю╓ться громадська рада м╕жнародних експерт╕в у склад╕ 6 член╕в, як╕ призначаються ВККС виключно на п╕дстав╕ пропозиц╕й м╕жнародних орган╕зац╕й, з якими Укра╖на сп╕впрацю╓ у сфер╕ запоб╕гання та протид╕╖ корупц╕╖ в╕дпов╕дно до м╕жнародних договор╕в.
16 червня Президент Петро Порошенко заявив, що робитиме все можливе з метою створення Антикорупц╕йного суду до початку передвиборно╖ президентсько╖ кампан╕╖ у грудн╕ цього року.

 

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #25 за 22.06.2018 > Тема "З перших уст"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=20110

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков