"Кримська Свiтлиця" > #47 за 24.11.2017 > Тема "З потоку життя"
#47 за 24.11.2017
НАШ УКРА╥НСЬКИЙ БАХМУТ
В╕йна, що ув╕рвалася в наше життя, кардинально зм╕нила життя кожно╖ родини. Прикро лише, що деяк╕ наст╕льки «призвича╖лися», що вже не пом╕чають щоденних пов╕домлень з фронту. Пом╕ж тим, бо╖ на Сход╕ не вщухають кожно╖ мит╕. Наш╕ во╖ни виборюють право нас, укра╖нц╕в, на мирне життя. Виборюють право на свободу, яка н╕коли не да╓ться легко. ╤ ц╕ну свобод╕ добре знають мешканц╕ прифронтових територ╕й. Саме ц╕ люди на в власному досв╕д╕ зрозум╕ли, як це – жити в оч╕кування в╕йни, щомит╕ бути готовим до неспод╕ваних поворот╕в у власн╕й дол╕. Патр╕отичн╕ мешканц╕ Бахмута нав╕ть в найдраматичн╕ш╕ моменти завжди знали: ╖хн╓ м╕сто завжди залишиться укра╖нським. У липн╕ у Бахмут╕ в╕дбулися урочистост╕ з нагоди третьо╖ р╕чниц╕ зв╕льнення м╕ста в╕д пророс╕йських бойовик╕в. Представники громадських орган╕зац╕й «Об’╓днання ж╕нок та матер╕в учасник╕в АТО”, «Бахмут укра╖нський» орган╕зували фотовиставку, присвячену трет╕й р╕чниц╕ визволення, презентували друкован╕ видання 2014-2015 рок╕в, об’╓днан╕ тематикою «Народжен╕ в╕йною». А коли на площ╕ Свободи учасники святкування розгорнули величезний нац╕ональний прапор розм╕ром 72x22 метри – символ ╓дност╕ ╕ свободи укра╖нського народу – видовище було справд╕ дивовижним. «Справд╕, в╕йна змусила нас усв╕домити ту ц╕ну, яку платимо за свободу та незалежн╕сть, - д╕литься враженнями викладач Бахмутського педагог╕чного коледжу Лариса Макогон. – В╕дтепер нац╕онально-патр╕отичному вихованню прид╕ля╓мо особливу увагу. Вихову╓мо майбутн╕х педагог╕в у дус╕ патр╕отизму, любов╕ до укра╖нсько╖ земл╕. Бахмут завжди був укра╖нським м╕стом, тож для м╕сцевих мешканц╕в н╕коли не виникало питання, де житимемо ми ╕ наш╕ д╕ти. Бахмут – це Укра╖на». Прошу пригадати, як под╕╖ найгаряч╕шо╖ фази в╕йни 2014 року вплинула на роботу навчального закладу. Лариса Макогон з╕зна╓ться, що згадувати т╕ под╕╖ довол╕ бол╕сно. Зам╕сть лекц╕йних занять довелося в╕дпрацьовувати практичн╕ завдання, коли потр╕бно було виводити студент╕в до бомбосховища. На щастя, об╕йшлося лише тренувальними вправами, тож педагоги рад╕ли нав╕ть цьому. Ут╕м, коли у 2014 роц╕ снаряд все-таки влучив в навчальний корпус, то в╕д жахливих насл╕дк╕в врятувало т╕льки те, що студенти були на кан╕кулах. Сама доля берегла ╖х життя. Ц╕кавлюся у Лариси Григор╕вни, чи вдалося зберегти основний контингент студент╕в. «Педагоги хвилювалися, коли наш╕ вихованц╕ ви╖здили з м╕ста. На щастя, Бахмут зв╕льнили, наш╕ м╕стяни повернулися додому. А щодо студент╕в, то ми ╖х, на щастя, не розгубили. Б╕льше того, до нашого коледжу перевелися студенти з Донецька, Мак╕╖вки – м╕ст, що опинилися на тимчасово окупованих територ╕ях. Тож продовжу╓мо вчитися, беремо активну участь у житт╕ не лише м╕ста, але вс╕╓╖ нашо╖ Укра╖ни». До реч╕, до Дня Захисника Укра╖ни у Бахмут╕ в╕дбулися спортивно-патр╕отичн╕ змагання для студент╕в ВНЗ I-IV р╕вн╕в акредитац╕╖ та учн╕в профес╕йно-техн╕чно╖ осв╕ти «Майбутн╕ захисники». Метою спортивно-патр╕отичних змагань стало в╕дродження нац╕ональних традиц╕й та культурно╖ спадщини укра╖нського народу, п╕двищення р╕вня ф╕зично╖ п╕дготовленост╕ та зб╕льшення рухово╖ активност╕ молод╕. Переможцем змагань, п╕д час яких молодь отримала практичн╕ навички з виконання норматив╕в з розбирання та зб╕рки стр╕лецько╖ збро╖, стала команда Горл╕вського ╕нституту ╕ноземних мов. Друге та трет╓ м╕сця в╕дпов╕дно пос╕ли команди Донецького вищого училища ол╕мп╕йського резерву ╕м. С.Бубки та Бахмутського педагог╕чного коледжу. Тож, як бачимо, педагогам ╓ чим пишатися, а ╖хн╕ зусилля не ╓ даремними. Очолю╓ коледж викладач вищо╖ категор╕╖, в╕дм╕нник осв╕ти Н╕на Мащенко. Навчання в╕дбува╓ться за напрямами: вихователь д╕тей дошк╕льного в╕ку з додатковими спец╕альностями (вихователь з правом проведення занять англ╕йсько╖ мови; ф╕зкультури; образотворчо╖ д╕яльност╕, хореограф╕чного колективу); вчитель музики в школ╕, музичний кер╕вник з додатковою спец╕альн╕стю (орган╕затор позакласно╖ роботи); вчитель ф╕зкультури у школ╕ (з додатковою спец╕альн╕стю – орган╕затор позакласно╖ роботи). Будн╕ ╕ свята Бахмутського педагог╕чного коледжу – лише один з фрагмент╕в роботи осв╕тян Донеччини. Зрештою, осв╕тянський процес у навчальних закладах, що опинилися на л╕н╕╖ з╕ткнення – тема окремо╖ розмови. Працювати в таких умовах, щодня ризикуючи життям… Напевно, лише той, хто пережив так╕ моменти у сво╓му житт╕, зрозум╕╓, як працюють укра╖нськ╕ педагоги. Попри труднощ╕ повсякденного життя, осв╕тяни намагаються не переривати навчальний процес, щоб в╕йна не змогла забрати в д╕тей можлив╕сть одержати як╕сну осв╕ту. Нин╕ на територ╕╖ Донецько╖ област╕ на л╕н╕╖ з╕ткнення розташован╕ 119 заклад╕в осв╕ти, в яких навчаються 12,2 тис. д╕тей ╕ працюють майже 2,5 тис. педагог╕в. У 58 дитсадках перебувають 2,5 тис. вихованц╕в, у 54 школах навчаються 8,5 тис. учн╕в; у шести закладах профес╕йно-техн╕чно╖ осв╕ти профес╕╖ навчаються трохи б╕льше 1 тис. учн╕в. Бомбосховище у кожн╕й школ╕, дитячому садку – г╕рка прикмета сучасно╖ доби. Тим, хто не пережив жах╕ття бомбардувань, важко уявити, як поводяться люди в под╕бн╕ ситуац╕╖. Як осв╕тяни орган╕зовують, заспокоюють д╕тей, виводять у бомбосховище. Як призвичаюються до такого життя д╕ти, як╕ змушен╕ ор╕╓нтуватися ╕ перебувати у бомбосховищ╕. Г╕рк╕ реал╕╖ часу ╕ водночас – усв╕домлення: саме в╕д осв╕тян залежить, яким буде юне покол╕ння Донеччини. Наск╕льки важливим ╓ нац╕онально-патр╕отичне виховання ╕ яку дорогу ц╕ну доводиться платити за провальну гуман╕тарну пол╕тику протягом останн╕х десятил╕ть. Ц╕ уроки - мирного життя ╕ в╕йни - добре засво╖ли осв╕тяни Бахмутського педагог╕чного коледжу. ╤ разом з патр╕отичними мешканцями краю знають, що Бахмут завжди буде укра╖нським. Натал╕я Осипчук, письменниця, член НСПУ
"Кримська Свiтлиця" > #47 за 24.11.2017 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=19322
|