Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4444)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4116)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2110)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1028)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (308)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (202)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ХУДОЖН╢ ЗОБРАЖЕННЯ «МОВНОГО РЕЙДЕРСТВА» У ПОЕТИЦ╤ ╤ВАНА НИЗОВОГО
╤ван Низовий – один ╕з найяскрав╕ших творц╕в художнього слова друго╖ половини ХХ –...


ЛИШ ЧЕКАЛИ Б НА МЕНЕ ДИТЯЧ╤ ДОПИТЛИВ╤ ОЧ╤, ╤ ДЗВ╤НКИМ «ДОБРИЙ ДЕНЬ!» ПОЧИНАВСЯ ЩОРАЗУ УРОК…
Дякую тоб╕, вчителько, що розв╕яла м╕й смуток, що допомогла мен╕ перебороти особист╕ негаразди...


ТАРАС ШЕВЧЕНКО ╤ ВОЛОДИМИР СОСЮРА
...використовуючи образи Шевченка, Сосюра не вдавався до ╖хн╕х простих рем╕н╕сценц╕й, а творчо...


«ВЧИТЕЛЬКО МОЯ, ЗОРЕ СВ╤ТОВА!»
Про талановитого молодого педагога — вчителя укра╖нсько╖ мови ╕ л╕тератури...


«…МЕН╤ ╤ ВДЕНЬ, ╤ ВНОЧ╤ СНИТЬСЯ ОТА БЛАГОДАТЬ НАД ДН╤ПРОМ…»
ОБРАЗ УКРА╥НИ В ТВОРЧОСТ╤ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #48 за 30.11.2012 > Тема "На допомогу вчителеві"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#48 за 30.11.2012
«ВЧИМОСЯ НЕ ЗАРАДИ ШКОЛИ, А ДЛЯ ЖИТТЯ» (Сенека)

Мета кожного вчителя – не т╕льки волод╕ти мистецтвом викладання, знати св╕й предмет, а й ум╕ти впливати на учн╕в: використовувати т╕ прийоми, як╕ полегшують розум╕ння, прискорюють запам’ятовування, роблять навчання легким ╕ ефективним. На мою думку, орфограф╕чне читання ╓ саме таким засобом, що полегшу╓ запам’ятовування ╕ робить дитину грамотною.
Орфограф╕я [гр. правопис, orthos — правильний ╕ grapho — пишу] – загальноприйнята система правил написання сл╕в певно╖ мови. Для вивчення орфограф╕╖ за шк╕льною програмою в старших класах  в╕дводиться не так багато часу. На превеликий жаль, п╕д час написання д╕ти все одно роблять безл╕ч помилок. Як же навчити учн╕в грамотного письма? Тривалий час працюю над ц╕╓ю проблемою: складання р╕зноман╕тних словникових диктант╕в, ведення орфограф╕чного словника (виписування та заучування сл╕в), але результат був не найкращим. Знайшлася нова ╕дея: складання до певно╖ теми словниково╖ роботи – п╕дб╕р сл╕в на кожне правило (у тому числ╕ ╕ винятк╕в). Оформлювала у вигляд╕ карток ╕ роздавала кожному учню.
Приблизна картка словниково╖ роботи:
к╕стлявий, щасливий, агентство,
про╖зний, баластний, хворостняк,
форпостний, зап’ясний, контрастний,
брязнути, туристський, компостний.
Д╕ти, затуливши вуха, читали вголос слова, називали орфограми, повторювали  правила. Цю ж картку читали на початку другого уроку (за ц╕╓ю ж методикою), а в к╕нц╕ уроку писали словниковий диктант. Результат був кращим, але на цю орфограф╕чну роботу в╕дводилося багато часу. Постало ╕нше питання: як скоротити час на проведення ц╕╓╖ роботи?
╤ вих╕д знайшовся. П╕д час проходження курс╕в п╕двищення квал╕ф╕кац╕╖ у Кримському республ╕канському ╕нститут╕ п╕слядипломно╖ педагог╕чно╖ осв╕ти я ознайомилася з пос╕бником Фролово╖ Т. А., Давиденко Г. О. «Укра╖нський правопис за 12 занять. ╤нтенсивний курс». Мене зац╕кавив розд╕л «Орфограф╕чне читання», де автори наводять ряд методичних рекомендац╕й:
1. Слово вимовля╓ться зг╕дно з написанням, ч╕тко вимовля╓ться кожна л╕тера.
2. Не допускайте при орфограф╕чному читанн╕ под╕лу слова на склади (кр╕м подво╓ння).
3. Прийменники, сполучники, частки вимовляйте як окрем╕ слова.
4. Проводьте орфограф╕чне читання певно╖ вправи не т╕льки в день вивчення в╕дпов╕дно╖ теми, але й звертайтеся до нього на 2, 6, 30 день повторно п╕сля введення матер╕алу.
Дал╕ подаються 22 вправи для орфограф╕чного читання.
Ознайомившись ╕з пос╕бником, запровадивши на уроках методику орфограф╕чного читання, додала сво╓: д╕ти, затуливши вуха, читали вголос слова, називали орфограми, повторювали правила, а дал╕ — за рекомендац╕ями.
Пройшов час ╕ результати покращилися: учн╕ менше допускали помилок, краще ор╕╓нтувалися в орфограф╕╖. Пригадалися слова Сенеки: «Вчимося не заради школи, а для життя».
Можливо, досв╕д зац╕кавить читач╕в, додадуться нов╕ ╕де╖ ╕ наш╕ учн╕ швидко ╕ як╕сно оволод╕ють укра╖нським правописом.

Руслана Степан╕вна ТОРУБАРА,
старший учитель укра╖нсько╖ мови та л╕тератури загальноосв╕тньо╖ школи I-III ступен╕в села Добрушине Сакського району АР Крим

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #48 за 30.11.2012 > Тема "На допомогу вчителеві"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=11098

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков