"Кримська Свiтлиця" > #4 за 25.01.2013 > Тема ""Джерельце""
#4 за 25.01.2013
КАЗКА ПРО АПОСТРОФ
Колись л╕тер було тридцять чотири. «Я» — король, «Ю» — королева, «╥» — ╖хня донька. Ус╕ вони були з двома слугами. М’який знак був корол╕вським м╕н╕стром, а у нього був пом╕чник – апостроф. Л╕тери були мешканцями корол╕вства п╕д назвою Алфав╕т. Король, королева та ╖хня донька дуже любили апострофа – пом╕чника м’якого знака. В╕н був добрий та працьовитий. Апостроф, як його називають сьогодн╕, був не г╕рше, н╕ж донька короля ╕ королеви. Його любило усе корол╕вство, окр╕м одн╕╓╖ л╕тери. ╤ це була л╕тера «╢». Ц╕й «╢» докучило бути головною над ус╕ма солдатами, адже на ц╕й робот╕ т╕льки ╕ робила вона, що кричала на сво╖х п╕длеглих. «╢» подумала, чому б не зайняти м╕сце пом╕чника м╕н╕стра м’якого знака – апострофа. Вона над╕слала листа апострофу, що йому треба ╖хати до корол╕вства Книг, бо в╕н там потр╕бен. Апостроф по╖хав, а пом╕чником м╕н╕стру напросилася «╢». Незважаючи на те, що у «╢» також було дво╓ слуг, це не допомогло ╖й стати такою, щоб усе пом’якшувати, як це робили король з королевою. «╢» так ╕ залишилася крикухою, яку н╕хто не зм╕г полюбити. М╕н╕стру м’якому знаку також не подобався такий пом╕чник. Але н╕чого не зробиш – апостроф по╖хав. «Що сталося з апострофом?» — спита╓те ви. В╕н повернувся до корол╕вства Алфав╕т. Апостроф розпов╕в, про що д╕знався у корол╕вств╕ Книг. Йому розпов╕ли, що в╕н народився у корол╕вств╕, де пану╓ король Знак Оклику. Цьому королю дуже потр╕бен в пом╕чники апостроф. Та апостроф зажурився, що не знав, де це корол╕вство ╕ як воно зветься. Йому дуже хот╕лось побачити м╕сце, де в╕н народився. Тод╕ король «Я» сказав, що це корол╕вство Знак╕в та сумно з╕тхнув. Апостроф пооб╕цяв в╕дв╕дувати корол╕вство Алфав╕ту, подякував за все королю ╕з королевою ╕ п╕шов. З тих п╕р л╕тер стало тридцять три, а знак╕в — на один б╕льше.
Альона КУЗЬМ╤НА, учениця 5-В классу НВК «Школа-л╕цей» № 3
ВАЖЛИВИЙ ЗНАК
Якось увечер╕, коли звуки в╕дпочивали п╕сля вечер╕, сидячи б╕ля фонтана серед кв╕тучих кущ╕в троянд, до них п╕д╕йшов маленький чолов╕чок ╕ сказав: — Добрий веч╕р, звуки! Я прин╕с вам невелике завдання в╕д королеви Фонетики ╕ якщо треба можу допомогти вам у його виконанн╕. В╕н протягнув ╖м листа, в якому Фонетика просила перекласти з рос╕йсько╖ мови на укра╖нську дек╕лька сл╕в: «Соловьи, бурьян, вьюн, перья, семья, пьеса». Звуки в╕дразу взялися за роботу. Але, хоч здавалося, що вони все переклали в╕рно, слова, як╕ в них вийшли, при вимов╕ звучали якось не так, як треба. От що у них вийшло: солов╕, бурян, вюн, п╕ря, с╕мя, п╓са. — Щось погано вийшло! – засмутилися вони. — Я знаю, що трапилося! – вигукнув звук «в». — Треба поставити в них м’який знак, як це було в рос╕йських словах. Тут до них п╕д╕йшов посланець королеви, який прин╕с цей лист, ╕ сказав: — Ви не можете цього зробити. — Чому? – запитали звуки. — Тому що в рос╕йськ╕й мов╕ в цих словах сто╖ть розд╕ловий м’який знак. В укра╖нськ╕й мов╕ м’який знак лише пом’якшу╓ приголосн╕. — Що нам тод╕ робити? П╕дкажи нам, якщо зна╓ш. — Вам потр╕бно скористатися мо╓ю допомогою, — в╕дпов╕в чолов╕чок. — Як це? — здивувалися звуки. — Невже ти можеш нам допомогти, адже ти не звук ╕ не буква? — Я – апостроф! В укра╖нськ╕й мов╕ я можу, якщо потр╕бно, зам╕нити розд╕ловий м’який знак. А взагал╕, я показую, що приголосн╕ б, п, в, м, ф та р, як╕ можуть стояти перед╕ мною, завжди вимовляються твердо, а голосн╕ я, ю, ╓, ╖, як╕ стоять п╕сля мене, позначають два звуки – йа, йу, йе, й╕. Коли апостроф став на сво╓ м╕сце в словах, вони одразу стали в╕рно звучати, ╕ вс╕ дуже цьому зрад╕ли. Звукам дуже сподобався апостроф, ╕ тому вони збудували йому будиночок поряд з╕ сво╖ми. Тепер вони часто ходять один до одного в гост╕, а в╕н завжди допомага╓ ╖м при переклад╕ та складанн╕ сл╕в.
Ганна Ф╤ЛЮКОВА, учениця 5-Д класу НВК «Школа-л╕цей»№ 3
АПОСТРОФ — ЦЕ «КОМА З ТВЕРДИМ ХАРАКТЕРОМ»
У граматичному царств╕ жила-була кома. Ус╕ букви з нею дружили. Та була в них така проблема: в укра╖нськ╕й мов╕ нема твердого знака, ╕ зам╕нити його н╕чим. Тому слова не були правильно складен╕. Кома сказала, що вир╕шить цю проблему, але н╕хто ╖й не пов╕рив, ╕ тому з нею н╕хто, кр╕м букв: б, п, в, м, ф, р, я, ю, ╓, ╖, не хот╕в б╕льше дружити. Тод╕ вона злет╕ла в пов╕тря ╕ стояла тепер т╕льки м╕ж друзями, п╕сля б, п, в, м, ф, р ╕ перед я, ю, ╓, ╖. А через це у не╖ став твердий характер. Так ╕з коми утворився апостроф.
╤ван ЧАДОВ, учень 5-Б класу НВК «Школа-л╕цей» № 3 (Продовження казки про апостроф — у наступному номер╕)
УВАГА: КОНКУРС!
«Джерельце» оголошу╓ конкурс на кращий фантастичний (але щоб було схоже на правду!) тв╕р про те, якою наша Батьк╕вщина (м╕сто, село, вся держава) буде через 20 рок╕в. Поки що головний приз — оця ялинка (на фото), яка вся зроблена ╕з цукерок (це поки дядьки-спонсори «стягнуться» на ще один велосипед!). Надсилайте на адресу редакц╕╖ ваш╕ в╕рш╕, статт╕, новели (бажано не б╕льше двох стандартних друкованих аркуш╕в) звичайною або електронною поштою, доклад╕ть до них сво╖ фото та вкаж╕ть контактн╕ телефони. Конкурсн╕ роботи прийматимуться до 1 березня, кращ╕ з них будуть опубл╕кован╕. Усп╕х╕в вам!
"Кримська Свiтлиця" > #4 за 25.01.2013 > Тема ""Джерельце""
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=11330
|