Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #37 за 21.10.2016 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#37 за 21.10.2016
УРОКИ РОС╤ЙСЬКО-УКРА╥НСЬКО╥ В╤ЙНИ

Станом на 1 с╕чня 1992 року система моб╕л╕зац╕╖ та оборони Укра╖ни базувалася на нац╕ональних ресурсах, як╕ в╕дпов╕дно до адм╕н╕стративного розпод╕лу Укра╖ни були територ╕ально под╕лен╕ на три в╕йськов╕ округи у межах колишн╕х Ки╖вського, Одеського та Прикарпатського в╕йськових округ╕в.
Ця система зг╕дно з заздалег╕дь розробленими та затвердженими планами д╕й давала можлив╕сть митт╓вого реагування на будь-яку збройну агрес╕ю в ус╕х ланках во╓нно╖ орган╕зац╕╖ Укра╖ни, системи цив╕льного захисту населення та в ус╕х ланках орган╕в державно╖ влади ╕ м╕сцевого самоврядування для вчасного зд╕йснення оборони кра╖ни, орган╕зац╕╖ в╕дс╕ч╕ збройн╕й агрес╕╖ та л╕кв╕дац╕╖ збройного конфл╕кту.
Та п╕д час збройно╖ агрес╕╖ Рос╕йсько╖ Федерац╕╖ проти Укра╖ни, захоплення нею Криму ╕ частини територ╕╖ Донбасу стало ц╕лком зрозум╕лим, що протягом останн╕х 24-х рок╕в оборонна пол╕тика в Укра╖н╕ була провальною ╕ згубною як для само╖ системи моб╕л╕зац╕╖ ╕ оборони, так ╕ для бо╓здатност╕ Збройних Сил Укра╖ни. До цього призвело те, що оч╕льники держави не враховували ╕мперських амб╕ц╕й Рос╕йсько╖ Федерац╕╖ щодо Укра╖ни та припускались поступок на шкоду власне нац╕ональним ╕нтересам.
До того ж, сутт╓ве зниження обороноздатност╕ Укра╖ни сталося через низку грубих помилкових р╕шень вищого в╕йськового кер╕вництва держави:
- по-перше, було л╕кв╕довано три в╕йськов╕ округи, через що була зруйнована потужна моб╕л╕зац╕йна система, яка, в╕дпов╕дно до норм Закону Укра╖ни «Про оборону Укра╖ни», базувалася на готовност╕ та здатност╕ вс╕х орган╕в державно╖ влади, ус╕х ланок во╓нно╖ орган╕зац╕╖ Укра╖ни, орган╕в м╕сцевого самоврядування, ╓дино╖ системи цив╕льного захисту та нац╕онально╖ економ╕ки до переведення ╖╖, за необх╕дн╕стю, з мирного на во╓нний стан, а також на готовност╕ населення ╕ територ╕╖ держави до оборони кра╖ни, завдання в╕дс╕ч╕ збройн╕й агрес╕╖ та л╕кв╕дац╕╖ збройного конфл╕кту;
- по-друге, не була створена ╓дина система Протипов╕тряно╖ оборони Укра╖ни, яка б базувалася на бойових можливостях колишньо╖ 8-╖ окремо╖ арм╕╖ ППО ╕ трьох в╕йськових округ╕в та у во╓нний час нарощувалася за рахунок розгортання бойових порядк╕в ППО Сухопутних в╕йськ. Це п╕двищило небезпеку для Укра╖ни через створену незахищен╕сть з пов╕тря мегапол╕с╕в, наявних ядерних електростанц╕й та ╕нших техногенно небезпечних об’╓кт╕в;
- по-трет╓, об’╓днання двох вид╕в Збройних Сил – В╕йськово-пов╕тряних сил та В╕йськ Протипов╕тряно╖ оборони в один вид призвело до сутт╓вого зниження ╖х бо╓здатност╕;
- по-четверте, л╕кв╕дац╕я трьох в╕йськових округ╕в та перех╕д Сухопутних в╕йськ на систему Оперативних командувань у склад╕ батальйон-бригада-корпус зам╕сть полк-див╕з╕я-арм╕я-фронт сутт╓во зменшили вогневу потужн╕сть в╕йськ та ╖х маневрен╕ можливост╕, оск╕льки див╕з╕я, як основна оперативно-тактична одиниця, мала спроможн╕сть самост╕йно, без сторонньо╖ допомоги, вести безперервн╕ бойов╕ д╕╖ протягом трьох д╕б на основному напрям╕ оборони;
- по-п’яте, були л╕кв╕дован╕ ун╕кальн╕ вищ╕ в╕йськов╕ навчальн╕ заклади з потужною навчальною базою - так╕, як КВ╤РТУ, КВЗР╤У, КВОКУ, КВ╤АУ, як╕ готували висококвал╕ф╕кованих оф╕цер╕в-фах╕вц╕в б╕льшост╕ техн╕чних спец╕альностей, що повн╕стю задовольняло потреби ЗСУ в оф╕церах, а перех╕д в╕йськово╖ осв╕ти на в╕йськов╕ кафедри цив╕льних ВНЗ Укра╖ни позбавив можливост╕ готувати в╕дпов╕дальних оф╕цер╕в-профес╕онал╕в, здатних самост╕йно приймати р╕шення в умовах швидкоплинних бойових д╕й;
- по-шосте, через л╕кв╕дац╕╓ю в╕йськових округ╕в були зруйнован╕ плани оборони, як╕ враховували готову ╕нфраструктуру, облаштування та комун╕кац╕╖ театр╕в можливих бойових д╕й на територ╕╖ Укра╖ни, а також не було продумано та сплановано перегрупування в╕йськ та передислокац╕╖ в╕йськових частин, ав╕ац╕╖ ╕ бойових корабл╕в у глибину територ╕╖ Укра╖ни у раз╕ виникнення загрози ╖х захоплення в╕йськами агресора.
З самого початку створення власних Збройних Сил Укра╖на з╕ткнулася з потужним спротивом цьому процесу з боку Рос╕йсько╖ Федерац╕╖.
Особливо це проявилось, починаючи з 1992 року, коли постала проблема розпод╕лу як Чорноморського флоту, так ╕ Кримсько╖ в╕йськово-морсько╖ бази колишнього СРСР, як╕ у порушення вс╕х норм м╕жнародного права так ╕ залишились у власност╕ Рос╕йсько╖ Федерац╕╖ та врешт╕ стали основною базою для зд╕йснення нею збройно╖ агрес╕╖ проти Укра╖ни у 2014 роц╕.
Укра╖на п╕д сильним тиском Рос╕йсько╖ Федерац╕╖ п╕шла на власне ракетно-ядерне роззбро╓ння, п╕дписавши у 1994 роц╕ Будапештський меморандум про гарант╕╖ безпеки Укра╖ни з боку держав, що волод╕ють ядерною збро╓ю, який так ╕ не було дотримано державами-п╕дписантами як п╕д час збройно╖ агрес╕╖ проти Укра╖ни з боку Рос╕йсько╖ Федерац╕╖ у 2014 роц╕, так ╕ до цього часу.
Кр╕м того, Крим з 1992 року був п╕д пост╕йним пол╕тичним та ╕нформац╕йним контролем в╕йськового кер╕вництва Рос╕йсько╖ Федерац╕╖ через базування там ╖╖ Чорноморського флоту.
Тепер стало зрозум╕лим, що Рос╕йська Федерац╕я, як спадко╓мниця колишнього СРСР, перейняла ╕ продовжила ╕мперську пол╕тику колишнього Радянського Союзу, а тому вкрай була зац╕кавлена у роззбро╓нн╕ Укра╖ни та в послабленн╕ ╖╖ оборонного потенц╕алу для створення вс╕х необх╕дних умов втягування Укра╖ни у сферу свого впливу, ╕ саме тому з середини 90-х рок╕в Рос╕йська Федерац╕я розпочала довготривалу г╕бридну в╕йну проти Укра╖ни з к╕нцевою метою л╕кв╕дац╕╖ ╖╖ державно╖ незалежност╕.
У ход╕ ц╕╓╖ г╕бридно╖ в╕йни Рос╕йська Федерац╕я не гребувала н╕ пол╕тичним, н╕ дипломатичним, н╕ економ╕чним тиском на Укра╖ну, а також не гребувала ╕ методами ведення ╕нформац╕йно╖ в╕йни, подекуди втручаючись нав╕ть у х╕д та результати президентських перегон╕в, намагаючись встановити в Укра╖н╕ слухняний владний режим та поставити сво╖х людей як на ключов╕ посади в╕йськового кер╕вництва для ╕н╕ц╕ювання прийняття помилкових р╕шень, так ╕ у низов╕ ланки силових структур для п╕дбурення пророс╕йських сепаратистських настро╖в у сх╕дних рег╕онах Укра╖ни та в Криму. Тому особливо╖ динам╕ки руйнац╕я системи оборони Укра╖ни набрала п╕д час знаходження на посад╕ м╕н╕стра оборони Укра╖ни громадянина Рос╕йсько╖ Федерац╕╖ Саламат╕на та б╕знесмена Павла Лебед╓ва.
Зважуючи на ╕мперськ╕ амб╕ц╕╖ Рос╕йсько╖ Федерац╕╖, процес руйнац╕╖ системи оборони Укра╖ни на фон╕ в╕дчуження та реал╕зац╕╖ на м╕льярдн╕ суми в╕йськового майна, озбро╓ння, техн╕ки, буд╕вель, земл╕ та оборонних об’╓кт╕в вигляда╓ як умисне зд╕йснення злочинно╖ д╕яльност╕ проти Укра╖нського народу, ╕ вище кер╕вництво держави ма╓ нев╕дкладно розробити та прийняти план в╕дновлення моб╕л╕зац╕йного та оборонного потенц╕алу Укра╖ни, у тому числ╕, ╕ в╕дновлення трьох в╕йськових округ╕в як потужно╖ системи моб╕л╕зац╕╖ держави.
В╕йськово-адм╕н╕стративний територ╕альний под╕л на округи притаманний для б╕льшост╕ кра╖н св╕ту, оск╕льки в╕йну неможливо виграти лише самим в╕йськом. Под╕л на в╕йськов╕ округи також передбача╓, що вс╕ в╕йська, в╕йськово-навчальн╕ заклади, в╕йськов╕ склади, арсенали та бази, в╕йськово-транспортна структура, моб╕л╕зац╕йн╕ ресурси у мирний час п╕дпорядкован╕ ╓диному командуванню та управляються з нього. Окр╕м того, саме командування в╕йськових округ╕в забезпечу╓ територ╕альну оборону.
Саме в╕дсутн╕сть такого ╓диного центру командування та управл╕ння територ╕альною обороною внасл╕док знищення в Укра╖н╕ в╕йськових округ╕в, як елементу в╕йськово-адм╕н╕стративного под╕лу, слугував ворогов╕ у насадженн╕ сепаратизму на Донбас╕ та безпорадност╕ м╕сцевих орган╕в влади, неможливост╕ протид╕яти в╕дкрит╕й та прихован╕й агрес╕╖ Московщини у перший пер╕од в╕йни.
В╕йськовий округ – це в╕йськово-адм╕н╕стративна одиниця оперативно-стратег╕чно╖ ланки во╓нного управл╕ння та ефективна моб╕л╕зац╕йна система, тому ╕снування округ╕в не викликало б потреби створювати в╕йськово-цив╕льн╕ адм╕н╕страц╕╖, оск╕льки вони б функц╕онували за штатними (моб╕л╕зац╕йними) приписами та за заздалег╕дь розробленими ╕ розписаними розпорядженнями на виконання д╕й в особливий пер╕од.
На противагу злочинно л╕кв╕дованим в╕йськовим округам були створен╕ оперативн╕ командування, як╕ ╓ суто в╕йськовими бойовими одиницями, що не розрахован╕ на вза╓мод╕ю з територ╕альною обороною, а тим б╕льше, неспроможн╕ апр╕ор╕ цю територ╕альну оборону формувати, зд╕йснювати та забезпечувати.
Сьогодн╕ Оперативн╕ командування, центри яких розташован╕ в Одес╕, Черн╕гов╕, Дн╕пр╕ та Р╕вному, неспроможн╕ забезпечувати та зд╕йснювати весь комплекс оборонних заход╕в, а також – територ╕альну оборону, оск╕льки були ор╕╓нтован╕ на батальйонно-бригадну структуру в╕йськ, яка здатна лише вир╕шувати локальн╕ бойов╕ задач╕, що в╕докремлю╓ в╕йськове командування в╕д територ╕ально╖ оборони та перешкоджа╓ ╖х належн╕й вза╓мод╕╖.
На приклад╕ збройно╖ агрес╕╖ Москов╕╖ проти Укра╖ни можна бачити, що заперечення можливост╕ ведення широкомасштабних бойових д╕й призводить до поразок ╕ втрат, оск╕льки бригади при зовн╕шн╕й легкост╕ ╖х управл╕ння скор╕ше мають удаваний характер моб╕льност╕. Вони не змогли ув╕брати у себе м╕ць див╕з╕╖ та моб╕льн╕сть полк╕в, як╕ ╕снували в Укра╖н╕ до злочинного переведення Збройних Сил Укра╖ни на батальйонно-бригадну структуру в╕йськ.
Укра╖на, будучи оточеною на три чверт╕ сво╖х кордон╕в Москов╕╓ю та ╖╖ сател╕том – Б╕лоруссю, не може розраховувати на ведення т╕льки локальних конфл╕кт╕в батальйонно-тактичними групами чи бригадами.
Нав╕ть в арм╕╖ США, де в╕дсутня близьк╕сть ворожих кра╖н не лише б╕ля ╖х кордону, але й на вс╕й зах╕дн╕й п╕вкул╕, бригади ╓ складовими частинами див╕з╕й. Б╕льшого аргументу й год╕ мати.
Локальн╕ в╕йськов╕ д╕╖ небезпечн╕, але, як показала в╕йна, Укра╖н╕ потр╕бно мати можлив╕сть оборонятися й у випадках широкомасштабних збройних агрес╕й, що дозволя╓ це робити розпод╕л територ╕╖ Укра╖ни на в╕йськов╕ округи, оск╕льки в╕йськовий округ передбача╓ акумулювання в межах ╓диного командування найважлив╕ших елемент╕в державно╖ структури, економ╕ки, систем енергопостачання, ключових об’╓кт╕в транспортно╖ ╕нфраструктури, поряд з в╕йськами та в╕йськовими елементами оборони.
Усього цього оперативне командування позбавлене.
Важливою умовою правильно╖ побудови оборони також ╓ розташування в╕йськово-адм╕н╕стративного центру в╕йськового округу в глибин╕ його територ╕╖. Тому не м╕сто Р╕вне, а саме м╕сто Льв╕в завжди було в╕йськово-адм╕н╕стративним та в╕йськово-пол╕тичним м╕стом в ус╕ ╕сторичн╕ пер╕оди.
Це зумовлено його винятковим географ╕чним розташуванням на перетин╕ вс╕х головних шлях╕в, р╕внов╕ддален╕стю до вс╕х важливих в╕йськових, промислових, транспортних, енергетичних та економ╕чних центр╕в Зах╕дно╖ Укра╖ни. Також у Львов╕ розташован╕ основн╕ штаби та кер╕вництво рег╕ональних орган╕в виконавчо╖ влади, що зд╕йснюють кер╕вництво в╕йськовими формуваннями, утвореними в╕дпов╕дно до закон╕в Укра╖ни, як╕ призначен╕ для виконання функц╕й з управл╕ння в╕йськами (силами), в╕йськовими навчальними закладами, установами та орган╕зац╕ями, як╕ належать до сфери управл╕ння центральних орган╕в виконавчо╖ влади.
Укра╖на, в╕дпов╕дно до Указу Президента Укра╖ни № 38/2016 «Про р╕шення Ради нац╕онально╖ безпеки ╕ оборони Укра╖ни в╕д 27 с╕чня 2016 року «Про в╕йськово-адм╕н╕стративний под╕л територ╕╖ Укра╖ни» под╕лена на в╕йськово-адм╕н╕стративн╕ зони (райони). Територ╕я суходолу Укра╖ни под╕ля╓ться на чотири в╕йськово-сухопутн╕ зони та окремий в╕йськово-сухопутний район, як╕ ╓ районом в╕дпов╕дальност╕ оперативних командувань «П╕вн╕ч», «П╕вдень», «Зах╕д» ╕ «Сх╕д».
Льв╕в входить у зону д╕╖ оперативного командування «Зах╕д» з центром у м╕ст╕ Р╕вному, тому зда╓ться дивним та незрозум╕лим таке р╕шення, коли Льв╕в – ╕сторично в╕йськовий центр у вс╕ часи та ╕сторичн╕ пер╕оди – залишився без свого в╕йськового командування та фактично поза участю в орган╕зац╕╖ оборони Укра╖ни. При тому, що саме у Львов╕ розташован╕ вс╕ найголовн╕ш╕ транспортн╕, комун╕кац╕йн╕, енергетичн╕, паливн╕ вузли Зах╕дно╖ Укра╖ни.
Саме у Львов╕ розташовувався найпотужн╕ший в╕йськовий гарн╕зон та штаб в╕йськового округу. Прим╕щення штабу колишнього Прикарпатського в╕йськового округу явля╓ться ун╕кальним за сво╖м розташуванням, плануванням та арх╕тектурою.
Таких буд╕вель на теренах колишнього СРСР було лише дв╕, одна з яких – у Львов╕. Це прим╕щення м╕стило в соб╕ елементи р╕зного типу зв’язку, пункти управл╕ння (у тому числ╕ – захищен╕), бункери, бомбосховища ╕з запасами житт╓забезпечення. Зараз це прим╕щення перетворене на казарми, в яких розташован╕ курсанти Академ╕╖ сухопутних в╕йськ.
У той же час, поряд з цим прим╕щенням розташований не менш ун╕кальний комплекс колишнього спортивного клубу арм╕╖ ╕з стр╕льбищем для гвинт╕вки (караб╕ну) на 300 метр╕в – ╕ це у центр╕ м╕ста.
У Львов╕ залишились незам╕нн╕ оф╕церськ╕ управл╕нськ╕ кадри з в╕дпов╕дною осв╕тою, досв╕дом роботи тощо, як╕ спроможн╕ орган╕зувати роботу з найголовн╕шого у сучасн╕й г╕бридн╕й в╕йн╕ – територ╕ально╖ оборони.
У Львов╕ знаходяться рег╕ональн╕ центри та штаби управл╕нь Державно╖ прикордонно╖ служби Укра╖ни, Державно╖ служби з надзвичайних ситуац╕й разом з ╖х вищим навчальним закладом – Льв╕вським державним ун╕верситетом безпеки житт╓д╕яльност╕.
Зах╕дне оперативно-територ╕альне об’╓днання Нац╕онально╖ гвард╕╖ Укра╖ни розташоване також у Львов╕. Кр╕м того, у Львов╕ знаходиться Перший Об’╓днаний заг╕н Державно╖ спец╕ально╖ служби транспорту (колишня 1-а Бригада зал╕зничних в╕йськ).
Таким чином, саме у Львов╕ зосереджен╕ вс╕ основн╕ в╕йськов╕ центри, тому винесення за меж╕ Львова штабу Зах╕дного оперативного командування ╓ вкрай недоречним, якщо – не злочинним.
В д╕яльност╕ оф╕цер╕в штабу Оперативного командування «Зах╕д» в╕дсутня як штабна культура з управл╕ння великими в╕йськовими п╕дрозд╕лами, так ╕ орган╕зац╕йн╕ навички.
Так, для прикладу, в╕дпов╕дно до Закону Укра╖ни «Про оборону» в╕йськов╕ навчальн╕ заклади входять в ╓дину систему оборони кра╖ни. У Львов╕ розташована Академ╕я сухопутних в╕йськ ╕з значною к╕льк╕стю пост╕йного та зм╕нного складу.
В систем╕ функц╕онування в╕йськових округ╕в питанню п╕дготовки, навчання та впровадження пост╕йно╖ готовност╕ та здатност╕ орган╕в державно╖ влади, ус╕х ланок во╓нно╖ орган╕зац╕╖ Укра╖ни, орган╕в м╕сцевого самоврядування, системи цив╕льного захисту, промислових п╕дпри╓мств до переведення, при необх╕дност╕, з мирного на во╓нний стан та в╕дс╕ч╕ збройн╕й агрес╕╖, л╕кв╕дац╕╖ збройного конфл╕кту, а також готовност╕ населення зах╕дних областей до оборони прид╕лялися пост╕йна увага й контроль.
Вида╓ться малоймов╕рним, щоб оф╕цери Оперативного командування «Зах╕д» були спроможними розробити плани й впровадити ╖х, за необх╕дностю, у д╕ю, наприклад, план по залученню т╕╓╖ ж Академ╕╖ сухопутних в╕йськ ╕мен╕ Петра Сагайдачного до виконання бойового завдання.
З метою в╕дтворення в Укра╖н╕ ефективно╖ моб╕л╕зац╕йно╖ системи та системи оперативно-стратег╕чного управл╕ння обороною кра╖ни пропону╓мо нев╕дкладно та першочергово розглянути на зас╕данн╕ Ради нац╕онально╖ безпеки ╕ оборони Укра╖ни питання про в╕дновлення трьох в╕йськових округ╕в та повернення центру командування ОК «Зах╕д» у м╕сто Льв╕в.

Полковник юстиц╕╖
Олег ЛЕОНТЬ╢В,
почесний прац╕вник прокуратури Укра╖ни
Полковник
В╕тал╕й ЛАЗОРК╤Н,
член Сп╕лки оф╕цер╕в Укра╖ни, засновник Збройних Сил Укра╖ни - як автор Концепц╕╖ створення ЗСУ (1990 р╕к) та проект╕в Закон╕в Укра╖ни «Про оборону Укра╖ни», «Про Збройн╕ Сили Укра╖ни» (1991 р╕к), народний депутат Льв╕всько╖ обласно╖ ради народних депутат╕в першого демократичного скликання (1991-1995 роки), старший консультант м╕н╕стра оборони Укра╖ни (1991-1992 роки), кер╕вник Центрального науково-досл╕дного ╕нституту М╕н╕стерства оборони Укра╖ни (1993-1995 роки)

Ки╖в-Льв╕в, жовтень 2016 року

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #37 за 21.10.2016 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=17538

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков