"Кримська Свiтлиця" > #30 за 26.07.2013 > Тема "З потоку життя"
#30 за 26.07.2013
Двадцять дн╕в у кра╖н╕ ранково╖ роси
Музика без кордон╕в
Б╕льше двадцяти концерт╕в пров╕в з 17 червня по 10 липня протягом гастрольного турне в П╕вденн╕й Коре╖ Севастопольський симфон╕чний оркестр п╕д керуванням заслуженого д╕яча мистецтв Укра╖ни Володимира К╕ма. В його склад╕ грав в╕домий контрабасист, який п’ять рок╕в працював у симфон╕чному оркестр╕ Судецько╖ ф╕лармон╕╖ (Польща), а з Кримським симфон╕чним оркестром та ╕ншими музичними колективами побував на гастролях у багатьох кра╖нах св╕ту, заслужений прац╕вник культури Укра╖ни, зав╕дувач культурно-осв╕тнього в╕дд╕лу Всеукра╖нського ╕нформац╕йно-культурного центру Богдан Безкоровайний (на фото). П╕сля повернення в╕н под╕лився сво╖ми враженнями про по╖здку.
— Розкаж╕ть, Богдане Миколайовичу, як добиралися з Криму в цю далекосх╕дну кра╖ну? — З С╕мферополя лет╕ли до Ташкента аеробусом-320, зв╕дти до Сеула — на «Бо╖нгу-767». Всього ж наша група з б╕льш як тридцяти чолов╕к провела в польот╕ одинадцять годин. Ми були ╓диною командою, основу яко╖ складали кримськ╕ музиканти. До нас при╓дналися оркестранти з Донецька, Хмельницького, Запор╕жжя, Одеси ╕ два — з Польщ╕. В груп╕ контрабас╕в з╕ мною грав талановитий музикант з досв╕дом роботи концертмейстером у Ка╖рськ╕й опер╕ ╢гипту, заслужений прац╕вник культури Автономно╖ Республ╕ки Крим Василь Шинкаренко. — Як╕ перш╕ враження п╕сля приземлення в п╕вденнокорейськ╕й столиц╕? — Сеул нас зустр╕в дощем, однак нам не довелося розкривати зонти. Аеропорт, який за величиною ╓ другим у св╕т╕, сконструйований таким чином, що пасажири прямо з л╕така без трапу потрапляють у спец╕альний тунель, по якому проходять усередину прим╕щення. Зв╕дти через кожних п’ять хвилин курсу╓ автоматизований електропо╖зд без машин╕ста, що в╕двозить ус╕х до виходу. Там на нас чекав автобус, який обслуговував оркестр протягом усього пер╕оду гастролей. ╥х зд╕йсненню та реклам╕ у вигляд╕ яскраво оформлених аф╕ш, буклет╕в, оголошень у м╕сцевих газетах посприяв в╕домий у Республ╕ц╕ Корея диригент, композитор та орган╕затор музичних фестивал╕в К╕м Йонг Кейн. — З яких музичних твор╕в складалася програма ваших виступ╕в? — Ми знали, що корейц╕ дуже люблять класичну музику, ╕ включили в репертуар оркестру майже ш╕стдесят твор╕в. Назву лише дек╕лька з них: симфон╕я №6 «Пасторальна» та увертюра «Егмонт» Л. Бетховена, фортеп╕анний концерт Е. Гр╕га, концерти для флейти, валторни, гобоя В. Моцарта, концерт для в╕олончел╕ Е. Ельгара та ╕нш╕. Виступали у найпрестижн╕ших залах, облаштованих на високому техн╕чному р╕вн╕ з прекрасною музичною акустикою та музичними ╕нструментами, м╕ст Бусан, Еденбелл╕, Кванджу, Вандо та ╕нших. Три концерти в╕дбулися в Сеул╕. На одному з них побували посол Укра╖ни в Республ╕ц╕ Корея Василь Мармазов ╕ консул Дмитро Комков. Сольн╕ парт╕╖ на фортеп╕ано, зокрема в концерт╕ №1 П. Чайковського, виконував п╕ан╕ст з Донецька Олекс╕й Коваленко. У супровод╕ оркестру сп╕вала молода вокал╕стка з Севастополя Св╕тлана Мамонтова, у виконанн╕ яко╖ прозвучали «Застольная» з опери Дж. Верд╕ «Трав╕ата», «Севастопольский вальс» Костянтина Л╕стова, «Миллион алых роз» Раймонда Паулса та ╕нш╕ мелод╕╖. Оркестр з╕грав ╕ багато твор╕в класично╖ корейсько╖ музики, вокальн╕ парт╕╖ з яких п╕д наш акомпанемент виконував в╕домий у кра╖н╕ сп╕вак Янк Са ╤к. — Про корейську музику ми в Укра╖н╕ не зна╓мо зовс╕м. Яка вона? — Я сам в╕дкрив ╖╖ для себе лише зараз. Це музика надзвичайно╖ краси, душевна, св╕тла ╕ чиста, як роса. Слухов╕ в╕дчуття музичних тон╕в на Сход╕ значно тонш╕, н╕ж у ╓вропейц╕в. Тому й ╕нструменти, ╖х к╕льк╕сть ╕ звучання в оркестровому та ансамблевому склад╕ дуже в╕др╕зняються в╕д наших. Однак останн╕м часом ╕ там усе б╕льший ╕нтерес виклика╓ ╓вропейська музика. — Пр╕оритет яким ╕нструментам нада╓ молодь? — Популярн╕стю користуються скрипка, в╕олончель ╕ фортеп╕ано, гр╕ на яких навчаються з раннього дитинства. Наприклад, у концерт╕ нашого оркестру в одн╕й ╕з корейських спец╕альних музичних шк╕л нар╕вн╕ з дорослими складну класичну програму виконували й д╕ти в╕ком в╕д шести до п’ятнадцяти рок╕в. Кожного року музичн╕ заклади випускають до одн╕╓╖ тисяч╕ молодих спец╕ал╕ст╕в, що св╕дчить про високий р╕вень музично╖ культури в ц╕й держав╕. В Сеул╕, прим╕ром, ╓ ц╕лий квартал з магазинами музичних ╕нструмент╕в, як╕сних ╕ добротних. Вони под╕лен╕ на спец╕ал╕зован╕ та загальн╕, де можна замовити необх╕дний ╕нструмент будь-яко╖ доступно╖ покупцев╕ вартост╕ — струнний, духовий, клав╕шний. — Богдане Миколайовичу, ви розпов╕ли про П╕вденну Корею музичну, а яка вона з туристичного боку? — Мене ця кра╖на вразила насамперед природною красою. Гори вкрит╕ пишною зеленню, стр╕мк╕ р╕ки — з чистою, прозорою водою. ╤ якщо Япон╕я для нас — кра╖на, де сходить сонце, то Корею називають кра╖ною ранково╖ роси. По-друге, потр╕бно в╕дзначити працьовит╕сть ╖╖ людей. Ми об’╖хали з концертами всю кра╖ну з п╕вноч╕ на п╕вдень, ╕з сходу на зах╕д, ╕ всюди бачили старанно оброблен╕ ландшафти земл╕. Жодна ╖╖ частина не пусту╓, нав╕ть невеличк╕ клаптики на галявинах л╕сових масив╕в зас╕ян╕ або засаджен╕ переважно рисом чи г╕рким перцем. Кра╖на багата на водн╕ ресурси, тому пов╕тря там вологе. Дощ╕ ╕дуть так часто, що наш╕ промокл╕ реч╕ не встигали просушуватися за день. А ще я побачив, що по всьому узбережжю доступ до моря в╕льний, нема╓ таких загорож, як у Криму. У П╕вденн╕й Коре╖ добре розвинена ╕нфраструктура дор╕г, ╓ багато тунел╕в ╕ мост╕в. Корейц╕ — велик╕ патр╕оти сво╓╖ кра╖ни, обер╕гають довк╕лля ╕ шанують свою ╕стор╕ю. Ми побували на екскурс╕ях у дек╕лькох будд╕йських храмах, кра╓знавчому музе╖ одного з гастрольних м╕ст ╕ на м╕сц╕ скупчення близько двадцяти курган╕в, под╕бних до ск╕фських. Всередин╕ вони вимощен╕ кам╕нням, а стеля — з великих плит, засипаних зверху землею. — Ми зна╓мо корейську кухню, як дуже гостру. А що було у вашому щоденному меню? — Ми харчувалися на лижн╕й баз╕ поблизу м╕ста Бусан, де проживали. Бували п╕сля концерт╕в у ресторанах. У меню там багато рибних страв, морепродукт╕в, салат╕в ╕з зеленню та рису. Хл╕б також рисовий, несолоний, а пшеничного нема╓ зовс╕м. Т╕стечка ╕ торти п╕сн╕, несолодк╕. Все це запива╓ться простою водою. Нам як ╓вропейцям столи серв╕рували з ложками ╕ виделками, однак сам╕ корейц╕ ╖дять страви паличками. Багато учасник╕в нашо╖ музично╖ групи також почали користуватися ними, щоб краще в╕дчути сх╕дну екзотику. ╤ до к╕нця гастролей це у них непогано виходило. Спали ми, як ╕ вс╕ корейц╕, на спец╕альних матрацах на п╕длоз╕. Купуючи в магазинах шкатулки ╕з зображеннями Коре╖ та ╕нш╕ сувен╕ри на згадку, роз╕бралися в валютному курс╕: одна тисяча корейських вон — в╕с╕м гривень або один долар США. Ц╕ пам’ятн╕ реч╕, аф╕ш╕ з фотозн╕мками оркестру, сп╕льн╕ з корейськими диригентами та артистами виступи назавжди залишаться для нас спогадом про двадцять чудових дн╕в, наповнених музикою з л╕ричним мелодизмом кра╖ни ранково╖ роси.
Валентина НАСТ╤НА
"Кримська Свiтлиця" > #30 за 26.07.2013 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=12065
|