Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ДМИТРО КАПРАНОВ: БРАТ, ЯКОГО НЕ СТАЛО
З╕ смертю Дмитра не стало ╕ явища Брат╕в Капранових…


УКРА╥НУ МА╢ ЗАХИЩАТИ КОЖЕН, А Н╤ – ТО МОЖНА В╤ДМОВИТИСЯ В╤Д ГРОМАДЯНСТВА
Дмитро Курилович, «Дронго», во╖н-доброволець…


«Я ПРЕДСТАВНИК БОГООБРАНОГО НАРОДУ, ЯКИЙ МА╢ ПОК╤НЧИТИ З НАЙБ╤ЛЬШИМ ЗЛОМ»
Капелан ПЦУ про служ╕ння в окоп╕, РПЦ та м╕с╕ю укра╖нц╕в…


СТЕПАН РУДАНСЬКИЙ: ПРОЧИТАНИЙ, АЛЕ ДО К╤НЦЯ НЕ ОСМИСЛЕНИЙ
Твоя слава у могил╕/А воля в Сиб╕ру/Ось що тоб╕, матусенько/Москал╕ зробили!..


ПОМЕР ДИСИДЕНТ СТЕПАН ХМАРА
«В╕н так любив Укра╖ну ╕ укра╖нц╕в. В╕н рвав свою душу ╕ серце за не╖…»




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #52 за 27.12.2013 > Тема "Українці мої..."
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#52 за 27.12.2013
ВСЕ ТЕ, ЩО ВМ╤Ю, ЗНАЮ ╤ ЛЮБЛЮ...

Вчителько моя...

Перед Днем святого Миколая до редакц╕╖ зателефонувала знайома вчителька ╕з с╕мферопольсько╖ Укра╖нсько╖ г╕мназ╕╖ ╕ запросила «Кримську св╕тлицю» на незвичайний урок, якого ╖╖ учн╕ чекали ц╕лий р╕к!
Протягом усього цього року д╕ти гарно вчилися, старанно виконували вс╕ домашн╕ завдання, а особливо — творч╕. ╥хн╕ чудов╕ в╕ршики, малюночки та розпов╕д╕ були нав╕ть надрукован╕ у нашому «Джерельц╕». Майже вс╕ учн╕ брали участь у р╕зних конкурсах, були чемними, допомагали р╕дним — робили багато добрих справ. У нагороду за це у 3-Б клас цього дня обов’язково повинен був зав╕тати святий Миколай. Д╕вчатка та хлопчики разом з╕ сво╖м вихователем Любов’ю Петр╕вною Гуленко прикрасили новор╕чну ялинку, намалювали плакат з образом Миколая, вивчили в╕рш╕ та п╕сн╕ про нього. А ще написали йому листи з╕ сво╖ми побажаннями, згадавши вс╕ сво╖ добр╕, а дехто, може, й не зовс╕м чемн╕ вчинки.
Д╕ти вкинули листи в скриньку ╕ засп╕вали хором п╕сню «Ой, хто, хто Миколая любить». Аж раптом в╕дчинилися двер╕ — ╕ до класу зайшли ангели, а за ними — святий Миколай! В╕н прив╕тав ус╕х д╕ток, подякував ╖м за те, що добре вчилися ╕ поводилися, а Артему Одайському та ╢вгену Новаку вручив ще й грамоти за активну участь в акц╕╖ «Збережемо дерева!». Адже хлопц╕ зробили д╕йсно добру справу — з╕брали найб╕льше макулатури.
Вс╕ учн╕ отримали солодк╕ подарунки, а це означа╓, що в 3-Б клас╕ вчаться лише розумн╕, чемн╕, добр╕ д╕тки. Тож як не розпов╕сти тепер про вчительку Укра╖нсько╖ г╕мназ╕╖ Св╕тлану В’ячеслав╕вну Римську, яка з 1-го класу вчить ╖х «розумному, доброму, в╕чному», щоб були вони саме такими!

СВ╤ТЛАНА В’ЯЧЕСЛАВ╤ВНА РИМСЬКА — ВЧИТЕЛЬ ВИЩО╥ КАТЕГОР╤╥, «ВЧИТЕЛЬ РОКУ — 2014» М╤СЬКОГО ЕТАПУ В НОМ╤НАЦ╤╥ «ПОЧАТКОВА ШКОЛА». ЗА ╥╥ ПЛЕЧИМА — 24 РОКИ ПЕДАГОГ╤ЧНОГО СТАЖУ, З ЯКИХ 14 РОК╤В ПРАЦ╤ В УКРА╥НСЬК╤Й Г╤МНАЗ╤╥. «ВОНА — КРЕАТИВНА, СУЧАСНА ╤ ГРАМОТНА, ПОСТ╤ЙНО ПЕРЕБУВА╢ У ТВОРЧОМУ ПОШУКУ НОВИХ ╤ДЕЙ ТА СПРОБ, ЧУДОВО ЗНА╢ ПСИХОЛОГ╤Ю ДИТИНИ, ДО КОЖНОГО МА╢ ╤НДИВ╤ДУАЛЬНИЙ П╤ДХ╤Д», — ГОВОРЯТЬ БАТЬКИ ╥╥ УЧН╤В.
У тому, що Св╕тлана В’ячеслав╕вна — творча людина, я переконалася ще на початку нашо╖ розмови, бо на мо╓ перше стандартне запитання: «Як ви стали вчителем?», вона в╕дпов╕ла ось так нестандартно:

╤ще у сиву-сиву давнину
Стареньк╕ знали ╕стину одну:
Що треба в серц╕ вогник мати,
Щоб пот╕м д╕точок навчати.
Що маю вогник той у серц╕ я,
Батьки мо╖ пом╕тили ще змалку.
См╕ялась вся моя с╕м’я:
Бо вчила ╕ сестру, ╕ ляльку.
Коли до школи вже п╕шла,
Та ╕скра т╕льки розгорялась,
Хоч зовс╕м ще мала була,
Ким буду – вже не сумн╕валась.
Я знала, вчитель – то артист,
Артист, яких на сцен╕ мало.
Щоб не розтрачувати хист,
В шк╕льному я театр╕ грала.
Минули швидко т╕ роки,
╤ вже мо╖ найперш╕ д╕ти
Вивчають букви залюбки
╤ на свята дарують кв╕ти...
Все те, що вм╕ю, знаю ╕ люблю,
Я хочу сво╖м учням передати,
Тому цей вогник, ╕скру цю малу
Я буду й дал╕ д╕тям дарувати!

Ще навчаючись у сво╖й р╕дн╕й школ╕ № 37 м. С╕мферополя, починаючи з 6-го класу, ╖╖ як одну з кращих учениць просили ╕нод╕ провести уроки у початков╕й школ╕, коли треба було зам╕нити вчительку. Для Св╕тлани це було справжн╓ свято! П╕сля зак╕нчення школи вона вступила до Ялтинського педагог╕чного училища. Отримавши спец╕альн╕сть «Вчитель молодших клас╕в», за розпод╕лом потрапила в село Донське С╕мферопольського району. Пот╕м працювала в с╕мферопольськ╕й школ╕ № 29.
╤ ось уже 14 рок╕в Св╕тлана В’ячеслав╕вна працю╓ в НВК «Укра╖нська школа-г╕мназ╕я». Прийшла до г╕мназ╕╖ ще в той час, коли початкова школа розм╕щувалася в орендованих класах школи № 27, а старш╕ класи — в дитсадку. Це вже п╕зн╕ше, у 2004 роц╕ вчител╕ ╕ д╕ти поселяться в чудов╕й новобудов╕, з сучасним обладнанням, комп’ютерами, проекторами та ╕н.
Але будь-яке, нав╕ть найдорожче обладнання н╕чого не варте без ╕дей, нов╕тн╕х методик, педагог╕чного пошуку. Трет╕й р╕к посп╕ль Св╕тлана В’ячеслав╕вна працю╓ за новою програмою «Росток», використовуючи на уроках д╕яльн╕сний метод навчання (коли д╕ти отримують не готов╕ знання, а сам╕ намагаються дати в╕дпов╕д╕ на запитання), рад╕╓, що вже бачить хорош╕ результати. Вона вважа╓, що педагоги, як╕ працюють за д╕яльн╕сним методом, й сам╕ отримують додатковий стимул, натхнення для особист╕сного розвитку, досягають усп╕х╕в у творч╕й д╕яльност╕, мають справжн╓ задоволення в╕д роботи.
Принцип вар╕ативност╕ зн╕ма╓ в учн╕в страх перед помилкою, вчить сприймати невдач╕ не як трагед╕ю, а як сигнал для ╖╖ виправлення. Такий п╕дх╕д до вир╕шення проблем, особливо у важких ситуац╕ях, необх╕дний ╕ в житт╕: у раз╕ невдач╕ не засмучуватися, а шукати ╕ знаходити конструктивний шлях. Тому й уроки проходять п╕д гаслом: «Не так страшно помилитися, як не побачити ╕ не виправити помилки».
Принцип творчост╕ форму╓ у школяр╕в здатн╕сть самост╕йно знаходити р╕шення завдань, як╕ ще не зустр╕чалися, самост╕йне «в╕дкриття» ними нових способ╕в д╕╖. Учн╕ вчаться використовувати р╕зноман╕тну дов╕дкову л╕тературу. Охоче беруть участь в р╕зноман╕тних ╕нтелектуальних конкурсах.
Довго ще можна перераховувати методи, прийоми та принципи прац╕ досв╕дченого педагога, як╕ дають добр╕ результати у навчанн╕. Та, напевне, найкраще про усп╕хи сво╖х д╕тей можуть сказати батьки.
«Коли я в╕ддавала свого сина у клас до Св╕тлани В’ячеслав╕вни, — говорить мама ╢гора Риб╕на, — то, безумовно, знала, що це сильний учитель. Але не спод╕валася на так╕ усп╕хи мого сина. Цього року в╕н отримав червоний диплом у математичному конкурс╕ «Кенгуру». А загалом з класу 90% д╕тей отримали ср╕бн╕ дипломи. Дума╓ться, що у цьому заслуга саме вчителя.
Безумовно, роль учителя у початков╕й школ╕ першорядна. З одного боку, Св╕тлана В’ячеслав╕вна не може в╕д╕йти в╕д стандартних програм навчання, але, з ╕ншого, — вона, на мою думку, розум╕╓, що нема╓ в╕рн╕шого способу вбити ╕нтерес до навчання, як виконувати стандартну шк╕льну програму. Тому ╕ вда╓ться до творчих експеримент╕в, недарма ╖╖ клас займа╓ться за програмою «Росток». Що це да╓?
Наприклад, м╕й син ╢гор займа╓ться тхеквондо, в╕н виборов уже дек╕лька золотих медалей на змаганнях. Мабуть, мистецтво бою в ╓диноборствах, тактику ╕ стратег╕ю у ньому розвинув не лише тренер, а й шк╕льний учитель. Св╕тлана В’ячеслав╕вна розум╕╓, що навчання малих д╕тей – це мистецтво. В╕дм╕нн╕сть м╕ж мистецтвом навчання й мистецтвом ╓диноборства поляга╓ в тому, що сх╕дн╕ ╓диноборства ус╕ визнають мистецтвом, як музику чи живопис, а навчання, наприклад, математику, – н╕. Ус╕ розум╕ють, що художники ╕ поети створюють твори мистецтва. Так чому ж не визна╓ться мистецтво навчання, тим б╕льше, коли воно в╕дходить в╕д стандартних програм?
Я вважаю, що Св╕тлана В’ячеслав╕вна займа╓ться саме мистецтвом. Як це вона робить? Обира╓ для д╕тей ц╕кав╕ й природн╕ завдання, в╕дпов╕дно до ╖хн╕х смак╕в, ╕нтерес╕в, досв╕ду. Вона створю╓ д╕тям можлив╕сть робити в╕дкриття, висувати г╕потези. У клас╕ складаються щир╕, в╕дкрит╕ вза╓мостосунки з учнями. А це вимага╓ дуже велико╖ в╕дпов╕дальност╕ й дуже велико╖ в╕дкритост╕.
Безумовно, прост╕ше бути пасивним «толмачем» готових шк╕льних матер╕ал╕в ╕ дотримуватися ╕нструкц╕й, як у кул╕нарному рецепт╕: задавати вчити правила, параграфи, номери задач, тобто «проходити програму». Складн╕ше – глибоко мислити й передавати сво╖ думки учням. Вважаю, що Св╕тлана В’ячеслав╕вна – чудовий вчитель. Вона точно розум╕╓, як треба навчати д╕тей, ╕ головне — вона любить свою справу».
«На м╕й погляд, методи й прийоми, як╕ використову╓ на сво╖х уроках Св╕тлана В’ячеслав╕вна, — ц╕лком новаторськ╕, — говорить мама учениц╕ Амал╕╖ Тоноян. — Передус╕м, вона розвива╓ в д╕тях ╖хню вроджену зац╕кавлен╕сть до всього, при цьому допомага╓ зрозум╕ти те, чого або що вони ще не здатн╕ пояснити сам╕. В цьому сприя╓ вивчення лог╕ки й загалом програма «Росток», за якою навчаються д╕ти. Св╕тлана В’ячеслав╕вна веде навчання шляхом орган╕зац╕╖ творчого процесу. Якщо не буде творчост╕ в навчанн╕, то гарантовано н╕хто не буде займатися власне навчанням, це буде просто заучування.
Творч╕сть у навчанн╕ з боку Св╕тлани В’ячеслав╕вни – це вм╕ння, а може, мистецтво пояснювати й давати д╕тям можлив╕сть самим пояснювати. Адже, якщо ми не да╓мо можлив╕сть д╕тям пояснювати, формулювати власн╕ завдання, висувати г╕потези, робити в╕дкриття, помилятися, зазнавати творчих невдач, надихатися, надавати сво╖, нехай ╕ незграбн╕ пояснення, – то ми позбавля╓мо ╖х самого процесу навчання.
Св╕тлана В’ячеслав╕вна користу╓ться програмою «Росток», яка пропону╓ завдання, в╕дпов╕д╕ на як╕ передбачають застосування лог╕ки й творчого мислення. Ц╕ загадки ц╕каво розгадувати, вони ╓ основою для наступних ц╕кавих завдань.
У не╖ навчання не перетворю╓ться в просту передачу ╕нформац╕╖. У ╖╖ методах обов’язково присутн╕ елементи захоплення, що под╕ля╓ться з учнем. В╕дпов╕дно, вона – сп╕вавтор нових дитячих ╕дей.
Св╕тлана В’ячеслав╕вна розум╕╓, що навчання – це складн╕ людськ╕ вза╓мостосунки, певного методу тут бути не може. У не╖ ╓ в╕дчуття навчання, бо вона говорить про все нешаблонно, природньо, бо прекрасно розум╕╓ свою справу».
«Для Св╕тлани В’ячеслав╕вни навчання – це в╕дкрит╕сть, чесн╕сть, бажання д╕литися з д╕тьми рад╕стю знання, — переконана мама Христини Михайличенко. — Без цього ус╕ педагог╕чн╕ дипломи св╕ту н╕чого не варт╕! Наш╕ д╕ти тягнуться до прекрасного, вони в╕д природи зац╕кавлен╕, як ╕ вс╕ ми. А Св╕тлана В’ячеслав╕вна просто вм╕╓ ╖м про це розказати, ╕ що важливо – вислухати ╖х. Я впевнена, що навчання д╕тей – це мистецтво, а мистецтвом повинн╕ займатися справжн╕ педагоги!»
Напевне, п╕сля таких сл╕в батьк╕в у кожного вчителя просто виростуть крила! Але щоб заслужити ╖х, щоб провести для д╕тей ц╕кавий творчий урок, вчителю потр╕бно немало часу. Бувають ╕ безсонн╕ ноч╕, коли разом з пан╕ Св╕тланою не спить вся родина. Мене дуже зворушило одне фото з с╕мейного альбому, на якому чолов╕к Св╕тлани В’ячеслав╕вни — Олег Степанович, прац╕вник ДА╤, допомага╓ дружин╕ розфарбовувати ╖╖ малюнки! А ще Св╕тлана В’ячеслав╕вна безмежно вдячна батькам, котр╕ п╕дтримують ╕ розвивають творч╕ зд╕бност╕ сво╖х д╕тей. Коли д╕яти ось так, гуртом, — можна осв╕тянськ╕ гори перевернути!
Тож нових творчих педагог╕чних вершин Вам, пан╕ Св╕тлано! ╤ нехай все те, що Ви вм╕╓те, зна╓те, любите ╕ переда╓те сво╖м учням, ста╓ для них т╕╓ю духовною висотою, що й робить нас у цьому св╕т╕ Людьми.

Любов СОВИК

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #52 за 27.12.2013 > Тема "Українці мої..."


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=12715

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков