Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2114)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
╤РП╤НЬ ДВА РОКИ ТОМУ: «НАВКОЛО БУЛИ РУ╥НИ, ТЕМНИЙ ДИМ ТА БАГАТО РОЗСТР╤ЛЯНИХ АВТОМОБ╤Л╤В»
Розпов╕дь кримського татарина, який брав участь у визволенн╕ Ки╖вщини…


РОС╤Я НАМАГА╢ТЬСЯ ПОШИРИТИ СВОЮ ЗЛОЧИННУ СУТЬ НА ╤НШ╤ КРА╥НИ
Рос╕я – це велика тюрма. Нин╕ рос╕яни намагаються загнати в цю тюрму ╕ укра╖нц╕в…


НЕМА╢ СИЛ ТЕРП╤ТИ: НОБЕЛ╤ВСЬК╤ ЛАУРЕАТИ ВЛАШТУВАЛИ МАН╤ФЕСТ ПУТ╤НУ
П╕д зверненням п╕дписалося 39 ос╕б, всесв╕тньо в╕домих св╕тил науки…


ЗЕЛЕНСЬКИЙ ПРО ЗВ╤ЛЬНЕННЯ ДАН╤ЛОВА:
В╕н переводиться на ╕нший напрямок…


ПУТ╤Н ЗАГНАВ СЕБЕ У ПАСТКУ:
Дан╕лов попередив про наближення катастрофи в Рос╕╖…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #42 за 16.10.2015 > Тема "Резонанс"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#42 за 16.10.2015
КРИМ, ЯКИЙ МИ ХОЧЕМО ПОВЕРНУТИ

Минулого разу ми розм╕рковували про перспективи Криму. Комусь т╕ м╕ркування могли видатись ворож╕нням на кавов╕й гущ╕, адже з об’╓ктивних причин, а саме, через окупац╕ю ╕ подальшу анекс╕ю, не можемо нараз╕ вт╕лювати т╕ плани в життя. Для реал╕зац╕╖ ╖х мусимо спершу повернути Крим. Саме тому я й пропоную сьогодн╕ ще трохи поворожити на т╕й кавов╕й гущ╕ в напрямку означення шлях╕в повернення Криму п╕д суверен╕тет Укра╖ни, в ╖╖ правове поле.
Найперше, що потребуватимемо задля цього, — це зм╕ни ╕снуючо╖ на сьогодн╕ в Укра╖н╕ влади. Умова ця ╓ конче необх╕дною, без виконання яко╖ про жодне повернення не може бути й мови. Лише повн╕стю втративши розум, можна спод╕ватися, що наш Крим поверне влада, яка перед тим бездарно здала його, по-зрадницьки в╕ддавши на поталу агресору вс╕х його мешканц╕в без розбору, ╕ в подальшому протягом двадцяти м╕сяц╕в не зробила жодного реального кроку в напрямку його повернення, натом╕сть уславилась колаборац╕╓ю з окупац╕йним режимом, створивши сумнозв╕сну ВЕЗ «Крим» (не скасована й дос╕!), перетвориши кримчан на нерезидент╕в у власн╕й кра╖н╕. Ще одним, куди вагом╕шим аргументом для зм╕ни влади, ╓ ╖╖ тотальна корумпован╕сть, спор╕днен╕сть з╕ злочинною владою попередник╕в, що ╓ непереборною перешкодою до запровадження реформ, найперше, економ╕чних та правових. Зм╕нити владу можна ╕ необх╕дно правовим шляхом, ╕н╕ц╕ювавши достроков╕ вибори неефективного парламенту, а в перспектив╕ й — президента, через сво╖х представник╕в у парламент╕, яким дов╕ря╓мо, або ж у раз╕ недостатност╕ депутатських голос╕в для того — шляхом ╕н╕ц╕ювання всеукра╖нського референдуму за зм╕ну влади. В╕дкидаючи заперечення на кшталт того, що зм╕на влади в цей непростий час дасть шанс для реваншу вчорашн╕м злод╕ям, як╕ вже цими днями, прикриваючись патр╕отичними гаслами, готуються прол╕зти до влади м╕сцевого р╕вня, зазначу, що нам треба взагал╕ в╕д╕йти в╕д схеми вибор╕в, нав’язано╖ нашими хитромудрими наперсточниками, за допомогою яко╖ до влади завжди й безумовно приходять не представники народу, а ставленики ол╕гарх╕чних клан╕в. Задля того варто лише, не продаючи сво╖х голос╕в, проголосувати не за пустопорожн╕х демагог╕в, як╕ протягом десятил╕ть довели свою н╕кчемн╕сть у всьому, окр╕м безсов╕сно╖ експлуатац╕╖ наших спод╕вань ╕ над╕й, не за ставленик╕в товстосум╕в, у над╕╖, що вони вже накрали досить, то дадуть пожити й нам, не за хоробрих комбат╕в, м╕сце яким, з ус╕╓ю пошаною до них, безперечно, у в╕йську, в М╕н╕стерств╕ оборони, серед стратег╕в Генштабу, ╕ не за скромних козак╕в-гаврилюк╕в, як╕ в силу сво╓╖ осв╕ти н╕як не можуть бути ефективними парламентарями, а за людей, про патр╕отичн╕сть, фахов╕сть ╕, найперше, про порядн╕сть яких зна╓мо напевне.
Чи ╓ так╕? Чи зна╓мо ╖х? Безперечно. Проблема лише в тому, що за ╕снуючо╖ схеми вибор╕в, де все купу╓ться ╕ прода╓ться, вони н╕коли не потрапляють у владу. Спитаймо себе, чи подоба╓ться нам ця система? Впевнений, що, окр╕м тих, хто експлуату╓ ╖╖, решта – а це в╕дсотк╕в 90 виборц╕в – дадуть негативну в╕дпов╕дь. – Як же нам об╕йти ту шахрайську схему? – спита╓те. Гарна новина в тому, що Конституц╕я на нашому боц╕. Але, щоб привести в парламент фах╕вц╕в, як╕ зам╕сть б╕йок, п╕ару, лоб╕ювання ╕нтерес╕в сво╖х т╕ньових покровител╕в чи власно╖ кишен╕, займуться тим, що ухвалять вкрай потр╕бн╕ закони, сформують ефективний уряд, який, спираючись на т╕ закони, уможливить в╕дродження економ╕ки, реформування судово╖ системи, зм╕нить антинародну суть нашо╖ влади, на загал, – щоб привести обранц╕в, у яких впевнен╕, – нам доведеться побороти силу грошей силою нашо╖ згуртованост╕. Пам’ятаймо, що наш╕ непродажн╕ голоси сильн╕ш╕ за ╖хн╕ груб╕ м╕льйони. Всього ж ╕ треба, що, ╕гноруючи спокуси, страх, залежн╕сть, проголосувати на виборах за того, хто, за нашими власними переконаннями, напевно п╕дпада╓ п╕д означення отих трьох П – порядност╕, профес╕йност╕, патр╕отичност╕. Ма╓мо твердо знати, що, попри всю складн╕сть цього завдання, реал╕зац╕я його можлива в ╕снуючому правовому пол╕, б╕льш того – вона критично необх╕дна.
Наступним кроком до повернення Криму ма╓ бути створення, умовно скажемо, М╕н╕стерства Криму, найпершим завданням якого було б нев╕дкладне розроблення покроково╖, з прив’язкою до конкретних строк╕в, стратег╕╖ повернення та ре╕нтеграц╕╖ п╕вострова. Б╕льш того, це м╕н╕стерство мало б сконцентрувати й скоординувати вс╕ зусилля Укра╖нсько╖ держави, спрямован╕ на повернення Криму п╕д юрисдикц╕ю Укра╖ни, а отже, воно ма╓ бути над╕лене якнайширшими повноваженнями. Це м╕н╕стерство мусить мати прям╕ горизонтальн╕ зв’язки з ус╕ма м╕н╕стерствами, найперше, з М╕н╕стерством закордонних справ, юстиц╕╖, осв╕ти, оборони, внутр╕шн╕х справ, з СБУ, а також повну ╕ нев╕дкладну п╕дтримку уряду, вс╕╓╖ держави у вт╕ленн╕ сво╓╖ стратег╕╖. Стратег╕я повернення Криму (СПК), вт╕лювана М╕н╕стерством Криму (МК) в т╕сному сп╕вроб╕тництв╕ з М╕н╕стерством закордонних справ, скаж╕мо, дозволить значно швидше використовувати можливост╕ м╕жнародних орган╕зац╕й, аж до ООН. А це означа╓, що можна буде значно ефективн╕ше боротися з ав╕акомпан╕ями, судновласниками, як╕, всупереч заборон╕, продовжують зд╕йснювати польоти в кримськ╕ аеропорти, заводити судна в закрит╕ порти Криму, не несучи за те жодно╖ в╕дпов╕дальност╕, власне, безкарно. Це уможливило б неухильне зад╕яння положень м╕жнародного права. Так, спираючись на International Convention on the Arrest of Ships (М╕жнародну Конвенц╕ю про арешт суден), можна було б швидко покласти край незаконному заходу ╕ноземних, насамперед рос╕йських, суден у кримськ╕ порти. А т╕сний контакт з М╕н╕стерством юстиц╕╖, М╕н╕стерством внутр╕шн╕х справ виключив би ситуац╕╖, коли безкарно в╕дпускались судна-порушники, заарештован╕ нав╕ть в укра╖нських портах. Т╕сна сп╕впраця з М╕н╕стерством осв╕ти не дозволить кинути напризволяще кримську молодь, зокрема випускник╕в шк╕л, як╕ вимушено отримуючи сьогодн╕ рос╕йськ╕ паспорти, фактично викреслюються державою Укра╖на з числа сво╖х громадян, оск╕льки позбавлен╕ права нав╕ть в’╖хати на територ╕ю материково╖ Укра╖ни, що вже само собою ╓ ганебним ╕ незаконним. А ще такий контакт м╕н╕стерств унеможливив би в╕льне катання урядовц╕в сьогодн╕шнього Криму св╕том, ╖хню участь у м╕жнародних конференц╕ях. Проте найважлив╕шим результатом такого сп╕вроб╕тництва буде використання повною м╕рою вс╕х можливостей св╕тового сп╕втовариства, уряд╕в ╕ держав, включно з╕ зверненням до м╕жнародних суд╕в, задля створення нестерпних умов для держави-агресора, примушення ╖╖ до в╕дновлення status quo.
Новосформований уряд, тим часом, ма╓ в пот╕ чола працювати над реан╕мац╕╓ю колапсуючо╖ економ╕ки Краю, над ╖╖ в╕дродженням. Найперше, це означа╓ створення найсприятлив╕ших умов для ведення б╕знесу в Укра╖н╕. Вже одне це дозволить вивести з т╕н╕, повернути з офшор╕в власний кап╕тал, залучити широк╕ ╕ноземн╕ ╕нвестиц╕╖. Зам╕сть прямих ╕ завуальованих податк╕в, як╕ на сьогодн╕ ╓ невиправдано високими, варто на певний пер╕од, скаж╕мо, на три-п’ять рок╕в, сутт╓во знизити ╖х, а для окремих пр╕оритетних галузей, на той же пер╕од, взагал╕ податки скасувати. Сл╕д згадати, зрештою, що податковий важ╕ль у св╕тов╕й економ╕ц╕ працю╓ в обидва боки, а не виключно в б╕к нарощування податкового тиску. Нова податкова реформа ма╓ передбачати не лише це, а й нову концепц╕ю податково╖ служби, на загал, де податковий ╕нспектор не повинен надал╕ асоц╕юватися з╕ здирником-рекетиром, а лише з чиновником, поставленим для врегулювання вс╕х перешкод у стосунках п╕дпри╓мця ╕ держави. Те ж саме стосу╓ться ц╕ло╖ говерли найр╕зноман╕тн╕ших зарегулювань, бюрократичних бар’╓р╕в, невиправданого л╕цензування, надумано╖ сертиф╕кац╕╖, безп╕дставних перев╕рок ╕ т. д., ╕ т. п. Сусп╕льство вже давно усв╕домило, що в економ╕чних негараздах держави винн╕ далеко не шахраюват╕ п╕дпри╓мц╕, а корумпован╕ привладн╕ чиновники, корумпована влада в ц╕лому.
Важлив╕сть ефективного урядування на користь народу важко переоц╕нити. Як на мене, це те ж саме, що с╕яти доб╕рн╕ зерна в родючу землю, адже з таким працьовитим народом, як наш, результати не змусять себе чекати. За таких умов швидкий економ╕чний п╕дйом Укра╖ни не те, що прогнозований, – в╕н нев╕дворотний. Саме реальн╕сть цього п╕дйому, точн╕ше реальн╕сть економ╕чно╖ усп╕шност╕ Укра╖ни, ╖╖ процв╕тання, було тим пострахом, який п╕дштовхнув Володимира Пут╕на на шлях агрес╕╖. Чи ж варто говорити, що усп╕шн╕сть Укра╖ни ╓ одним з важливих, а певн╕ше, – найважлив╕шим чинником повернення ╕ Криму, ╕ Донбасу! Але саме лишень процв╕тання Укра╖ни жодним чином не поверне ан╕ Донбас, ан╕ Крим в ╖╖ об╕йми, нав╕ть якщо б ус╕ сто в╕дсотк╕в ╖хн╕х мешканц╕в палко того забажали. Саме тому непослабний зовн╕шн╕й тиск на кра╖ну-агресора ма╓ не те, що не припинятися, – в╕н ма╓ наростати з кожним прожитим днем ╕ МК ма╓ робити все можливе задля того.
Ще одним дуже важливим ╕нструментом повернення Криму ╓ в╕йсько. Попри всю нашу в╕ддан╕сть нам╕рам повернути Крим саме нев╕йськовим шляхом, без людських жертв, без перетворення нашого чар╕вного п╕вострова на ру╖ну, ма╓мо ясно розум╕ти, що лише повернення укра╖нських гарн╕зон╕в у м╕сця ╖хньо╖ пост╕йно╖ дислокац╕╖ на територ╕╖ п╕вострова, лише повернення в╕йськового флоту Укра╖ни в сво╖ бази, як╕ в╕н вже н╕коли не буде д╕лити з Рос╕╓ю, може гарантувати неповторення сценар╕ю 2014-го чи будь-якого ╕ншого. Ма╓мо, нарешт╕, з ус╕╓ю в╕дпов╕дальн╕стю усв╕домити (пишу про те з нульових рок╕в), що живемо ми зовс╕м не в Ел╕зиум╕, що св╕т, в якому нам випало жити, звик рахуватися з реальною силою, найперше, з силою м╕л╕тарною, а отже, сильне, сучасне в╕йсько ╓ беззаперечною необх╕дн╕стю для застояння сво╖х ╕нтерес╕в, задля того, аби у жодного «братнього народу» не виникало п╕дсв╕домого бажання поширити сво╖ кордони на нашу територ╕ю.
Дуже важливим, як на мене, доказом необх╕дност╕ мати сильне, бо╓здатне в╕йсько в Криму ╓ те, що кор╕нний народ Криму, кримськ╕ татари, — ╓диний народ, який сформувався саме на кримських теренах, – втративши свого часу державн╕сть, не ма╓ нараз╕ арм╕╖, за допомогою яко╖ м╕г би застояти сво╖ ╕нтереси. П╕д час рос╕йсько╖ агрес╕╖ 2014 року укра╖нська арм╕я, зраджена сво╖м найвищим кер╕вництвом, не змогла захистити ан╕ кримських татар, ан╕ решту укра╖нських громадян Криму, лишивши два м╕льйони кримчан на ласку загарбник╕в. Не думаю, що кримськотатарський уряд, кримськотатарська арм╕я, якби вони ╕снували на той момент, поводились би так само безвольно. Але ж тод╕ у кримських татар може виникнути ц╕лком природне запитання: а чи варто й надал╕ дов╕ряти держав╕, що так ганебно в╕ддала в руки ворога народ, який дов╕рився ╖й? На щастя, мудр╕ киримли добре в╕др╕зняють зрадливих н╕кчем, яких ╕ дос╕ звемо укра╖нською владою, в╕д укра╖нського народу.
Historia est magistra vitae – ╕стор╕я ╓ навчителькою життя, казали латиняни. Чи вчить вона нас, панове? Спод╕ваюсь, п╕сля такого тяжкого уроку, який вона нам надала, мало хто ма╓ сумн╕ви в наст╕йн╕й необх╕дност╕ сильного сучасного в╕йська – арм╕╖, в╕йськового флоту, ав╕ац╕╖, ракетних в╕йськ, в╕йськово-косм╕чних сил, сил швидкого реагування – адже одним лише ╕снуванням сво╖м воно стриму╓ в╕д нерозважливих д╕й будь-якого агресора.
П╕дсумовуючи, але не ставлячи крапки, бо ж стратег╕я повернення Криму, насправд╕, жодним чином не може розм╕ститися в невеличкому допис╕, ще раз наголошую, що найважлив╕шим у т╕й стратег╕╖ ╓ переформатування сьогодн╕шньо╖ нездарно╖, злод╕йкувато╖ влади, точн╕ше, зам╕на ╖╖ на владу ╓вропейського зразка, на владу, яка не буде чинити перешкод перетворенню Укра╖ни на правову державу, б╕льш того – докладе вс╕х зусиль для того. А ще ця влада створить умови для швидкого економ╕чного зростання, реформу╓ в╕йсько, зробивши його сучасним, потужним, високоефективним, на баз╕ як власних передових технолог╕й, так ╕ з залученням найкращого св╕тового досв╕ду. З перших же дн╕в сво╓╖ д╕яльност╕ нова влада створить М╕н╕стерство Криму, яке всю свою д╕яльн╕сть спряму╓ на якнайшвидше повернення анексованого п╕вострова.
Насамк╕нець хот╕в би висловити тверду впевнен╕сть в тому, що щир╕ зусилля н╕коли не бувають марними, що нова влада, яка вперше працюватиме на ╕нтереси народу, таки з’явиться найближчим часом, що в склад╕ нового уряду буде створено д╕╓ве М╕н╕стерство Криму ╕ «Кримська св╕тлиця», безперечно, буде складовою його ╕нформац╕йного поля, що все те приведе, зрештою, до процв╕таючо╖ Укра╖ни, де усп╕шний Крим матиме неймов╕рн╕ перспективи.

Валентин БУТ

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #42 за 16.10.2015 > Тема "Резонанс"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=16044

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков