Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2114)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #2 за 09.01.2004 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#2 за 09.01.2004
Скільки ще сповзатимемо в прірву?
Оксана Тищенко-Монастирська

(завтрашня вчителька - про вітчизняну освітню реформу)

"Реформи в українській освіті" - під такою назвою у грудні в Сімферополі відбувся "круглий стіл", зібравши навколо себе представників влади, громадських організацій, освітян, студентів. Ініційований Коаліцією молоді "Наша Україна", цей захід виявив важливі питання реформування освіти
в Україні, студентського та адміністративного самоврядування, наближення до європейських стандартів освіти, проблему корупції у ВНЗ.
Як висловився координатор громадської ініціативи "Українська освіта" Тарас Шамайда (Київ), "наша влада приділяє занадто мало уваги фінансуванню освіти, демократії й свободі в цій галузі. Адже давно встановлений ЮНЕСКО 6%-ий рівень (від ВВП) фінансування освіти наче й не стосується України. І ми досі послуговуємося системою, успадкованою від СРСР, хоча та давно вичерпала себе". На думку Ескендера Барієва - координатора Коаліції молоді в Криму, "однією з причин інтелектуальної катастрофи в нашій країні є недостатнє лобіювання освітніх потреб та вимог на рівні уряду, парламенту". І справді, як свідчать розрахунки, збільшення бюджетного фінансування в 1,7 раза дало б змогу встати українській освіті з колін, а науковій еліті, інтелекту держави повернутися з-за кордону, з базару тощо. Відомо ж, що інвестиції в освіту дають у 5 - 6 разів більше прибутків, ніж інвестиції в економіку. Лишень наші парламентарі досі не усвідомлять, що розвиток освіти - фундамент розвитку інших сфер суспільного життя.
"Круглий стіл" в Сімферополі визначив пріоритетні кроки, які зрештою не є новиною:
1. Більше коштів на освіту.
2. Навчання без корупції та дискримінації.
3. Замість всевладдя чиновників - повноцінне самоврядування.
4. Національний зміст освіти.
5. Інтеграція в Європу, а не розмови про інтеграцію.
Чи є потреба у якихось реформах взагалі, невже все так погано? Спробуймо розібратися. Давно назріла пропозиція законом встановити прозору систему вступу до ВНЗ через зовнішнє тестування. Це положення допомогло б усунути суб'єктивний фактор при вступі до ВНЗ, що, як відомо, призводить до великих хабарів. Міністр освіти Кремінь підтримав ідею створення центрів поза університетами, де б тестувалися абітурієнти, але відкладає її здійснення до 2008 р. Незрозуміло тільки, навіщо зволікати, адже ми вже стільки років чекаємо змін? А от, наприклад, Києво-Могилянська академія вже 11 років успішно приймає студентів за результатами об'єктивного тестування.
Як припинити купівлю-продаж оцінок - питання не менш нагальне для студентів. Ми досі не усвідомлюємо, до чого може призвести це явище. Адже всі ми користуємося послугами лікарів, адвокатів, бухгалтерів, і робимо це без страху й сумнівів. Та що буде, коли через кілька років ринок послуг заполонить юрмище "фахівців", які купили дипломи? Чи не страшно потрапити на прийом до такого лікаря або правника? Дослідницька група факультету політології ТНУ на чолі з Іриною Антоновською оголосила вражаючі результати опитувань, які проводилися в усіх ВНЗ Сімферополя, щодо цін на заліки, іспити, сесії. Найгірше те, що згідно з дослідженням, часто самі студенти ініціюють корупцію, хабарництво. Ну, а відповідальність, ясна річ, лягає на викладача.
Невирішеним є питання захисту академічного самоврядування внз від втручань чиновників. Дещо диким здається таке формулювання, адже мова має йти про співпрацю, а не протистояння. Та з огляду на грубе втручання політиків у вибори ректорів ряду університетів (Львів, Київ, Чернівці, Запоріжжя) викликає сумніви незалежність та аполітичність нашої освіти. Скандально відома зміна ректора Запорізького національного університету через втручання місцевої влади, яка потягнула за собою звільнення восьми деканів, що проголосували не так, як треба.
У ще гіршому стані - студентське самоврядування. Зазвичай, це лише формально існуюча маріонеткова структура, яка повністю залежить від адміністрації. До того ж працюють там далеко вже не студенти, які часто не розуміють студентських проблем, не можуть і не хочуть підтримати й захистити студента там, де, буває, треба протистояти адміністрації, що якраз і є здорова співпраця. Реально зараз студент сам на сам зі своїми негараздами: високими цінами на проживання, навчання, відміною пільг на проїзд.
Не змогли учасники "круглого столу" залишити поза увагою питання національного змісту освіти, адже на терені Криму лише 2% українців (з 24% за переписом) мають можливість отримувати освіту рідною мовою. Стосовно кримських татар також спостерігаємо відверту дискримінацію. Що й говорити, адже навіть на філологічному факультеті національного університету українською мовою ведуться лише фахові предмети.
Турбує нашу молодь не визначений стан України щодо європейських угод не лише в міжнародній політиці, економіці, але й в освіті. Україна досі не підтримала Болонську угоду, хоча в Європі залишилося, крім нас, дві країни (Молдова, Білорусь), що не визнають європейських дипломів. А це ж абсурд, коли наші випускники в Берліні, Варшаві вважаються людьми без освіти.
Скільки ще сповзатимемо в прірву? А може, все-таки час створити в Україні сучасну, некорумповану, демократичну систему освіти, в якій були б визначені й захищені права тих, хто навчається, і тих, хто навчає?
Оксана Тищенко-Монастирська,
студентка 4-го курсу філологічного факультету Таврійського національного університету ім. В. Вернадського.
* * *
P. S. Чи знаєте ви, що:
* Німеччина та Японія піднялися з руїн насамперед завдяки пріоритетному розвитку освіти.
* Український учитель отримує у 6 - 10 разів нижчу зарплату, ніж його колега у Польщі, Чехії чи Естонії.
* Випускники вітчизняних педінститутів не мають жодного стимулу працювати в школі...

 

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #2 за 09.01.2004 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=1631

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков