Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #50 за 11.12.2015 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#50 за 11.12.2015
ДАЛЕКОБ╤ЙНИКИ З╤ЗНАЮТЬСЯ: ЩЕ ВЧОРА НОСИЛИ ФУТБОЛКУ З ПУТ╤НИМ, А СЬОГОДН╤ В╤Н З НИХ ОСТАННЮ СОРОЧКУ ЗН╤МА╢...

Рос╕╓, вставай!
ДАЛЕКОБ╤ЙНИКИ РОЗБИЛИ ТАБ╤Р П╤Д МОСКВОЮ — ВИР╤ШИЛИ СТОЯТИ ДО ОСТАННЬОГО

Далекоб╕йники орган╕зували тривалу акц╕ю протесту в П╕дмосков’╖ ╕ розбили таб╕р у Х╕мках. Як пов╕домля╓ «Ехо Москви», таб╕р буде залишатися там, як м╕н╕мум, к╕лька тижн╕в. Ус╕ вод╕╖, як╕ перебувають на м╕сц╕, проголосували за те, щоб стояти доти, доки уряд не скасу╓ платеж╕ за про╖зд по федеральних трасах.
Нагада╓мо, у Рос╕╖ з 15 листопада введена плата за про╖зд по федеральних трасах автомоб╕л╕в масою б╕льше 12 тонн, яка збира╓ться через систему «Платон». Далекоб╕йники у зв’язку з цим почали акц╕╖ протесту по вс╕й кра╖н╕. Вод╕╖ вимагають внести зм╕ни в тарифи ╕ техн╕чно доопрацювати систему. Обурення далекоб╕йник╕в виклика╓ ╕ те, що збором грошей займа╓ться приватна структура, п╕дконтрольна ╤горю Ротенбергу, сину м╕льярдера Аркад╕я Ротенберга, друга президента Володимира Пут╕на.

ДАЛЕКОБ╤ЙНИКИ З╤ЗНАЮТЬСЯ: ЩЕ ВЧОРА НОСИЛИ ФУТБОЛКУ З ПУТ╤НИМ, А СЬОГОДН╤ В╤Н З НИХ ОСТАННЮ СОРОЧКУ ЗН╤МА╢...

— Ще м╕сяць тому н╕чого не в╕щувало б╕ди, хоча ситуац╕я ╕з системою «Платон» не нова. ╥╖ вигадали ще в 2011 роц╕, — розпов╕да╓ в ╕нтерв’ю Gazeta.ua Серг╕й Гуля╓в (на фото), координатор акц╕╖ рос╕йських далекоб╕йник╕в. Вони протестують проти зб╕льшення плати за про╖зд до 3,09 рубл╕в за к╕лометр федеральними трасами вантажних автомоб╕л╕в масою б╕льше 12 тонн. Система запрацювала з 15 листопада. — Але ввели ╖╖ в роботу саме зараз, змусили вс╕х купувати прилади, ре╓струватися, платити грош╕. Народ почав протестувати проти ц╕╓╖ системи, бо для них це дорого.
Через кризу ╕з санкц╕ями, пад╕ння рубля, р╕зн╕ ембарго люди стали менше купувати. В╕дпов╕дно далекоб╕йники почали менше возити, ринок вантажних перевезень згорнувся. Замовлень стало менше, майже вс╕ працювали на меж╕ нерентабельност╕. А тут ще доведеться платити за про╖зд ╕ дорожн╕й податок. Люди порахували, що це вже нижче рентабельност╕, вони виходять у м╕нус.
— Наск╕льки ця система ╓ дорогою?
— Ось вам арифметика на приклад╕ рейсу Петербург-Москва. В╕н кошту╓ приблизно 38-40 тисяч рубл╕в. ╤з них витрати: паливо — 18 тисяч, платн╕ д╕лянки дор╕г — 2,4 тисяч╕, стоянки, готель, харчування — 2 тисяч╕. Зам╕на масла, ф╕льтр╕в — майже 4 тисяч╕ на рейс. Збори соцстраху, податок на д╕яльн╕сть — ще 1,3-1,5 тисяч╕. Ще п╕втори тисяч╕ ╕з р╕чного транспортного податку, страховки.
Загалом на рейс далекоб╕йник ма╓ 29 тисяч рубл╕в витрат. Це якщо не враховувати амортизац╕ю, порване колесо до 20 тисяч, др╕бн╕ ремонти ╕ непередбачуван╕ витрати у вигляд╕ побор╕в р╕зних контролюючих орган╕в.
Чистими за рейс далекоб╕йник заробля╓ 9-11 тисяч або 36-44 на м╕сяць. Це якщо в╕н сам за кермом ╕ на сво╖й машин╕. Якщо платитиме найманому вод╕ю, — самому господарю вже н╕чого не залишиться.
Тепер множимо 8 тисяч к╕лометр╕в проб╕гу на цей новий податок в 3,09 рубл╕в за к╕лометр ╕ отриму╓мо 24 тисяч╕ 720 рубл╕в. ╥х треба в╕ддати ╕з сво╓╖ зарплати якомусь кровососу. Б╕льше половини! ╤ хто тод╕ буде працювати за 12-19 тисяч?
Мереж╕ супермаркет╕в, типу «магн╕т╕в», «перекрестков», як╕ мають сво╖ транспортн╕ парки, вже заклали витрати на куп╕влю «Платона» у ц╕ну сво╖х товар╕в.
— Перед тим, як прийняти цю систему, влада радилася з людьми, чи потр╕бно це ╖м? Чи прийняли ╕ поставили перед фактом?
— У Рос╕╖ н╕хто н╕ з ким не радиться, тут нема╓ громадських слухань. У 2011 роц╕, коли приймали цей закон, вир╕шили, що далекоб╕йники — це так╕ люди, що з них легко щось отримати. Мовляв, вони ж непогано заробляють, не зб╕дн╕ють, якщо заплатять по 3 рубл╕ на буд╕вництво дор╕г. Але насправд╕ далекоб╕йники дуже вразлив╕ ╕ беззахисн╕ перед законом. Мало того, що п╕двищена небезпека, та ще й багато техн╕чних регламент╕в ╕ вимог до вантаж╕вки: щоб не старша певного в╕ку, щоб не було перенавантаження. А люди ж намагаються взяти поб╕льше, коли ╖дуть, щоб дорожчим рейс був.
Взагал╕, ця система «Платон» — чисто корупц╕йна схема. Коли ╖╖ планували — про економ╕ку н╕хто й не думав. ╥╖ вигадав син друга президента — ╤гор Ротенберг (компан╕я ╤горя Ротенберга «РТ-╤нвест Транспортн╕ системи» ╓ розробником й оператором системи «Платон». — Gazeta.ua). Схема ма╓ приносити 10 м╕льярд╕в долар╕в на р╕к. Це — дох╕д невеликих нафтових компан╕й. ╤ то ╖м треба проводити розв╕дку, бур╕ння, лог╕стику вибудовувати на далек╕й П╕вноч╕. А тут вигадали год╕вницю, ╕ т╕ ж 10 м╕льярд╕в долар╕в будуть отримувати на р╕к.
— Х╕ба протест далекоб╕йник╕в може бути серйозним? Рос╕яни довол╕ пасивн╕ в план╕ протест╕в.
— Погоджуюся, що рос╕ян у «жирн╕» роки трохи розбалували, вс╕ розслабились, ╕ нав╕ть опозиц╕я не докладала жодних зусиль. Теж пасивно себе поводила.
У цьому протест╕ поки що лише економ╕чн╕ вимоги велико╖ ╕ сильно╖ групи людей. Я зараз не говорю про ╖хню пол╕тичну грамотн╕сть. У них ╓ св╕й автомоб╕ль, який вони сам╕ обслуговують. Далекоб╕йник — сам соб╕ ╕ бухгалтер, ╕ слюсар, ╕ лог╕ст. Тобто орган╕зував б╕знес, заробля╓ грош╕, а коли не зможе сам ╖здити, то найме вод╕╖в ╕ вони будуть заробляти йому грош╕. ╤ раптом щось п╕шло не так.
— Дума╓те далекоб╕йники будуть до к╕нця стояти?
— Спод╕ваюся, бо не мають ╕ншого виходу. Або цю плату скасують, а якщо н╕, то хай знижують варт╕сть про╖зду. Тод╕ ╓ ще сенс займатися сво╓ю д╕яльн╕стю. Нав╕ть якщо продавати сво╖ машини, то кому? Ринок переповнений, зможуть продати лише на запчастини або металолом. Або трет╕й вар╕ант — стояти до к╕нця й досягнути свого.
Всю цю ситуац╕ю хлопц╕ пов’язують не лише з Ротенбергом, а й з Пут╕ним. Сам╕ з╕знаються, що ще вчора носили футболку з Пут╕ним, а сьогодн╕ в╕н з них останню сорочку зн╕ма╓. Мовляв, нав╕що такий президент, який в╕дстою╓ ╕нтереси ол╕гарх╕в, а не 2 м╕льйон╕в далекоб╕йник╕в.
Цей протест можна розвернути на всю систему. Змусити сусп╕льство подивитися уважно на ситуац╕ю через призму «ротенберг╕в». Ми стикнулися з кричущою корупц╕╓ю, яка збагачу╓ одну с╕м’ю ╕ зб╕дню╓ не лише два м╕льйони далекоб╕йник╕в. Якщо не зламати цю систему, то платити под╕бним «ротенбергам» буде вся кра╖на. Бо перевезення, транспортна лог╕стика ╓ в ус╕х товарах. Якщо п╕дн╕мають ц╕ну за дороги, то зрозум╕ло, що завтра хл╕б буде коштувати не 20, а 25 рубл╕в. ╤ так дал╕ на вс╕ продукти.
— Люди збираються ╖хати на протест до Москви?
— Зараз з’╖жджаються з Санкт-Петербурга, Нижнього Новгорода, Волгограда, Дагестану, Б╓лгорода. Колонами ╖хати не можемо, лише одиночними автомоб╕лями по 3-5 авто. Просимо не вступати в суперечку з ДА╤, м╕л╕ц╕╓ю, не розпов╕дати, куди вони ╖дуть, не лаяти Ротенберга. Тому люди вигадують р╕зн╕ легенди, хто ╕ куди ╖де. Вс╕ збира╓мось у м╕сцях, де й ма╓мо з╕братися.
Настр╕й хороший, бо у людей з’явилась над╕я. Якщо переможемо, то переможуть вс╕. А можливо, вдасться скинути «упиря», який загнав Рос╕ю у всю цю ╕стор╕ю. Але будемо вир╕шувати завдання по м╕р╕ надходження, спочатку локальн╕.
Якщо ц╕ люди будуть стояти до к╕нця, вони покажуть приклад ╕ншим, наприклад, нафтовикам, як╕ мерзнуть у Заполяр’╖, а грош╕ отриму╓ Сечин. Може, люди зрозум╕ють, що ╖х дв╕ч╕ пограбували, долар удв╕ч╕ вир╕с ╕ споживчий кошик теж удв╕ч╕ знизився. Наш╕ заощадження теж знец╕нилися в два рази. ╤ якщо далекоб╕йникам вдасться в╕дстояти сво╓, то ╕нш╕ люди на ╖хньому приклад╕ зрозум╕ють, що сво╖х прав шляхом протест╕в можна добиватися. Може, тод╕ щось почне зрушуватися. Хоча розум╕ю, що 86% рос╕ян, як╕ обдурен╕ нашим телебаченням, будуть помирати в╕д голоду ╕з словами про Пут╕на.
— Тобто холодильник у Рос╕╖ телев╕зор ще не перем╕г?
— Ще н╕. Межа терп╕ння в нашого народу велика. У ХХ стол╕тт╕ найкращих людей знищували, убивали вс╕х, хто щось м╕г зробити. Ця негативна селекц╕я протягом стол╕ття внесла серйозн╕ психолог╕чн╕ корективи в св╕дом╕сть народу.
Якщо п╕сля смерт╕ Стал╕на люди т╕льки через три роки зрозум╕ли, хто ними керував, то у випадку з Пут╕ним все буде швидше. Менш н╕ж за 3 роки до тих 86% д╕йде, хто правив ними ц╕ 15-16 рок╕в. Це вже в╕дбува╓ться. Недавно вийшло розсл╕дування Навального про генпрокурора. Метастази п╕шли, ╖х не заховати. Пухлина почина╓ пробиватися на поверхню. Це — лише перш╕ ласт╕вки на р╕вн╕ генпрокурора, а завтра можемо д╕знатися те ж саме про прем’╓р-м╕н╕стра, в╕це-прем’╓р╕в, чиновник╕в адм╕н╕страц╕╖. В них же там у вс╕х рило в пуху. Вони ще поки в╕дчувають себе безпечно, але вже тривожно. Розум╕ють, що ╓ не лише санкц╕╖ й ╕золяц╕я, вже пробиваються внутр╕шн╕ невдоволення ╕ це може зашкодити б╕льше, н╕ж вплив ззовн╕. Той же протест далекоб╕йник╕в, людей загнали в кут, ╖м нема╓ куди д╕ватися. Вони кажуть, що спалять сво╖ авто, бо продавати ╖х на запчастини ╖м шкода. Шкода нав╕ть дивитися, як т╕ машини, як╕ годували ╖х протягом 10 рок╕в, будуть розбирати на частини. Люди у в╕дча╖.
— Можна т╕льки уявити реакц╕ю Пут╕на, в якого зараз ╕ так чимало проблем: конфл╕кт ╕з Туреччиною, Заходом, ╤Д╤Л, в╕йна в Сир╕╖, незрозум╕ла ситуац╕я з Укра╖ною, а тут ще рос╕йськ╕ далекоб╕йники чогось хочуть.
— В╕н трима╓ паузу. Кра╖на вже м╕сяць збунтована, сотн╕ тисяч далекоб╕йник╕в, а президент мовчить. Це означа╓, що це питання стосу╓ться не лише двох Ротенберг╕в. Вони — просто гаманц╕. Думаю, ця схема значно глобальн╕ша.
— Якщо влада на вищому р╕вн╕ на протести поки не реагу╓, то чи ╓ тиск на нижчих р╕внях? З боку пол╕ц╕╖ чи особист╕ погрози?
— Якщо хлопц╕ потраплять п╕д ОМОН╕вськ╕ дубинки, буде так, як було з╕ студентами на Майдан╕ в Ки╓в╕. Тод╕ Майдан почнеться в Рос╕╖.
Думаю, тод╕ вже вс╕ п╕дн╕муться. Роб╕тники — не пол╕тики, вони не будуть боротися за глобальн╕ реч╕: чесн╕ вибори, ще щось там. Вони боротимуться за виживання, за свою с╕м’ю, щоб нагодувати сво╖х д╕тей. Н╕чого такого не вимагають, хочуть, щоб ╖м дали змогу працювати. Бо якщо люди не можуть купити ╖жу, заплатити за квартиру, кредит, тод╕ як ╕нш╕ ╖дять в три рила, маю на уваз╕ «ротенберг╕в», «ковальчук╕в», «тищенк╕в», то народ почина╓ запитання ставити. Хоча зараз вони в дечому ще на╖вн╕. В╕рять у державу, Пут╕на, що ╖х не покинуть, що це Ротенберги поган╕, а цар цього всього просто не зна╓.
— Федеральн╕ ЗМ╤ якось висв╕тлюють ц╕ протести?
— Л╕беральн╕ й опозиц╕йн╕ газети пишуть. Але ╓ й замовн╕ статт╕, що далекоб╕йники не хочуть д╕литися, тут в╕йна, а вони зат╕яли-збунтувати. По телев╕зору — н╕ слова. Хоч люди вже м╕сяць протестують, проводять р╕зн╕ акц╕╖ в рег╕онах. Ран╕ше з ус╕х новин 90% було про Укра╖ну ╕ 10% — про Рос╕ю. Тепер нам показують про Сир╕ю, ╢гипет, Франц╕ю, Туреччину, трохи Укра╖ни ╕ лише 5% про Рос╕ю.

Галина ОСТАПОВЕЦЬ

ТИМ ЧАСОМ...

У РОС╤╥ ЧИСЕЛЬН╤СТЬ СЕРЕДНЬОГО КЛАСУ СКОРОТИЛАСЯ НА ЧВЕРТЬ

Частка населення Рос╕╖, що належить до середнього класу, незважаючи на економ╕чний п╕дйом 2000-х рок╕в, не зросла — тих, хто в╕дпов╕да╓ хоча б двом з трьох ознак ц╕╓╖ категор╕╖, як ╕ ран╕ше, близько 20%. Оч╕ку╓ться, що нин╕шня криза скоротить частку середнього класу до 15%, пише «Комерсант».
Зг╕дно з досл╕дженням, б╕льше всього в РФ в╕д кризи постраждали прац╕вники буд╕вельно╖ галуз╕, менше — нафтогазово╖ сфери. Як ╕ ран╕ше, високий р╕вень прихованого безроб╕ття — близько 10% прац╕вник╕в перебувають у в╕дпустках за св╕й рахунок або працюють неповний робочий день.
У жовтн╕ зниження реальних зарплат стало максимальним за останн╕ 16 рок╕в, а спад об╕гу роздр╕бно╖ торг╕вл╕ — сильн╕ший, н╕ж у п╕к кризи 2009 року, визнають у М╕неконом╕ки. Економ╕чн╕ санкц╕╖ стосовно Туреччини додадуть до р╕чного показника ╕нфляц╕╖ ще 0,4 в╕дсоткового пункту ╕ негативно позначаться на ╕нвестиц╕йному кл╕мат╕, вважають опитан╕ економ╕сти.
При цьому перешкодою до зб╕льшення частки середнього класу в Рос╕╖ стали як недостатн╓ зб╕льшення доход╕в населення, так ╕ незм╕нн╕сть соц╕ально-профес╕йного статусу рос╕ян. Саме ця характеристика виявилася найб╕льш деф╕цитною — серед рос╕ян, як╕ ув╕йшли в середн╕й клас, не в╕дпов╕да╓ цьому критер╕ю майже третина.
(УН╤АН)

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #50 за 11.12.2015 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=16334

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков