Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (3670)
З потоку життя (6890)
Душі криниця (3703)
Українці мої... (1509)
Резонанс (1604)
Урок української (997)
"Білі плями" історії (1756)
Крим - наш дім (534)
"Будьмо!" (260)
Ми єсть народ? (238)
Бути чи не бути? (71)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (108)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
УЧАСНИКИ МАРШУ НА ЧЕСТЬ ДНЯ ЗАХИСНИК╤В ПРИЙШЛИ П╤Д ОП ╤ ОГОЛОСИЛИ ВИМОГИ
Б╕ля буд╕вл╕ Оф╕су президента перебували дек╕лька тисяч учасник╕в маршу. Вони скандують "Слава...


У КРИМУ ЗАЛИШИЛОСЯ Ш╤СТЬ БАНК╤В ╤ ВС╤ ВОНИ - П╤Д САНКЦ╤ЯМИ
«Станом на 1 вересня 2020 року на п╕востров╕ залишилося 6 д╕ючих банк╕в РФ. Вс╕ вони...


У КИ╢В╤ ВСТАНОВИЛИ ПАМ’ЯТНИК ВИЗВОЛИТЕЛЮ КРИМУ
4 жовтня в Ки╓в╕ було урочисто в╕дкрито пам’ятник полковнику Арм╕╖ Укра╖нсько╖ Народно╖...


ДЕРЖКОМТЕЛЕРАД╤О РОЗПОЧАВ ПРИЙОМ ЗАЯВОК НА ЗДОБУТТЯ ПРЕМ╤╥ ╤МЕН╤ М. РИЛЬСЬКОГО
Розм╕р прем╕╖ за кожною з ном╕нац╕й становить 20 тис. гривень.


НА ХЕРСОНЩИН╤ ВСТАНОВЛЯТЬ ПОСТИ ДЛЯ МОН╤ТОРИНГУ СИТУАЦ╤╥ З КРИМСЬКИМ «ТИТАНОМ»
про це у п’ятницю, 9 жовтня, на бриф╕нгу у Херсон╕ заявив заступник м╕н╕стра захисту...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook

Twitter





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #51 за 19.12.2003 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#51 за 19.12.2003
ЧОРНИЙ PR: брудні виборчі технології
Олексій Ситіков

Хоч до виборів ще далеко, але наші вітчизняні партійні "піарщики" часом таке утнуть, що хоч стій, хоч падай (згадайте хоча б уже обридле порося, запеленане американським прапором, яке весь час вперто стараються підсунути лідеру "Нашої України"). Так от, щоб орієнтуватися серед усіх цих "піарів", пропонуємо увазі читачів передрук електронної версії книги відомого на теренах СНД спеціаліста у цій сфері Олексія Ситікова, яку ми виловили в Інтернеті.

(Продовження. Поч. у № 49 - 50).

6. "Розпродаж"

Досить цинічний прийом, проте доволі ефективний. Через пресу або з допомогою особистих запрошень оголошується про розпродаж товарів: ліків, одягу, продуктів... Щоб зібрати якомога більше людей, повідомляють ціни, які будуть нижчими за магазинні у декілька разів.
Коли в призначений час натовп збереться у певному місці, поштовхається у створеній черзі, біля нього, повільно проїхавши, зупиняється шикарний автомобіль. З нього вийдуть кілька товстих, дорого вдягнених молодиків і повідомлять, що кандидат "А" має поважніші справи, ніж допомагати різним калікам та убогим, і ще пан "А" просив передати, щоб йшли ви всі на...
Сказавши це, молодики всідаються в авто і їдуть геть.
У натовпі знаходяться кілька заздалегідь підготовлених людей, які відразу говорять, що "А" брехун, йому не можна вірити...
У такий спосіб завдається відчутного удару по позиціях опонента.
Слід відзначити, що прийом "розпродаж" має різні варіанти. Наприклад, розсилаються запрошення для пенсіонерів і квитки на безкоштовний сеанс до кінотеатру від імені кандидата "А". Коли публіка, яку не впустили до глядацької зали, буде обурюватися беззаконням, потрібні люди з натовпу запрошених звинуватять "А" у брехливості.
Очевидно, двох або трьох подібних акцій буде достатньо, аби спричинити до повної недовіри до суперника.

7. ЗМІ на виборах

Як свідчить статистика, більше 65% послуг, що пропонують PR-агентства, пов'язані з розміщенням в ЗМІ різних публікацій... І лише решта 35% припадає на послуги з розробки та здійснення PR-стратегій, PR-кампаній ("Сообщение", жовтень 2000 року).
Переважна більшість газет за певну плату надрукує інформацію потрібного змісту, лишається тільки домовитись про ціну. Дані про вартість розміщення матеріалів у ЗМІ України в мене відсутні, а ось у Москві ціни були такими:
"Аргументы и Факты" - 18 000 доларів за шпальту. Але це видання почувається досить непогано у плані фінансів, тому не кожні матеріали вдавалося там розмістити;
"Российская газета" - близько 5 тисяч доларів за чверть шпальти;
"Труд" - 8,5 тисячі доларів коштує сторінка, але застосовуються націнки від 20 до 100%;
"Совершенно секретно" - 14 тисяч, "Версия" - 4,5 тисячі доларів за сторінку;
"Новая газета" - 5 тисяч доларів, але в окремих випадках шпальта обходилася в 10 тисяч доларів;
журнал "Огонек" - 2,5 тисячі, та бувало ціна сягала 4 тисяч;
"Завтра" - ця шовіністична газетка за 1 ти-сячу доларів погодиться надати шпальту ідеологічно близькому кандидату, а в чужого проситиме 4 тисячі доларів США.
Якщо після цього ви ще ідеалізуєте масову пресу і вірите в її непідкупність, заплатіть 50 тисяч доларів газеті "Нью-Йорк таймс", і ви побачите в ній свою статтю, оскільки саме стільки коштує чверть шпальти цієї газети.
Ці цифри подано Агентством федеральних розслідувань "FreeLance Bureau".
Окремим пунктом відзначу витрати на телебачення.
Для прикладу - російські телеканали:
бути героєм популярної телепрограми коштує від 20 до 100 тисяч доларів;
стати героєм в телесюжеті можна за 2 - 4 тисячі зелених;
прийти до студії у якості гостя обійдеться кандидату у 5 тисяч доларів;
прокрутити рекламний відеоролик - від 2,5 до 30 тисяч американських президентів за хвилину.
Фахівці вважають, що добре буде, коли кандидат укладе угоду з телеканалом на реклами його фірми за кілька місяців до виборів. А потім попросить замінити відеоролик.
Типовий приклад: знімається відеосюжет соціальної спрямованості, крутиться по ТБ деякий час, а потім у потрібний момент у ньому з'являється прізвище кандидата або виборчого блоку.

8. PR-агентства: пропоновані послуги і помилки у роботі з ними

Пакет послуг, що його PR-агентство готове запропонувати, на виборах зазвичай не використовується повною мірою.
Проте ціна на проведення передвиборної кампанії "під ключ" є чималою і постійно зростає: від десятків тисяч до кількох мільйонів доларів. Іменитий політтехнолог може запросити 5 тисяч доларів за день консультацій, а фахівець з директ-мейлу (складання і розсилання особистих листів від кандидата виборцям) часто оцінює роботу сумою від 0,5 до 1 долара за виготовлений і доставлений лист. Також важливим чинником є  міра "розкрученості" кандидата і апетит
PR-агентства, що його обслуговує.
До речі, найбільші російські PR-агентства заявляють, що їхня участь на усіх стадіях передвиборного процесу принесе кандидату від 20 до 40% голосів.
За різними підрахунками, на "обробку" одного виборця витрачається від 0,5 до 2 доларів. Розподіл грошей є таємницею, а в офіційних розмовах політтехнологи стверджують, що славнозвісний мільйон доларів розходиться:
15% - на соціологічну підтримку, формування образу (від одягу до розробки символіки);
60% - на рекламу в ЗМІ та на парканах;
20% - гонорари іміджмейкерів;5% - резерв для ліквідації небажаних наслідків діяльності штабів противника.
Але навіть такі астрономічні для пересічного громадянина суми не гарантують замовнику, що кошти витрачатимуться згідно з угодою. Іміджмейкери можуть відтягнути гроші, наприклад:
розміщуючи статтю (теле- або радіорепортаж) на замовлення, "накрутити" названу редакцією суму, вважаючи це своїми комісійними;
"накрутити" ціну на друк листівок;
найняти розповсюджувачів по ціні "дві копійки за листівку", а звітувати, що розрахувалися, виходячи з ціни "п'ять копійок - листівка".
Деякі агентства працюють одночасно на кількох замовників. Були випадки, коли найнята команда полишала роботу у самому розпалі боротьби, паралізуючи таким чином передвиборну кампанію певного
кандидата.
Подібного не відбувається, коли кандидат має начальника штабу, котрий сам безпосередньо контролює процес розрахунків, обізнаний із розцінками тощо.
Та останнім часом з'явилося твердження, що іміджмейкери часто самі бувають зацікавлені у тому, аби вибори не відбулися. Оскільки нові (повторні) вибори - це нові замовлення, а відтак - додаткові гроші іміджмейкерам. Вони вже не приховують: "Є вибори - є робота".
Для кращої орієнтації у діапазонах цін: PR-агентство організує для замовника пікетування потрібної установи (за 0,8 - 7 тисяч доларів), мітинг (за 1,5 - 15 тисяч доларів) або пресову конференцію за участі місцевих та закордонних видань (від 2 до 3,5 тисячі зелених), надасть допомогу психотерапевта (10 - 50 зелених за годину), розробить рекламну кампанію (5 - 15 тисяч доларів).
(Закінчення в наступному номері).

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #51 за 19.12.2003 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=1560

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков