Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У ПАЛАТ╤ ПРЕДСТАВНИК╤В США ОПРИЛЮДНИЛИ ЗАКОНОПРО╢КТИ ПРО ДОПОМОГУ, УКРА╥Н╤ - МАЙЖЕ $61 М╤ЛЬЯРД
Сп╕кер Майк Джонсон заявив у середу, що плану╓ провести голосування щодо пакета допомоги ц╕╓╖...


ЗВЕРНЕННЯ ЗЕЛЕНСЬКОГО ДО Л╤ДЕР╤В КРА╥Н ╢ВРОСОЮЗУ
Нам ус╕м ╕з вами треба зараз переграти Пут╕на в р╕шучост╕, щоб ця в╕йна нарешт╕ почала йти до...


КАНЦЛЕР ШОЛЬЦ БО╥ТЬСЯ ЯДЕРНИХ ПОГРОЗ ПУТ╤НА
Володимир Зеленський, Президент Укра╖ни…


ЗЕЛЕНСЬКИЙ ДОРУЧИВ ПОСИЛИТИ ППО ДЛЯ ХАРК╤ВЩИНИ, СУМЩИНИ ТА П╤ВДЕННИХ РЕГ╤ОН╤В
Це абсолютно неприйнятно, що ст╕льки кра╖н св╕ту дос╕ думають, як протид╕яти терору…


РОБИМО ВСЕ, ЩОБ У НАШИХ ВО╥Н╤В БУЛО Б╤ЛЬШЕ МОЖЛИВОСТЕЙ, Б╤ЛЬШЕ ЗБРО╥; ЦЕ БУДЕ
Звернення Президента Укра╖ни.




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #24 за 10.06.2016 > Тема "З перших уст"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#24 за 10.06.2016
ЩО ╢ ╤ ЩО БУДЕЩО ╢ ╤ ЩО БУДЕ ДЕСЯТЬ ОСНОВНИХ ТЕЗ ╤З ПРЕС-КОНФЕРЕНЦ╤╥ ПОРОШЕНКА

Обличчя влади

Цьогор╕ч на прес-конференц╕ю Президента Укра╖ни Петра  Порошенка акредитувалося на 50 журнал╕ст╕в б╕льше, н╕ж тор╕к - 230 представник╕в преси представляли понад 100 засоб╕в масово╖ ╕нформац╕╖. Сп╕лкування тривало понад дв╕ години, протягом яких сво╖ запитання встигли поставити представники близько 25 ЗМ╤, тобто майже ст╕льки ж, як п╕д час минулор╕чно╖ прес-конференц╕╖ - тод╕ 22 журнал╕сти озвучили 30 запитань.
Як ╕ минулор╕ч, Президент розпочав прес-конференц╕ю з прив╕тання з Днем журнал╕ста, який в╕дзнача╓ться 6 червня, ╕ також в╕дзначив свободу слова як одну з ознак реальних зм╕н у кра╖н╕. "Свобода слова ╓ одним з ╕ндикатор╕в ╓вропейськост╕ Укра╖ни, ╕ я впевнений у тому, що одним з основних здобутк╕в Революц╕╖ Г╕дност╕ ╓ демократ╕я ╕ свобода слова. Доказом цього буде наша в╕дверта розмова, а також гострота запитань, як╕ сьогодн╕ я, як Президент, почую", - заохотив журнал╕ст╕в Петро Порошенко.
"Укр╕нформ" вибрав десять основних тез, як╕ прозвучали у в╕дпов╕дях Глави держави на запитання журнал╕ст╕в.

1. Неукра╖нський сценар╕й - пос╕яти в Укра╖н╕ хаос ╕ безвладдя - провалився
"Урядово-парламентська криза, яка була ще п╕втора м╕сяц╕ тому, зупинила в той час процес реформ. Тобто тод╕, ╕ без того в╕дстаючи на п╕втора десятил╕ття в╕д наших центрально╓вропейських партнер╕в та сус╕д╕в, наша кра╖на через брак в╕дпов╕дальност╕ певних пол╕тичних сил опинилася в ситуац╕╖, коли вона р╕зко загальмувала ╕ к╕лька м╕сяц╕в тупцювала на м╕сц╕.
Поки одн╕ пол╕тичн╕ сили пакували рюкзаки, набивали ╖х гречкою, готувалися до дострокових парламентських вибор╕в, ╕нш╕ пол╕тичн╕ сили шукали складн╕ший шлях - як стаб╕л╕зувати ситуац╕ю, як в╕дновити темп реформ.
╤ я дуже щасливий з того, що в╕дпов╕дальн╕сть перемогла попул╕зм, принаймн╕ на цьому етап╕, ╕ сьогодн╕ я можу ╕з впевнен╕стю казати, що неукра╖нський за сво╖м походженням сценар╕й - пос╕яти в Укра╖н╕ хаос, безвладдя, провалився".

2. У НАТО у визнають ефективн╕сть вза╓мод╕╖ з Укра╖ною
"Днями я прийняв на Рад╕ нац╕онально╖ безпеки ╕ оборони ╕ п╕дписав Стратег╕чний оборонний бюлетень. Це не просто стратег╕я реформ - це дорожня карта, яка була розроблена сп╕льно з НАТО ╕ означа╓ визнання абсолютно ефективно╖ вза╓мод╕╖ м╕ж Укра╖ною ╕ НАТО в реформуванн╕ всього сектора безпеки.
Це стосу╓ться не лише Збройних сил ╕ не лише М╕н╕стерства оборони. Ми по завершенн╕ ╕мплементац╕╖ Стратег╕чного оборонного бюлетеня будемо мати повну сум╕сн╕сть, повну ╕нтеграц╕ю ╕ вза╓мод╕ю з нашими ключовими партнерами по НАТО".

3. В Укра╖н╕ досягнуто макроф╕нансово╖ стаб╕л╕зац╕╖
"В якост╕ основного досягнення я вважав би досягнення макроф╕нансово╖ стаб╕л╕зац╕╖, без чого рух уперед був би точно неможливий. Це ╓ й пост╕йне поступове зб╕льшення золотовалютних резерв╕в, причому без участ╕ наших партнер╕в з М╕жнародного валютного фонду, м╕жнародних ф╕нансових орган╕зац╕й.
Ми лише за сьогодн╕ купили 10 млн. долар╕в, за вчора 60 млн. долар╕в, за останн╕ два м╕сяц╕ сума значно перевищу╓ м╕льярд долар╕в. Це ч╕тко в╕добража╓ гарантовану ф╕нансову стаб╕л╕зац╕ю на укра╖нському ринку, ╕ р╕шення рейтингового агентства Moody's з прогнозу курсу укра╖нсько╖ валюти з прогнозу "негативний" до прогнозу "стаб╕льний" ╓ яскравим тому п╕дтвердженням.
Уже ╓ перший результат ц╕╓╖ ф╕нансово╖ стаб╕л╕зац╕╖ - це домовлен╕сть ╕з М╕жнародним валютним фондом ╕ ухвалення парламентом закону про зняття оподаткування пенс╕й".

4. Судова реформа завершить масштабне перезавантаження вс╕х г╕лок влади
"Учора Верховна Рада п╕д-тримала запропонований мною законопроект "Про судоустр╕й ╕ статус судд╕в", й учора були проголосован╕ конституц╕йн╕ зм╕ни в частин╕ судово╖ реформи.
Що головне в ц╕й реформ╕ - це в╕дновлення справедливост╕, в╕дновлення правди, яку неможливо повернути в життя людей без зм╕н у судах. Це завершення масштабного перезавантаження вс╕х г╕лок влади.
Ви пам'ята╓те, що п╕сля Революц╕╖ Г╕дност╕ в╕дбулися президентськ╕ вибори, п╕сля цього були парламентськ╕ вибори, як╕ перезавантажили законодавчу г╕лку влади, м╕сцев╕ вибори, п╕сля цього було перезавантаження уряду, ╕ сьогодн╕ п╕сля вчорашнього голосування розпочина╓ться перезавантаження останньо╖ судово╖ г╕лки влади.
Шкода лише, що проти реформи, на захист судд╕всько╖ касти висловилися т╕ пол╕тичн╕ сили, як╕ я вважав сво╖ми партнерами по демократичному ╕ ╓вропейському табору.
Хочу окремо наголосити: якби вчора реформа провалилася, якби вчора ми побачили на табло 298-299 голос╕в, це ч╕тко означало б консервац╕ю ╕снуючо╖ судово╖ влади на роки.
Б╕льш н╕ж через р╕к ми мали б т╕льки право ре╓струвати законопроект, пот╕м обговорення, пот╕м перше читання, друге читання. Напередодн╕ парламентських вибор╕в н╕хто б цього не робив, ╕ початок дискус╕╖ про повне перезавантаження судово╖ г╕лки влади ми могли би зробити лише з новим парламентом п╕сля 2020 року. Але зараз твердо можна сказати - реформ╕ бути, зм╕ни настануть, на жаль, не за один день, але закон передбача╓ ч╕тке, розраховане на два роки глибоке очищення системи".

5. Жодних негативних сигнал╕в з приводу надання Укра╖н╕ безв╕зового режиму не ╕сну╓
"Укра╖на виконала вс╕ вимоги щодо надання безв╕зового режиму, перел╕к реформ, як╕ ми мали провести, був дуже довгим ╕ складав б╕льш як 140 крок╕в. Б╕льше того, ми запросили останню м╕с╕ю з оц╕нки виконання вимог, яка написала блискучий зв╕т. П╕сля того ╢вропейська ком╕с╕я прийняла р╕шення щодо надання законодавчих пропозиц╕й, також повн╕стю ╕ одноголосно п╕дтримавши надання безв╕зового режиму Укра╖н╕.
Дал╕ справа за Радою м╕н╕стр╕в внутр╕шн╕х справ ╢С ╕ за ╢вропарламентом. Допов╕дач ╢вропарламенту - дуже досв╕дчена людина, яка брала участь у вивченн╕ безв╕зового режиму, зда╓ться, у 10 кра╖нах, - провела блискучу роботу, п╕дготувала профес╕йну допов╕дь, в╕дбулися зас╕дання ком╕тету. Тобто процес розпочався - призначений допов╕дач, в╕дбулося зас╕дання ком╕тету. Сьогодн╕ дискус╕я точиться лише з одного пункту - про те, що ╢С розробля╓ механ╕зм призупинення безв╕зового режиму не Радою ╢С, а ╢вроком╕с╕╓ю.
Ми не ма╓мо н╕чого проти, ми впевнен╕, що Укра╖на здатна виконати вс╕ взят╕ на себе зобов'язання. ╢дине, про що точиться дискус╕я, це коли буде запроваджений безв╕зовий режим. Ми намага╓мось зробити все можливе, щоб ╕ ╢вропарламент ╕ Рада (м╕н╕стр╕в внутр╕шн╕х справ ╢С - ред.) розглянули це до л╕та. Не виключено, на жаль, що це може в╕дбутися у вересн╕, Але я залишаюся оптим╕стом, що в 2016 роц╕ Укра╖на отрима╓ безв╕зовий режим. Жодних негативних сигнал╕в з цього приводу не ╕сну╓".

6. Ми ма╓мо серйозний дипломатичний усп╕х у питанн╕ запровадження пол╕цейсько╖ озбро╓но╖ м╕с╕╖ ОБС╢ на Донбас╕
"Ми ч╕тко п╕дкреслю╓мо: лог╕ка М╕нських угод (щодо проведення вибор╕в на окупованих територ╕ях Донбасу - ред.) передбача╓, що спочатку ма╓ бути виконаний безпековий компонент ╕ лише пот╕м набира╓ чинност╕ компонент пол╕тичний.
Безпековий компонент поляга╓ не просто в тому, що перестають стр╕ляти - цього недостатньо. Мають бути встановлен╕ на л╕н╕╖ з╕ткнення пост╕йно д╕юч╕ ефективн╕ спостережн╕ пункти, як╕ гарантують виконання умови про безпеку. Разом ╕з тим мають бути встановлен╕ в╕дпов╕дн╕ пости з м╕жнародних сил, як╕ будуть розташован╕ у м╕сцях збер╕гання збро╖, ╕ будуть встановлен╕ в╕дпов╕дн╕ пости на неконтрольован╕й д╕лянц╕ укра╖но-рос╕йського кордону.
Я ч╕тко поставив питання, що ми ма╓мо вир╕шити питання запровадження пол╕цейсько╖ озбро╓но╖ м╕с╕╖ ОБС╢, яка забезпечить безпеков╕ критер╕╖ в окремих районах Донецько╖ ╕ Лугансько╖ областей.
П╕вроку тому це питання в╕дкидалося. Сьогодн╕ ми ма╓мо серйозний дипломатичний усп╕х, бо не лише в "нормандському формат╕" на найвищому р╕вн╕ ми погодили - я на цьому наполягаю - загальну згоду щодо запровадження ц╕╓╖ м╕с╕╖. Але вже у В╕дн╕ в ОБС╢ п╕д н╕мецьким головуванням наш╕ н╕мецьк╕ партнери розпочали дискус╕ю щодо запровадження пол╕цейсько╖ м╕с╕╖.
Я вважаю, що це да╓ мен╕ тверд╕ п╕дстави для стриманого оптим╕зму ╕ саме це слугувало мен╕ базою для твердження, що, можливо, ми завершимо цей процес у 2016 роц╕. На жаль, ми втратили три м╕сяц╕ п╕сля ц╕╓╖ заяви, але процес ведеться достатньо активно".

7. Укра╖на ма╓ достатньо сил, щоб зупинити будь-як╕ наступальн╕ операц╕╖ рос╕йських в╕йськ
"Рос╕я використову╓ сх╕д Укра╖ни, агрес╕ю ╕ в╕йськов╕ д╕╖ як пол╕гон для випробування сво╖х найнов╕тн╕ших вид╕в озбро╓ння, засоб╕в рад╕оелектронно╖ боротьби ╕ засоб╕в комун╕кац╕╖, як╕ не пеленгуються, засоб╕в подавлення наших систем артилер╕йсько╖ розв╕дки. ╤ ми теж уже навчилися з цим боротися, у тому числ╕ за допомогою наших партнер╕в.
Ви зна╓те, що я з╕брав Во╓нний каб╕нет, була розроблена шифрограма, були посилен╕ розв╕дка, засоби захисту, техн╕чне оснащення. Реакц╕ю ми вже бачимо. Але ми не допустимо, щоб гинули укра╖нськ╕ во╖ни.
Водночас я вам наголошую ╕ як Президент, ╕ як Головнокомандувач: Укра╖на ма╓ достатньо сил, аби зупинити будь-як╕ наступальн╕ операц╕╖ будь-яко╖ к╕лькост╕ рос╕йських в╕йськ. Оборона ╓ ешелонованою, ╕ вс╕ наш╕ частини не можуть знаходитися на першому рубеж╕. Ми вже кардинально ╕нш╕, н╕ж у 2014 роц╕, - я на цьому наголошую".

8. Зм╕ни до Конституц╕╖ щодо нац╕онально╖ автоном╕╖ кримських татар вноситимуться за т╕╓ю ж моделлю, що й ╕нш╕
"Я впевнений, що ми мали зробити це (нац╕ональну автоном╕ю. - ред.) для кримськотатарського народу ран╕ше. Боялися кримських татар, я можу сказати в╕дверто, вс╕ президенти ╕ вся укра╖нська влада. Не тих боялися. Боятися взагал╕ не треба н╕кого. Треба б╕льше дов╕ряти кримськотатарському народу - форпосту укра╖нськост╕ в Криму.
Саме тому я прийняв р╕шення вийти з ц╕╓ю ╕н╕ц╕ативою п╕сля консультац╕й з л╕дером кримськотатарського народу Мустафою Джем╕л╓вим ╕ головою Меджл╕су Рефатом Чубаровим.
Модель буде та сама, як ╕ по вс╕х зм╕нах до Конституц╕╖. Це буде передача в Конституц╕йну ком╕с╕ю, включення туди представник╕в кримських татар, ретельне опрацювання, обговорення, п╕дписання ╕ передача до Верховно╖ Ради".

9. Жодних "та╓мних угод" щодо зв╕льнення Савченко не ╕сну╓
"Це (територ╕альн╕ вимоги з боку Пут╕на в обм╕н на зв╕льнення Савченко - ред.) повна н╕сен╕тниця. Ну як ви соб╕ уявля╓те, щоб мен╕, Президенту Укра╖ни, хтось ставив питання або я м╕г обговорювати як╕сь територ╕альн╕ вимоги? Я хочу спростувати це ╕ можу сказати, що не в╕дпов╕да╓ д╕йсност╕ будь-яка ╕нформац╕я про те, що н╕бито ╕снують як╕сь "та╓мн╕ протоколи с╕онських мудрец╕в", як╕ супроводжують зв╕льнення Над╕╖ Савченко.
Наголошую в╕дпов╕дально: все в╕дбувалося в конф╕денц╕йному режим╕ лише тому, що порушення конф╕денц╕йност╕ могло перешкодити зв╕льненню Над╕╖".

10. Ситуац╕я у банк╕вськ╕й систем╕ стаб╕л╕зу╓ться
"Зараз ми пожина╓мо плоди безв╕дпов╕дально╖ банк╕всько╖ пол╕тики, яка почина╓ться ще з 2008 року, плоди кризи, плоди в╕йни, коли позичальники залишилися на окупован╕й територ╕╖ ╕ не здатн╕ обслуговувати депозити вкладник╕в.
Якщо ти не можеш повернути грош╕ вкладника, Нацбанк ма╓ лише дв╕ позиц╕╖: або ти дал╕ витягу╓ш грош╕ ╕ реф╕нансу╓ш без будь-яко╖ в╕дпов╕дальност╕, без застави, без гарант╕й повернення, а просто "розпилю╓ш" грош╕, а пот╕м ╕деш у НАБУ ╕ у в'язницю. Або ти л╕кв╕ду╓ш банк, закрива╓ш зобов'язання через Фонд гарантування вклад╕в, але оздоровлю╓ш ╕ робиш б╕льш стаб╕льною банк╕вську систему.
Голова Нац╕онального банку ╓ профес╕йною людиною, яка забезпечу╓ стаб╕льн╕сть банк╕всько╖ системи. На сьогодн╕шн╕й день ми ма╓мо вс╕ п╕дстави стверджувати: ситуац╕я у банк╕вськ╕й систем╕ стаб╕л╕зу╓ться.
Я думаю, що в червн╕ Нацбанк буде готовий прийняти р╕шення про зняття обмежень на виплату див╕денд╕в ╕нвесторам як за 2014, так ╕ за 2015 р╕к. Я думаю, що за умов пол╕пшення ╕нвестиц╕йного кл╕мату це буде дуже довгооч╕куване р╕шення, яке зн╕ма╓ величезну к╕льк╕сть проблем".

Над╕я ЮРЧЕНКО

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #24 за 10.06.2016 > Тема "З перших уст"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=17230

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков