Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
«З НАБЛИЖЕННЯМ НЕБЕЗПЕКИ ДО НЕ╥ ВЕРТАВ ДОБРИЙ НАСТР╤Й»
Про траг╕чну долю в╕дважно╖ розв╕дниц╕ холодноярських повстанц╕в Ольги...


НА ЗАХИСТ╤ НАШО╥ СТОЛИЦ╤
Виставка висв╕тлю╓ знаков╕ под╕╖ во╓нно╖ ╕стор╕╖ Ки╓ва…


╤СТОР╤Я УКРА╥НИ В╤Д МАМОНТ╤В ДО СЬОГОДЕННЯ У 501 ФАКТ╤
Не вс╕м цим фактам знайшлося м╕сце у шк╕льних п╕дручниках, але саме завдяки ╖м ╕стор╕я ста╓ живою...


ДМИТРО ДОНЦОВ - ТВОРЕЦЬ ПОКОЛ╤ННЯ УПА, НАСТУПАЛЬНИЙ ТА БЕЗКОМПРОМ╤СНИЙ
Тож за яку Укра╖ну? Вкотре перекону╓мося, що питання, як╕ ставив Дмитро Донцов, сьогодн╕ ╓...


ПОВЕРНУТИ ╤СТОРИЧНУ ПАМ’ЯТЬ
╤сторична пам'ять – головний феномен в╕дтворення ╕стор╕╖ сусп╕льства, кра╖ни, нац╕╖…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #31 за 01.08.2014 > Тема ""Білі плями" історії"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#31 за 01.08.2014
ЯК МОСКОВ╤Я ПРИВЛАСНИЛА ╤СТОР╤Ю КИ╥ВСЬКО╥ РУС╤?

ВПЕРШЕ НАДРУКОВАНО У ЗБ╤РЦ╤ ЯРОСЛАВА ДАШКЕВИЧА «УЧИ НЕЛОЖНИМИ УСТАМИ СКАЗАТИ ПРАВДУ»
(К.: ТЕМПОРА, 2011. – 828 С.).

Створюючи свою Укра╖нську державу, укра╖нц╕ повинн╕ переглянути й уточнити свою ╕стор╕ю, базуючись на правд╕, достов╕рних фактах й ╕сторичних под╕ях. Перебуваючи упродовж стол╕ть п╕д владою завойовник╕в, укра╖нц╕ фактично були позбавлен╕ можливост╕ впливу на формування нац╕онально╖ св╕домост╕ ╕ розвиток сво╓╖ ╕стор╕╖, в результат╕ чого ╕стор╕я Укра╖ни написана переважно на догоду цим завойовникам. Особливо не виясненим ╓ питання про претенз╕╖ ╕ домагання Москов╖╖, а в подальшому Рос╕╖, на ╕сторичну спадщину Ки╖всько╖ Рус╕.
У роман╕-досл╕дженн╕ В. Б╕л╕нського (Кра╖на Моксель або Москов╕я // Ки╖в: Видавництво ╕м. Олени Тел╕ги, 2008, 2009, в трьох книгах) пов╕домляються факти, взят╕ з ╕сторичних джерел (переважно рос╕йських), що св╕дчать про докор╕нне перекручення ╕стор╕╖ Рос╕йсько╖ ╕мпер╕╖, спрямоване на створення ╕сторично╖ м╕фолог╕╖ про те, що Москов╕я ╕ Ки╖вська Русь мають сп╕льн╕ ╕сторичн╕ корен╕, що Москов╕я ма╓ «спадков╕ права» на Ки╖вську Русь.
Звичайне шахрайство московит╕в, що привласнили соб╕ минуле Великого Ки╖вського княз╕вства ╕ його народу, завдало страшного удару по укра╖нському етносу. Тепер завдання поляга╓ в тому, щоби на основ╕ правдивих факт╕в розкрити брехлив╕сть ╕ аморальн╕сть московсько╖ м╕фолог╕╖.
Розглянемо основн╕ питання ц╕╓╖ проблеми.
Московськ╕, а п╕зн╕ше рос╕йськ╕ цар╕ розум╕ли, що без великого минулого неможливо створити велику нац╕ю, велику ╕мпер╕ю. Для цього потр╕бно було прикрасити сво╓ ╕сторичне минуле ╕ нав╕ть привласнити чуже. Тому московськ╕ цар╕, починаючи з ╤вана IV (Грозного) (1533-1584), поставили завдання привласнити ╕стор╕ю Ки╖всько╖ Рус╕, ╖╖ славне минуле ╕ створити оф╕ц╕йну м╕фолог╕ю Рос╕йсько╖ ╕мпер╕╖.
На це можна було б не звертати уваги, якби ця м╕фолог╕я не зач╕пала кор╕нних ╕нтерес╕в Укра╖ни, не була спрямована на повне знищення Укра╖ни – ╖╖ ╕стор╕╖, мови, культури. Час показав, що рос╕йськ╕ ╕мпершов╕н╕сти робили ╕ роблять все можливе для реал╕зац╕╖ цього завдання.
Протягом стол╕ть, особливо з початком XVI ст., в голови людей втовкмачували ╕ втовкмачують, що Рос╕йська держава ╕ рос╕йський народ беруть початок в╕д великого княз╕вства Ки╖вського; що Ки╖вська Русь – колиска трьох братн╕х народ╕в – рос╕йського, укра╖нського та б╕лоруського; що рос╕яни за законом «старшебратства» мають право на спадщину Ки╖всько╖ Рус╕. Ц╕╓ю жалюг╕дною брехнею дотепер користу╓ться рос╕йська ╕стор╕ограф╕я ╕ державн╕ д╕яч╕ Рос╕╖, а також «п’ята колона» в Укра╖н╕, в яку входять комун╕сти ╕ майже вс╕ рег╕онали у Верховн╕й Рад╕. В╕домо, що:
– В час ╕снування держави Ки╖всько╖ Рус╕ про Московську державу не було н╕ згадки. В╕домо, що Московське княз╕вство, як улус Золото╖ Орди, засноване ханом Менгу-Т╕муром т╕льки в 1277 роц╕. До цього часу Ки╖вська Русь уже ╕снувала б╕льше 300 рок╕в;
– Нема╓ жодних факт╕в про зв’язок Ки╖всько╖ Рус╕ з ф╕нським етносом земл╕ «Моксель» ╕ п╕зн╕ше Московського княз╕вства з княз╕вствами земель Ки╖всько╖ Рус╕ до XVI ст. В той час, як у 988 роц╕ в╕дбулося хрещення держави Ки╖всько╖ Рус╕, ф╕нськ╕ племена земл╕ «Моксель» перебували в нап╕вдикому стан╕.
Як можна говорити про якогось «старшого брата», коли цей «старший брат» з’явився на св╕т на дек╕лька стол╕ть п╕зн╕ше н╕ж русич╕-укра╖нц╕. В╕н не ма╓ жодного морального права називати себе «старшим братом», диктувати людству правила ╕снування, насаджувати свою культуру, мову, св╕тосприймання. В╕домо, що до к╕нця XV ст. не ╕снувало рос╕йсько╖ держави, не було старшого брата «великороса» ╕ рос╕йського народу, а була Суздальська земля – земля Моксель, а п╕зн╕ше Московське княз╕вство, що входило в склад Золото╖ Орди – держави Чин╜╕зид╕в. З к╕нця XIII до початку XVIII ст. народ ц╕╓╖ земл╕ називали московитами. Московськ╕ ╕сторики замовчують питання про сво╓ нац╕ональне походження.

МОСКОВИТИ, ВЕЛИКОРОСИ – ХТО ВОНИ?

Московити. У IX-XII ст. великий край в╕д Тули, Рязан╕ й тепер╕шньо╖ Московсько╖ област╕, меря, весь, мокша, чудь, мордва, мар╕ та ╕нш╕ – все це народ «моксель». Ц╕ племена стали згодом основою народу, що прозвав себе «великоросами».
У 1137 р. на ц╕ земл╕ прийшов молодший син ки╖вського князя Мономаха – Юр╕й Долгорукий, який залишився без княжого стола у Ки╖вському княз╕вств╕. Юр╕й Долгорукий започаткував князювання Рюрикович╕в на землях «Моксель», очоливши Суздальське княз╕вство. В нього в╕д ж╕нки м╕сцевого племен╕ народився син Андр╕й, якого назвали «Боголюбським». Народжений ╕ вихований в л╕сов╕й глухоман╕ в середовищ╕ нап╕вдиких ф╕нських племен, князь Андр╕й роз╕рвав ус╕ зв’язки з батьк╕вською дружиною ╕ з╕ старими ки╖вськими звичаями.
У 1169 р. Андр╕й Боголюбський захопив ╕ зруйнував Ки╖в: прийшов варвар, що не в╕дчував н╕якого родинного зв’язку з╕ слов’янською святинею – Ки╓вом.
За короткий час (50-80 рок╕в) на кожне ф╕нське поселення був посаджений князь ╕з Рюрикович╕в, уроженець в╕д мами мерянки, муромчанки, мокшанки... Так з’явилися на земл╕ «Моксель» княз╕вства: Володимирське, Рязанське, Тверське та ╕нш╕. В цей час на земл╕ «Моксель» починають проникати окрем╕ м╕с╕онери з розповсюдження християнства. Про масове «перет╕кання» слов’ян ╕з Придн╕пров’я на земл╕ «Моксель», як це стверджують московськ╕ ╕сторики, не може йти н╕яко╖ мови. Для чого слов’янам ╕з плодючих земель Придн╕пров’я ╕ти через непроходим╕ хащ╕ ╕ болота тисяч╕ к╕лометр╕в у нев╕дому нап╕вдику глуш?
На баз╕ християнства на земл╕ «Моксель» почина╓ формуватися мова, яка з часом стала рос╕йською. До XII ст. на землях «Моксель» проживали т╕льки ф╕нськ╕ племена. Це п╕дтверджують археолог╕чн╕ розкопки О. С. Уварова (Меряни та ╖хн╕й побут за курганними розкопками 1872 р. – 215 с.). ╤з 7729 розкопаних курган╕в не виявлено жодного слов’янського поховання.
Антрополог╕чн╕ досл╕дження А. П. Богданова ╕ Ф. К. Вовка, що проводили вивчення людських череп╕в, п╕дтверджують в╕дм╕нн╕ особливост╕ ф╕нського ╕ слов’янського етнос╕в.
У 1237 р. на суздальську землю прийшли татаро-монголи. Вс╕, хто схиляв голову, ц╕лував чоб╕т хана ╕ приймав його п╕дданство, залишались живими ╕ неушкодженими, хто не хот╕в покоритися – знищувався. Володимирськ╕ княз╕ Юр╕й ╕ Ярослав Всеволодович╕ покорилися хану Батию. Таким чином, земля «Моксель» ув╕йшла в склад Золото╖ Орди ╕мпер╕╖ Чин╜╕зид╕в ╕ ╖╖ в╕йськова сила влилась у в╕йськов╕ сили ╕мпер╕╖. Очолював в╕йськову дружину земл╕ «Моксель» в склад╕ в╕йська хана Батия Володимирський князь Юр╕й Всеволодович. Факт формування в 1238 р. в╕йськово╖ дружини ╕з ф╕нських племен, як╕ використовувалися Бати╓м у завойовницьких походах на ╢вропу в 1240-1242 рр., ╓ прямим доказом встановлення влади хана в ростово-суздальськ╕й земл╕.
На пер╕од во╓нного походу Юр╕я Всеволодовича на Володимирське княз╕вство був посаджений молодший брат Юр╕я – Ярослав Всеволодович, який в╕ддав хану Батию свого восьмир╕чного сина Олександра Ярославовича в аманати (тобто заложники). Пробувши в Орд╕ у Батия з 1238 до 1252 р., Олександр, названий ╕ прославлений рос╕йськими ╕сториками як Невський, засво╖в увесь устр╕й ╕ звича╖ Золото╖ Орди, став андом (кровним братом) сина Батия Сартака, одружився на дочц╕ хана Батия ╕ згодом став в╕рним слугою Золото╖ Орди, очоливши Володимирське княз╕вство (1252-1263). В╕н не брав участ╕ в жодн╕й серйозн╕й битв╕, вс╕ перемоги Олександра Невського – жалюг╕дна брехня. Князь Олександр просто не м╕г брати участ╕ в з╕ткненнях на Нев╕ в 1240 р. ╕ на Чудському озер╕ в 1242 р., будучи ╕ще дитиною.
Сл╕д в╕дзначити, що управл╕нська влада Ростово-Суздальських княз╕в була м╕н╕мальною. Ханом Бати╓м для кер╕вництва княз╕вством (улусом) призначався нам╕сник – великий баскак, а на м╕сцях – уд╕льн╕ баскаки. Це були повновладн╕ правител╕ Золото╖ Орди, як╕ керувалися законами Яси Чин╜╕зид╕в. Брехнею рос╕йських ╕сторик╕в ╓ те, що Суздальськ╕, а п╕зн╕ше ╕ Московськ╕ княз╕ були незалежн╕ в╕д Золото╖ Орди. Першим правителем княз╕вства (улуса) у ханськ╕й грамот╕ названий баскак або даруга, а княз╕ рахувалися на другому, а то ╕ на третьому м╕сц╕.
Брехнею ╓ те, що Москва заснована Юр╕╓м Долгоруким у 1147 р. Це м╕ф, який не ма╓ доказового п╕дтвердження. Москва як поселення була заснована 1272 року. Цього ж року був проведений трет╕й перепис населення Золото╖ Орди. При першому перепис╕ (1237-1238 pp.) ╕ другому (1254-1259 pp.) поселення Москва не згаду╓ться.
Москов╕я, як княз╕вство, виникло в 1277 р. за наказом татаро-монгольського хана Менгу-Т╕мура ╕ було звичайним улусом Золото╖ Орди. Першим Московським князем став Дани╖л (1277-1303) (молодший син Олександра т. зв. Невського). В╕д нього бере початок династ╕я Московських княз╕в Рюрикович╕в. У 1319 р. Хан Узбек (про це мовиться у вищеназваному роман╕-досл╕дженн╕ В. Б╕л╕нського) призначив свого брата Кулхана уд╕льним Московським князем, а з 1328 р. – Великим Московським князем. У рос╕йськ╕й ╕сторичн╕й л╕тератур╕ названий як Калита, Хан Узбек, прийнявши ╕слам, знищив майже вс╕х княз╕в Рюрикович╕в. У 1319-1328 pp. пройшла зм╕на династ╕╖ Рюрикович╕в на династ╕ю Чин╜╕зид╕в у Московському улус╕ Золото╖ Орди. А 1598 року в Москов╖╖ перервалася династ╕я роду Чин╜╕зхана, яка почалася в╕д князя ╤вана Калити (Кулхана). Тобто понад 270 рок╕в Москвою правили чист╕ Чин╜╕зиди.
Нова династ╕я Романових (Кобилиних) у 1613 р. зобов’язалася свято збер╕гати давн╕ традиц╕╖ ╕ принесла клятву на в╕рн╕сть стар╕й династ╕╖ Чин╜╕зид╕в.
Московська православна церква в 1613 р. стала стаб╕л╕зуючою силою, яка забезпечувала збер╕гання татаро-монгольсько╖ державност╕ в Москов╖╖.
╤з наведених даних видно, що Москов╕я ╓ прямою спадко╓мницею Золото╖ Орди держави Чин╜╕зид╕в, тобто насправд╕ татаро-монголи були «хрещеними батьками» московсько╖ державност╕. Московське княз╕вство (а з 1547 р. царство) не мало жодних зв’язк╕в до XVI ст. з княз╕вствами земель Ки╖всько╖ Рус╕.

Великороси. Плем’я великорос╕в, або рос╕йський народ, як в╕н сьогодн╕ зветься, з’явилося близько XV-XVII ст. серед ф╕нських племен: мурома, мер╕, вес╕ та ╕н. Тод╕ зароджу╓ться його ╕стор╕я. Нема╓ ╕стор╕╖ великорос╕в на земл╕ Ки╖вськ╕й! ╤стор╕я великорос╕в почина╓ться ╕з «Залещансько╖ земл╕», з Москов╖╖, як╕ н╕коли не були Руссю. Татаро-монголи, що прийшли на ц╕ земл╕, зробили значний внесок у формування «великорос╕в». На психолог╕ю великороса наклали в╕дбиток запозичення татаро-монгольського ╕нстинкту завойовника, деспота, в якого основна мета – св╕тове панування. Так до XVI ст. сформувався тип людини-завойовника, страшного у сво╓му неуцтв╕, лют╕ й жорстокост╕. Цим людям не були потр╕бн╕ ╓вропейська культура й писемн╕сть, ╖м чуж╕ так╕ категор╕╖, як мораль, чесн╕сть, сором, правдив╕сть, людська г╕дн╕сть, ╕сторична пам’ять тощо. Значна частина татаро-монгол╕в у XIII-XVI ст. влилася до складу великорос╕в, з них починають св╕й родов╕д понад 25% рос╕йсько╖ шляхти. Ось деяк╕ пр╕звища татар, як╕ принесли славу ╕мпер╕╖: Аракче╓в, Бун╕н, Грибо╓дов, Держав╕н, Досто╓вський, Купр╕н, Плеханов, Салтиков-Щедр╕н, Турген╓в, Шереметь╓в, Чаада╓в та багато ╕нших.
Щоб привласнити ╕стор╕ю Ки╖всько╖ земл╕ ╕ ув╕чнити цю крад╕жку, великоросам треба було придушити укра╖нський народ, загнати його в рабство, позбавити власного ╕мен╕, виморити голодом тощо.
Укра╖нц╕в, як╕ проявилися як нац╕я в XI-XII ст., а можливо, й ран╕ше, оголосили «малоросами» й узялися втовкмачувати цю верс╕ю всьому св╕тов╕. За найменший в╕дступ в╕д ц╕╓╖ верс╕╖ людей страчували, знищували, засилали в ГУЛАГи. Радянський пер╕од був особливо жорстоким. За той час Укра╖на втратила понад 25 м╕льйон╕в сво╖х син╕в ╕ дочок, як╕ загинули у в╕йнах за ╕нтереси Рос╕╖, п╕д час колектив╕зац╕╖, на висилках ╕ в кат╕внях.
Так «старший брат», «великорос» змушував жити «молодшого брата», «малороса» у жорстоких «об╕ймах любов╕».

СТВОРЕННЯ ╤СТОРИЧНО╥ М╤ФОЛОГ╤╥ РОС╤ЙСЬКО╥ ДЕРЖАВИ

Ще за час╕в князювання Василя III (1505-1533) в Москов╕╖ зародилася ╕дея велич╕, яку висловив представник Московського православ’я монах Ф╕лофей: «Два Рима впали, а трет╕й сто╖ть, а четвертому не бути». В╕дтод╕ у московит╕в зароджу╓ться думка всемогутност╕ й «богообраност╕», що «Москва – трет╕й ╕ останн╕й Рим». Ц╕ думки поширювались ╕ утверджувались в Москов╕╖. Ск╕льки кров╕ було пролито московськими князями, а п╕зн╕ше – царями заради ц╕╓╖ ╕де╖-маячн╕.
За царювання ╤вана IV (Грозного) домагання Москов╕╖ на спадщину не т╕льки Ки╖всько╖ Рус╕, а й В╕зант╕йсько╖ ╕мпер╕╖ посилюються. Так, за переказами, шапка Мономаха, буц╕мто подарована Ки╖вському князю Володимиру Мономаху його д╕дом – базилевсом Константином IX, вважалася символом передач╕ влади В╕зант╕╓ю Ки╖вськ╕й Рус╕. Враховуючи те, що першим Суздальським князем був шостий син князя Володимира Мономаха Юр╕й Долгорукий, то наявн╕сть у Москов╕╖ ц╕╓╖ шапки ╓ «доказом» спадкових прав московських правител╕в не т╕льки на Ки╖вський великокняжий престол, а ╕ на спадщину колишньо╖ В╕зант╕йсько╖ ╕мпер╕╖. Дал╕ був складений облудний запов╕т Володимира Мономаха про передачу «спадко╓мних прав» синов╕ Мономаха Юр╕ю Долгорукому, п╕дкорювачу так звано╖ «Залещансько╖» земл╕. Все це було вигадкою. Насправд╕, шапка Мономаха була золотою бухарською тюбетейкою, яку Хан Узбек подарував ╤вану Калит╕ (1319-1340), котрий пристосував цю тюбетейку-шапку для свого звеличення. (Логвин Ю. Кобила, Калита ╕ тюбетейка «Мономаха» // Час. – Ки╖в, 1997, 27 березня).
╤ван IV (Грозний) уперше 1547 року в╕нчався в церкв╕ з титулом Московського царя, як «насл╕дувач» грецьких ╕ римських ╕мператор╕в. ╤з 37 п╕дпис╕в, що скр╕пили грамоту, прислану з Константинополя в Москву, 35 виявилися п╕дробленими. Так ╤ван Грозний став «спадко╓мцем в╕зант╕йських ╕мператор╕в». Так «узаконилась» брехня.
Масовану державну фальсиф╕кац╕ю ╕стор╕╖ свого народу почав Петро ╤. В╕н уперше в 1701 р. видав указ про вилучення в покорених народ╕в ус╕х писемних нац╕ональних пам’яток: л╕топис╕в, хронограф╕в, хрон╕к, давн╕х ╕сторичних запис╕в, церковних документ╕в, арх╕в╕в тощо. Особливо це стосувалось Укра╖ни-Рус╕.
У 1716 р. Петро ╤ «зн╕ма╓ коп╕ю» з так званого Кен╕гсберзького л╕топису, де було показано «об’╓днання» давнього л╕тописання Ки╖вського ╕ Московського княз╕вств ╕ об╜рунтовувалась ╓дн╕сть слов’янських ╕ ф╕нських земель. Однак доступ до «коп╕╖»-фальшивки, як ╕ до самого ориг╕налу, був закритий.
Ця Петрова фальсиф╕кац╕я стала основою для подальших фальсиф╕кац╕й – написання т. зв. «загальноруських л╕тописних звод╕в», в яких об╜рунтовувалось право Москов╕╖ на спадков╕сть Ки╖всько╖ Рус╕. На основ╕ цих фальсиф╕кац╕й 22 жовтня 1721 р. Москов╕я оголосила себе Рос╕йською ╕мпер╕╓ю, а московит╕в – рос╕янами. Так була вкрадена у законних спадко╓мц╕в Ки╖всько╖ Рус╕ – укра╖нц╕в ╕сторична назва Русь.
Петро ╤ зав╕з з ╢вропи велику к╕льк╕сть фах╕вц╕в, у тому числ╕ ╕ профес╕онал╕в-╕сторик╕в, яких залучив до написання ╕ фальсиф╕кац╕╖ ╕стор╕╖ Рос╕йсько╖ держави.
Для цього кожен ╕ноземець, що поступив на державну службу, давав присягу про нерозголошення державно╖ та╓мниц╕ ╕ зобов’язувався н╕коли не покидати Московську державу. Виника╓ запитання, як╕ можуть бути державн╕ та╓мниц╕ при «обробц╕ рос╕йсько╖ ╕стор╕╖» давн╕х час╕в? У будь-як╕й цив╕л╕зован╕й ╓вропейськ╕й кра╖н╕ п╕сля 30-50 рок╕в розсекречуються вс╕ арх╕ви. Рос╕йська ╕мпер╕я дуже бо╖ться правди про сво╓ минуле. Смертельно бо╖ться!
П╕сля Петра ╤, який перетворив Москов╕ю на Рос╕йську державу, ел╕та Москов╕╖ почала замислюватися над необх╕дн╕стю створення ц╕л╕сно╖ ╕стор╕╖ власно╖ держави. За цю справу ретельно взялася ╕мператриця Катерина II (1762-1796), яка не допускала думки про те, що в царському роду вона може бути серед рядово╖ татаро-монгольсько╖ знат╕. Катерина II, по-╓вропейськи осв╕чена людина, ознайомившись з арх╕вними першоджерелами, звернула увагу, що вся ╕стор╕я держави трима╓ться на словесн╕й билинн╕й м╕фолог╕╖ ╕ не ма╓ доказово╖ бази.
Тож Катерина II сво╖м указом в╕д 4 грудня 1783 р. створю╓ «Ком╕с╕ю для складання записок про древню ╕стор╕ю переважно Рос╕╖» п╕д кер╕вництвом ╕ доглядом графа А. П. Шувалова, в склад╕ 10 видатних ╕сторик╕в. Основне завдання, що було поставлено перед ком╕с╕╓ю, полягало в тому, щоби за рахунок переробок л╕топис╕в, написання нових л╕тописних звод╕в та ╕нших фальсиф╕кац╕й об╜рунтувати «законн╕сть» привласнення Москов╕╓ю ╕сторично╖ спадщини Ки╖всько╖ Рус╕ ╕ створення ╕сторично╖ м╕фолог╕╖ держави Рос╕йсько╖. Ком╕с╕я працювала 10 рок╕в. У 1792 р. «Катерининська ╕стор╕я» побачила св╕т. Робота ком╕с╕╖ проводилась в таких напрямках:
– зб╕р ус╕х писемних документ╕в (л╕топис╕в, арх╕в╕в тощо). Ця робота вже частково була зроблена Петром ╤. Збирання матер╕ал╕в проводилось не т╕льки з╕ сво╓╖ кра╖ни, а також з ╕нших кра╖н – Польщ╕, Туреччини та ╕н.;
– вивчення, фальсиф╕кац╕я, переписування або знищення ╕сторичних матер╕ал╕в. Так були переписан╕ л╕тописи: «Слово о полку ╤горев╕м», «Пов╕сть минулих л╕т», «Лаврент╕╖вський л╕топис» та багато ╕нших. Деяк╕ л╕тописи переписувалися по к╕лька раз╕в, а ориг╕нали знищувались або засекречувалися. Так, були засекречен╕ «Ск╕фська ╕стор╕я» А. ╤. Лизлова, що була видана в 1776 ╕ 1787 pp., «╤стор╕я Рос╕йська ╕з найдавн╕ших час╕в» В. М. Тат╕щева, видана 1747 р. У «Ск╕фськ╕й ╕стор╕╖» А. ╤. Лизлова вказу╓ться, що жител╕ Москов╕╖ – це окремий в╕дособлений самобутн╕й народ, який н╕чого сп╕льного не ма╓ з Руссю (Ки╓вом), Литвою, поляками тощо;
– написання нових «загальноруських звод╕в», як╕ писалися у XVIII ст., а подавалися, що вони XI, XIII, XIV ст. Вс╕ ц╕ зводи пропов╕дували «загальноруську ╕дею». Це в той час, коли на ки╖вськ╕й земл╕ жили слов’янськ╕ племена (поляни, деревляни, с╕веряни та ╕н.), як╕ вже були християнами, в «Залещанськ╕й» земл╕ жили ф╕нськ╕ племена (мурома, меря, весь, мокша та ╕н.), як╕ перебували у нап╕вдикому стан╕, ╕ ц╕ племена не мали в ╕стор╕╖ н╕чого сп╕льного аж до XVI ст.;
Ус╕ ц╕ зводи ╕ л╕тописи, як вказу╓ться в роман╕-досл╕дженн╕ В. Б╕л╕нського, ╓ т╕льки у переписаному вигляд╕, жодного ориг╕налу– для об╜рунтування ╓дност╕ Ки╖всько╖ Рус╕ ╕ ф╕нських племен були написан╕ тисяч╕ р╕зних звод╕в.. Жодного! Все це вказу╓ на неймов╕рну за масштабами безсоромност╕ й нахабства фальсиф╕кац╕ю при створенн╕ ╕стор╕╖ Держави Рос╕йсько╖.
http://politiko.ua/blogpost97334#.UgqN-jor1Pg.facebook
http://www.universum.lviv.ua/journal/2011/6/dashk.htm


В╤Д РЕДАКЦ╤╥. Зазначимо, що книги В. Б╕л╕нського «Кра╖на Моксель або Москов╕я» та М. Лук╕нюка «Обережно: м╕фи!» ╓ в б╕бл╕отец╕ «Кримсько╖ св╕тлиц╕», яку ми мусили вивезти п╕сля виселення редакц╕╖. У вересн╕ б╕бл╕отека ма╓ запрацювати вже на новому м╕сц╕, про що ми додатково пов╕домимо читачам.

 

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #31 за 01.08.2014 > Тема ""Білі плями" історії"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=13697

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков