Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4448)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4122)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2118)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1846)
Крим - наш дім (1041)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (317)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (205)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #29 за 19.07.2013 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#29 за 19.07.2013
ЗЕМЛЯ ╤ ЗАКОН: ПРОЕКТ НОВИЙ, НАМ╤РИ СТАР╤...

Прошу слова!

Сво╖м р╕шеннями Верховна Рада Укра╖ни VI скликання наприк╕нц╕ сво╓╖ каденц╕╖ в друг╕й половин╕ 2012 року прийняла ряд зм╕н до ╕снуючого законодавства у земельних в╕дносинах:
— створено Держземагенство, а його органам надано право розпорядження с╕льськогосподарським землями державно╖ власност╕ шляхом передач╕ ╖х у власн╕сть ╕ користування;
— земл╕ державно╖ ╕ комунально╖ власност╕ вважаються розмежованими з 1 с╕чня 2013 р., а право державно╖ та комунально╖ власност╕ зд╕йсню╓ться п╕сля його ре╓страц╕╖ у Державному ре╓стр╕ речових прав на нерухоме майно;
— створено Державний земельний банк (дал╕ ДЗБ), який ма╓ право зд╕йснювати операц╕╖ з земельними д╕лянками та майновими правами на земельн╕ д╕лянки зг╕дно з д╕ючим законодавством Укра╖ни. Каб╕нет М╕н╕стр╕в Укра╖ни над╕лений правом передач╕ земель до статутного кап╕талу ДЗБ, хоча затверджений Постановою КМУ у 2012 роц╕ Статут публ╕чного акц╕онерного товариства «Державний земельний банк» не передбача╓ зд╕йснення банком таких операц╕й;
— залиша╓ться не до к╕нця вир╕шеною проблема щодо запровадження в держав╕ земельно-ре╓страц╕йно╖ реформи в частин╕ присво╓ння кадастрових номер╕в нового та старого зразка на земельн╕ д╕лянки, право власност╕ (користування) на як╕ виникло до 2004 року та п╕сля вказаного терм╕ну, що може призвести до втрати земл╕ для ╖х власник╕в.
 20. 11. 2012 р. Верховною Радою Укра╖ни прийнято також Закон Укра╖ни «Про внесення зм╕н до «Земельного кодексу Укра╖ни» (щодо об╕гу земель с╕льськогосподарського призначення)», яким зм╕нено дату скасування моратор╕ю:
1) «...не ран╕ше 1 с╕чня 2016 року…» (продовжено д╕ю моратор╕ю на продаж земл╕ до 01. 01. 2016 р.);
2) за умови прийняття Закону Укра╖ни «Про об╕г земель с╕льськогосподарського призначення», проект якого Каб╕нет М╕н╕стр╕в Укра╖ни повинен внести на розгляд ВР Укра╖ни протягом шести м╕сяц╕в.
Владн╕ структури продовжують пол╕тику п╕дготовки до запровадження ринку земл╕ с╕льськогосподарського призначення. Так, протягом другого п╕вр╕ччя минулого року та с╕чня – кв╕тня 2013 року фах╕вц╕ ╤нституту економ╕чних досл╕джень та пол╕тичних консультац╕й з м. Ки╖в в рамках проекту «Об’╓дну╓мось заради реформ (UNITER)», що ф╕нансу╓ться Агентством США з м╕жнародного розвитку (USAID) та зд╕йсню╓ться Pact в Укра╖н╕ для вивчення функц╕онуваня ринку земель с╕льськогосподарського призначення та мон╕торингу вт╕лення земельно╖ реформи, проводили опитування власник╕в земельних д╕лянок, фермер╕в та кер╕вник╕в с╕льськогосподарських п╕дпри╓мств. В цих опитуваннях прац╕вниками вищезгаданого ╕нституту досл╕джуються проблеми, як╕ учасники ринку с╕льськогосподарсько╖ земл╕ (так ╖х називають прац╕вники ╕нституту) бачать у сфер╕ с╕льськогосподарського землекористування, ситуац╕я ╕з оформленням права власност╕ на землю, необх╕дн╕сть юридично╖ допомоги, попит та пропозиц╕я на землю та ставлення до зняття моратор╕ю на продаж земель с╕льськогосподарського призначення, а також до впровадження ринку земл╕.
У кв╕тн╕ ц. р. в С╕мферопол╕ була проведена «Публ╕чна дискус╕я з актуальних питань земельних в╕дносин та земельно╖ реформи в Укра╖н╕». На цьому заход╕ були присутн╕ члени Кримського ком╕тету захисту р╕дно╖ земл╕ А. ╤ванов, В. Хмеловський, ╤. Фролов; представники землевласник╕в, фермер╕в та виробник╕в с/г виробництва, дек╕лька представник╕в райдержадм╕н╕страц╕╖ з район╕в АР Крим. Представники Ради м╕н╕стр╕в АР Крим, М╕н╕стерства с╕льського господарства АРК, голова асоц╕ац╕╖ фермер╕в та приватних землевласник╕в Укра╖ни М. Маркевич та голова Республ╕канського ком╕тету земельних ресурс╕в АРК О. Чабанов про╕гнорували дискус╕ю.
За ╕нформац╕╓ю сп╕вроб╕тник╕в ╤нституту, опитування проводились в трьох рег╕онах Укра╖ни: Хмельницька, Дн╕пропетровська област╕ та Автономна Республ╕ка Крим. В рамках опитувань досл╕джувалась об╕знан╕сть власник╕в земельних па╖в, с╕льськогосподарських виробник╕в про ╖хн╕ права та обов’язки, про особливост╕ земельних в╕дносин, ╖х оц╕нка земельно╖ реформи в Укра╖н╕.
Досл╕дники п╕дкреслюють у сво╖х висновках, що землевласники у переважн╕й б╕льшост╕ не бажають продавати землю та в значн╕й переважн╕й частин╕ опитаних п╕дтримують моратор╕й на куп╕влю та продаж земл╕. Багато з них правильно вважають, що земля ма╓ коштувати величезних грошей, але чи можна знайти екв╕валент ц╕ни (паперових грошей) укра╖нським чорноземам, сформованим протягом багатьох тисячол╕ть ╕ залишених нам, укра╖нцям у спадок...
Половина опитаних власник╕в земельних па╖в звертались до орган╕в влади щодо сво╖х прав землеволод╕ння. Шоста частина власник╕в земельних па╖в нав╕ть не знають, де розташована ╖хня земельна д╕лянка. Велик╕ складнощ╕ виникають у них також при оформленн╕ прав власност╕ на землю у зв’язку з корупц╕╓ю в органах влади, високою ц╕ною виготовлення державного акту, ╓ також велик╕ проблеми ╕з процедурою звернення до районних орган╕в земельних ресурс╕в.
Про сво╖ права землевласники отримують ╕нформац╕ю в╕д орендар╕в та частково в╕д юридичних консультант╕в ╕ м╕сцево╖ влади. Орендар╕ в основному б╕льше враховують власн╕ ╕нтереси, а юридична допомога землевласнику в с╕льськ╕й м╕сцевост╕ майже недоступна, та й кошту╓ немалих грошей.
С╕льськогосподарськ╕ виробники також не готов╕ купувати землю та й не п╕дтримують запровадження найближчим часом ринку земель с╕льськогосподарського призначення.
Найб╕льш актуальними проблемами вони вважають нестаб╕льн╕сть державно╖ пол╕тики в аграрному сектор╕, в╕дсутн╕сть державно╖ п╕дтримки. Не вир╕шен╕ владою також питання кредитування с╕льськогосподарського виробництва, — банк╕вськ╕ структури дають кошти п╕д дуже висок╕ проценти, ╕ не в повному необх╕дному обсяз╕. Одн╕╓ю з найб╕льших проблем реформування аграрних в╕дносин в Укра╖н╕ с╕льськогосподарськ╕ виробники та землекористувач╕ вважають несприятливе законодавство, нестаб╕льну економ╕чну ситуац╕ю в держав╕ та корупц╕ю в органах влади. Переважна б╕льш╕сть с/г виробник╕в та землекористувач╕в для вир╕шення правових проблем створюють юридичн╕ служби або наймають власних юрист╕в.
Представниками ╤нституту було в╕рно п╕дкреслено, що кр╕м продовженого Верховною Радою Укра╖ни «Моратор╕ю...» укра╖нською владою не вир╕шен╕ багато питань земельних в╕дносин та ╖х правового врегулювання. Зараз ╕сну╓ реальна загроза — впровадження ринку земель с╕льськогосподарського призначення призведе до скуповування земл╕ обмеженою к╕льк╕стю пов’язаних м╕ж собою найбагатших «с╕мей» за найнижчими ц╕нами через в╕дсутн╕сть конкуренц╕╖ на такому «ринку»; фермери, що працюють на земл╕, мають в оренд╕ та власност╕ невелик╕ земельн╕ д╕лянки, не зможуть бути реальними покупцями земл╕.
В Держземагенств╕ Укра╖ни у кв╕тн╕ ц. р. в╕дбулося зас╕дання Науково-експертно╖ Ради, на якому було обговорено проект нового Закону Укра╖ни «Про об╕г земель с╕льськогосподарського призначення».
Головною тезою цього проекту Закону ╓ те, що «продавати земл╕ с╕льськогосподарського призначення можуть вс╕, хто ма╓ ╖х у власност╕». З попереднього проекту Закону Укра╖ни «Про ринок земель» перенесено деяк╕ пункти: що стосуються обмеження кола власник╕в с/г земель: держава, територ╕альн╕ громади, громадяни Укра╖ни; щодо обмеження площ╕ земл╕ у власност╕; заборона зм╕ни ц╕льового призначення с╕льськогосподарських земель протягом 10 рок╕в; м╕н╕мальний розм╕р орендно╖ плати – 3% в╕д нормативно╖ грошово╖ оц╕нки земл╕ та ╕н.
Так зван╕ «нов╕ положення» цього проекту Закону Укра╖ни «Про об╕г земель с╕льськогосподарського призначення» так╕:
— необх╕дн╕сть отримання громадянами Укра╖ни дозволу в╕д М╕нагропол╕тики на придбання с╕льськогосподарсько╖ земл╕ у власн╕сть;
— необх╕дн╕сть ре╓страц╕╖ продавц╕в с╕льськогосподарських земель;
— встановлення заборони на приватизац╕ю с╕льськогосподарських земель товарного виробництва;
— встановлення ново╖ п╕дстави примусового позбавлення права власност╕ на с╕льськогосподарськ╕ земл╕ за несплату земельного податку протягом 2 рок╕в;
— встановлення нового податку в розм╕р╕ 1% в╕д грошово╖ оц╕нки с╕льськогосподарських земель – зб╕р на соц╕альний розвиток села;
— встановлення п╕двищеного на 50% земельного податку для тих, хто протягом 2 рок╕в не обробля╓ с╕льськогосподарську землю, та деяк╕ ╕нш╕ так зван╕ «новац╕╖»...
Найб╕льше вража╓ те, що в наш╕й велик╕й кра╖н╕ ╕сну╓ багато наукових установ, проф╕льних ╕нститут╕в, г╕лок виконавчо╖ влади, як╕ займаються п╕дготовкою та розробкою план╕в реформування земельних в╕дносин, але не спромоглися за майже 22 роки незалежност╕ Укра╖ни вивчити ╕ впровадити досв╕д та досягнення найб╕льш прогресивних кра╖н св╕ту в розбудов╕ аграрних в╕дносин. У кра╖нах Скандинав╕╖, Япон╕╖, П╕вденн╕й Коре╖, ╤тал╕╖, Голланд╕╖, ╤зра╖л╕, В’╓тнам╕ та ╕н. держава виступа╓ в рол╕ власника земл╕, а землекористувач╕ ╓ орендарями, як╕ отримують землю в оренду на певний терм╕н на догов╕рних засадах. Ринку земл╕ не запроваджено нав╕ть у Малайз╕╖. Обмеження права власност╕ на землю в╕доме на Заход╕ ще з 19 стол╕ття, В США при подоланн╕ аграрно╖ кризи за президента Ф. Рузвельта не запровадили приватизац╕ю земл╕, та й на сьогодн╕ значна б╕льш╕сть земл╕ ╓ власн╕стю держави. (За матер╕алами ЗМ╤, в Англ╕╖ на сьогодн╕ у власност╕ держави — 93 % земл╕ с╕льськогосподарського призначення, в США – 70 %, в Н╕меччин╕ — 63 %, в ╤зра╖л╕ понад 90 %.). А в Кита╖ держава зам╕сть торг╕вл╕ землею зда╓ земл╕ с/г призначення в оренду за надзвичайно високими ц╕нами. В наш╕й кра╖н╕ ц╕на оренди для ╕ноземних компан╕й м╕зерна, для прикладу: в сел╕ Яструбинц╕ н╕мц╕ сплачують 87 гривень за 1 га, а в штат╕ Огайо США за оренду 1 га платять 1000 долар╕в. Рентн╕ доходи держави можуть значно пол╕пшити наповнення бюджету Укра╖ни. А при запровадженн╕ ринку продана земля буде втрачена для ╖╖ власника (держави) назавжди. Тож держава буде позбавлена одн╕╓╖ з найб╕льших статей доход╕в до бюджету.
Запровадження орендних в╕дносин в розвинених кра╖нах з використанням передових метод╕в та технолог╕╖ оброб╕тку земл╕ та збереження ╖╖ родючост╕ да╓ можлив╕сть забезпечити населення цих кра╖н високояк╕сними продуктами харчування, а надлишок продавати за високими ц╕нами на Св╕товому ринку. Для того, щоб п╕дкорити державу, не потр╕бн╕ солдати, а ц╕лком достатньо зруйнувати с╕льськогосподарське виробництво: позбавити населення ц╕╓╖ кра╖ни ╖ж╕ – найважлив╕шого стратег╕чного продукту. Сумними прикладами ╓ торг╕вля землею с/г призначення в кра╖нах Латинсько╖ Америки та Африки, що призвела до доларово╖ залежност╕ в╕д найбагатших кра╖н св╕ту.
Розпочата за час╕в Президента Л. Кучми земельна реформа в Укра╖н╕ зг╕дно Указу Президента Л. Кучми в╕д 03. 12. 1999 р. «Про нев╕дкладн╕ заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економ╕ки» та передачу земл╕ у власн╕сть, а також прийнятий Верховною Радою Укра╖ни «Земельний кодекс Укра╖ни» у 2002 роц╕ призвели до остаточного знищення агропромислового комплексу держави, а руйнац╕я ╕нфраструктури на територ╕╖ с╕льських рад прискорила обезлюднення села. П╕дготовка таких проект╕в по реформуванню земельних в╕дносин (проект № 9001 «Про ринок Земель в Укра╖н╕» в╕д 2012 року, проект 2013 року «Про об╕г земель с╕льськогосподарського призначення» не вир╕шать проблем реформування аграрного сектора та земельних в╕дносин в Укра╖н╕. Нормативно-правов╕ акти, що д╕ють в Укра╖н╕, ще б╕льше руйнують село, дозволили запровадити так зван╕ «с╕р╕ схеми об╕гу земл╕».
Всеукра╖нське об’╓днання ветеран╕в (ВОВ) виступа╓ проти запровадження в Укра╖н╕ ринку земл╕. За ╕н╕ц╕ативою ВОВ створено Всеукра╖нський Ком╕тет захисту р╕дно╖ земл╕. Ком╕тети створен╕ ╕ д╕ють у б╕льшост╕ областей Укра╖ни та Автономн╕й Республ╕ц╕ Крим. Актив╕сти руху проти запровадження об╕гу с╕льськогосподарських земель. Ми п╕дтриму╓мо концепц╕ю земельних в╕дносин, коли право на землю дедал╕ б╕льше зводиться до функц╕╖ землекористування (╕ це повинно бути нев╕д’╓мною частиною програм реформування земельних в╕дносин в Укра╖н╕) — коли земля належать держав╕, громад╕ на територ╕╖ селищно╖ ради, а вс╕, хто бажа╓ ╖╖ обробляти, ма╓ в╕дпов╕дних фах, прожива╓ в дан╕й м╕сцевост╕ — отримують д╕лянку земл╕ для виробництва с╕льськогосподарсько╖ продукц╕╖.
Необх╕дно розробити Державну програму реформування аграрно-промислового виробництва та земельно╖ реформи (дал╕ — Програма). Проблеми орган╕зац╕╖ колективного оброб╕тку земл╕ та переробки продукт╕в с╕льськогосподарського виробництва, запровадження передових технолог╕й по збереженню та в╕дновленн╕ родючост╕ земельних ресурс╕в, вирощення с/г продукц╕╖ без ГМО, створення сприятливих умов для кредитування малих ╕ середн╕х фермерських господарств та вс╕х напрямк╕в с╕льськогосподарського виробництва повинн╕ бути включен╕ до ц╕╓╖ Програми. Повинна бути передбачена можлив╕сть користування с╕льгосптехн╕кою для невеликих господарств, як╕ не мають ф╕нансово╖ можливост╕ ╖╖ придбати (можливо, в╕дродити щось на зразок МТС (машинно-тракторних станц╕й, що ╕снували за час╕в колгосп╕в), де фермери, ╕нш╕ колективн╕ с╕льськогосподарськ╕ виробники могли б за пом╕рну плату орендувати с/г техн╕ку, Це також ма╓ бути в╕дображено в ц╕й Програм╕..
Програма повинна передбачати ф╕нансову п╕дтримку окремих галузей с╕льськогосподарського виробництва (в багатьох розвинених кра╖нах така п╕дтримка ╕сну╓) та питання щодо кредитування с/г виробника.
Необх╕дно розробити р╕шуч╕ заходи для протид╕╖ т╕ньовому розпродажу земл╕ за рекомендац╕ями прац╕вника департаменту розвитку с╕льських територ╕й М╕н╕стерства агропол╕тики ╕нженера-землевпорядника Олександра Ковал╕ва та включити ╖х до Програми:
– земельн╕ па╖ для тих, хто не в змоз╕ чи не бажа╓ обробляти землю або терм╕ново потребу╓ кошт╕в, земля повинна бути викуплена державою за найвищими ц╕нами; визнати конф╕скованими ╕ повернути до державно╖ власност╕ нелегально в╕дчуджен╕ та земельн╕ д╕лянки, що використовуються не за ц╕льовим призначенням; для унеможливлення с╕рих схем та усунення «посередник╕в»; створити непод╕льн╕ лоти для стаб╕льного ╕ ефективного с╕льськогосподарського землекористування; прийняти необх╕дн╕ доповнення до нормативно-правових документ╕в щодо визнання нед╕йсними угод, законодавчо передбачити можлив╕сть повернення власнику незаконно передано╖ в оренду земельно╖ д╕лянки, запровадити крим╕нальну в╕дпов╕дальн╕сть за порушення законодавства за вчинен╕ д╕╖ з в╕дчудження земл╕ п╕д час моратор╕ю.
У жодному з д╕ючих правових документ╕в та запропонованих владою протягом останнього часу не знаходить вир╕шення ╕снуюча реальн╕сть, — менше 10 найбагатших людей Укра╖ни мають у землекористуванн╕ п’яту частину укра╖нських чорнозем╕в. На цих землях запроваджено, заради якнайшвидшого збагачення, ╕нтенсивне землеробство та вирощування р╕зних техн╕чних та зернових культур з порушенням процесу с╕возм╕н, що призводить до виснаження грунт╕в, зниженню ╖х родючост╕.
Важливим питанням для захисту с╕льськогосподарських земель в╕д процес╕в ероз╕╖ та затримання вологи ╓ в╕дродження л╕сових насаджень вздовж дор╕г та на межах пол╕в, а для степово╖ частини Автономно╖ Республ╕ки Крим це сьогодн╕ надзвичайно актуально! Кр╕м того, Програмою необх╕дно передбачити питання збереження укра╖нських чорнозем╕в та в╕дродження ╖х родючост╕ на основ╕ запровадження с╕возм╕н та ╕нших нов╕тн╕х засоб╕в.
Програма повинна м╕стити питання збереження зернових культур, збер╕гання овоч╕в, фрукт╕в; переробка та виробництво еколог╕чно-чистих продукт╕в харчування найвищо╖ якост╕ насамперед для населення нашо╖ держави. Вир╕шення проблем в╕дродження тваринництва також ма╓ бути складовою Програми.
Важливою складовою Програми ╓ комплекс питань в╕дродження продуктивних сил укра╖нського села. Детальне обстеження селища та вс╕╓╖ територ╕╖ селищно╖ ради дасть можлив╕сть скласти Паспорт села. Для орган╕зац╕╖ паспортизац╕╖ можна, по можливост╕, якраз ╕ використовувати досл╕дження в рамках м╕жнародних проект╕в «Об’╓дну╓мось заради реформ», як╕ ф╕нансуються агентствами США з м╕жнародного розвитку, а також ╕нших проект╕в. На основ╕ даних Паспорта села з’явиться можлив╕сть при складанн╕ Комплексу заход╕в врахувати вс╕ напрямки д╕яльност╕ селянина-хл╕бороба та створення найб╕льш сприятливих умов житт╓д╕яльност╕ на кожн╕й окрем╕й територ╕╖.
Бажано, щоб ╕н╕ц╕ативи М╕нсоцпол╕тики Укра╖ни про заохочення молодих спец╕ал╕ст╕в при направленн╕ на роботу в с╕льську м╕сцев╕сть передбачали не т╕льки грошове стимулювання ╕ житло, а й в╕дродження вс╕╓╖ ╕нфраструктури села (дитячих садк╕в та шк╕льних навчальних заклад╕в, л╕карень, будинк╕в культури, дор╕г, транспортного сполучення ╕ т. п.) - бо ╕снуюча система так звано╖ «оптим╕зац╕╖» в систем╕ осв╕ти, медицини призводить лише до закриття медичних установ, шк╕л та дошк╕льних навчально-виховних заклад╕в в с╕льськ╕й м╕сцевост╕ та нав╕ть у районних центрах.
Державна Програма реформування аграрно-промислового виробництва та земельно╖ реформи Укра╖ни, на нашу думку, повинна бути розроблена за участ╕ фах╕вц╕в р╕зних галузей м╕н╕стерств ╕ в╕домств держави, затверджена Каб╕нетом М╕н╕стр╕в Укра╖ни та подана до Верховно╖ Ради Укра╖ни для прийняття необх╕дних законодавчих акт╕в.
Зверта╓мось до депутат╕в Верховно╖ Ради Укра╖ни, Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни, прац╕вник╕в галузевих проф╕льних ╕нститут╕в, ╕нших владних структур з вимогою зм╕нити сво╓ ставлення до Реформи земельних в╕дносин в Укра╖н╕ задля збереження земл╕ для нащадк╕в ╕ запровадження ринкових в╕дносин у торг╕вл╕ продукц╕╓ю с╕льськогосподарського виробництва, а не торг╕вл╕ землею.

Анатол╕й ╤ВАНОВ,
голова Кримського Ком╕тету захисту р╕дно╖ земл╕

м. С╕мферополь

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #29 за 19.07.2013 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=12045

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков