"Кримська Свiтлиця" > #24 за 15.06.2012 > Тема "Душі криниця"
#24 за 15.06.2012
В╤Н СП╤ВАВ, А ГОСПОДЬ ПОЧУВ
Дорога до Храму
Т╕, хто знав Павла Добрянського рок╕в десять тому, ╕ гадки не мали, що колись в╕н стане священиком. Бо, як ╕ б╕льш╕сть однол╕тк╕в, в╕н дивився на життя жад╕бними до задоволення очима, любив потанцювати, посп╕вати, та ще й п╕сн╕ писав ╕ брав участь у п╕сенних конкурсах. А у 2002 роц╕ нав╕ть пос╕в призове м╕сце на «Червон╕й рут╕». Та цей його дар не пропав марно — п╕сн╕ про кохання та про Батьк╕вщину трансформувалися в духовн╕, а голос, гучний та мелод╕йний, вкрай потр╕бен священику у сп╕лкуванн╕ з Богом. Але чому раптом житт╓рад╕сний юнак, який до того ж разом з батьком займався б╕знесом (грубо кажучи, служив Мамон╕), вир╕шив докор╕нно зм╕нити сво╓ життя? В цьому ми спробували роз╕братися разом з о. Павлом. Про себе в╕н розпов╕в таке: народився у С╕мферопол╕ в с╕м’╖ медик╕в (л╕карями були ╕ батько, ╕ мати, нав╕ть бабуся). Навчався у двох с╕мферопольських школах, але з 3-го до 8-го класу в╕дв╕дував школу у м. Стрий, там хлопець жив у бабус╕ з д╕дусем. Вже старшокласником повернувся до С╕мферополя, де у велике життя випустила його Укра╖нська г╕мназ╕я. Дал╕ вступив до Тавр╕йського нац╕онального ун╕верситету на спец╕альн╕сть «Зовн╕шньоеконом╕чна д╕яльн╕сть» — життя об╕цяло непоган╕ перспективи. Та раптом все зм╕нилося — у 2004 роц╕ батьки подали на розлучення, ╕ це випробування для Павла виявилося нездоланним. Анал╕зуючи ситуац╕ю, двадцятир╕чний юнак зайняв б╕к батька, повн╕стю звинувативши у тому, що сталося, мат╕р. На слова був нестриманий, рубав з плеча, нав╕ть жити з мат╕р’ю б╕льше не став. Пост╕йн╕ тяжк╕ роздуми та нервове збудження повернулися для юнака серйозними розладами здоров’я. Особливо турбувало серцебиття — молод╕й людин╕ здавалося, що це вже вирок. Н╕ л╕кар╕ (а хлопець вир╕с в ╖хньому середовищ╕), н╕ п╕гулки не допомагали. Одного ранку йому нав╕ть здалося, що помира╓... ╤ тут, попри депрес╕ю, яка обезбарвила увесь св╕т, юнак раптом в╕дчув, що до безтями хочеться жити, побачив себе загнаним у глухий кут ╕ сказав: «Так дал╕ тривати не може...» Осмислюючи ╕ переосмислюючи минуле, думками в╕н звернувся до Господа, хоча ран╕ше рел╕г╕я ╕снувала для нього здеб╕льшого теоретично. В╕н зрозум╕в: те, що з ним в╕дбува╓ться, не випадков╕сть, це його шанс почати жити за ╕ншими принципами. У той же пер╕од хлопець став св╕дком жахливо╖ авар╕╖, загибл╕ люди пост╕йно стояли у нього перед очима. «Невже це все — щойно згасне св╕дом╕сть, ╕ людина, з ц╕лим св╕том всередин╕ ╕ навколо, перетвориться на н╕що?» — думав в╕н. Пот╕м звернувся до Б╕бл╕╖, ╖╖ роздавали прямо на вулиц╕ ╕, зда╓ться, теж не випадково. Вивчаючи ╖╖, сид╕в на кухн╕ ╕ плакав. Й хоча втамовував у такий спос╕б св╕й духовний голод, та дещо в Б╕бл╕╖ йому було не зрозум╕ло. Вт╕м, юнак вже не звинувачував у вс╕х смертних гр╕хах мат╕р, шкодував, що був з нею нечемним, бо Б╕бл╕я навчала шанувати батьк╕в, а ще — не припускатися осуду. Його душа поступово вив╕льнялася в╕д негативу, перед очима св╕тл╕шало, поверталося, здавалося б, назавжди втрачене здоров’я. Та зупинятися на цьому шляху Павло не збирався. А щоб йти дал╕, йому потр╕бна була допомога. Й вона не забарилася — хлопця познайомили з о. ╤ваном, що править службу в с. Перевальному, в╕домим як людина, яка л╕ку╓ душу ╕ т╕ло, отже, сягнула у сво╓му духовному зростанн╕ неабиякого р╕вня. Це сп╕лкування дуже вразило Павла, ╕ в╕н взявся до виконання порекомендовано╖ йому о. ╤ваном ново╖ житт╓во╖ програми: до не╖ входили спов╕д╕, причастя, п╕ст. Так ╕ в╕дбувалося духовне становлення Павла Добрянського у рел╕г╕йн╕й громад╕ о. ╤вана, аж доки той не благословив його на вступ до Ки╖всько╖ духовно╖ академ╕╖ (Ки╖вського патр╕архату), де ╕ в╕дучився о. Павло два роки. Замкнена система осв╕ти (проживання, харчування, навчання ╕ служба на одн╕й територ╕╖) сприяла тому, що молод╕ священики не розривалися м╕ж двома св╕тами, зосереджен╕ лише на думках про Бога. ╤ ось я насм╕лилася влаштувати о. Павлу невеличкий «екзамен», а в╕рн╕ше, спробувала з його допомогою вгамувати св╕й ╕нтерес щодо деяких суперечливих, на мою думку, питань, пов’язаних з рел╕г╕╓ю. — Отче, чи в╕др╕зня╓ться чимось навчання у св╕тських ╕ рел╕г╕йних навчальних закладах, чи беруть, скаж╕мо, свят╕ отц╕ хабар╕ за хорош╕ оц╕нки ╕ наск╕льки в д╕йсност╕ вони ╓ святими? — Особисто я хабар╕в не давав, а те, що кажуть ╕нш╕, не беруся коментувати. Щодо святост╕ священик╕в, то вони — представники того ж самого сусп╕льства, що й ╕нш╕ люди, скаж╕мо, депутати, як╕ викликають чимало невдоволення. При цьому священнослужител╕ п╕ддаються значно б╕льшим спокусам, н╕ж св╕тськ╕ особи, тому не треба вимагати в╕д них чогось надзвичайного, саме тому Святе Письмо навча╓ д╕яти за ╖хн╕ми словами, а не за ╖хн╕ми справами. Але, якщо вони стануть мирянами, то миряни стануть б╕сами, ця думка теж присутня у тих самих джерелах. До реч╕, першим ув╕йшов до раю не якийсь великий праведник, а розб╕йник, котрий вис╕в на хрест╕ поряд з Господом. Це сталося тому, що людин╕ з вродженими певними нахилами важче здолати свою природу, розкаятися ╕ постати на шлях праведного життя, н╕ж людин╕, яка початково запрограмована на добр╕ справи. — Тож, виходить, що священики не мають бути зразковими людьми чи хоча б прагнути цього? А ми ж, миряни, так спод╕ва╓мося, що церква ╓ джерелом чистоти ╕ духовност╕... — Це не зовс╕м в╕рний висновок. Бо нав╕ть слово «святий» («кедеш») означа╓ «╕нший». Але щонайперше його завдання бути посередником пом╕ж Богом ╕ людьми. Священик ╓ людиною, дотичною до ╕стини, ╕ нав╕ть якщо в╕н не по╓дну╓ в соб╕ р╕зноман╕тн╕ чесноти, в╕н все одно ╕нший. — Як, на вашу думку, чи може Церква прямо або ж опосередковано займатися пол╕тикою? Бо в реальному житт╕ це в╕дбува╓ться. А днями чула по телебаченню в╕д рос╕янина, що вона може вдаватися нав╕ть до торг╕вл╕ гор╕лчаними ╕ тютюновими виробами — це було в Рос╕╖, коли Церква одержала податков╕ п╕льги... — Церква ма╓ займатися духовними речами, закликати в╕рян до любов╕, покаяння ╕ милосердя. Але ╕ миритися з╕ злом вона теж не може, тож у священика, котрий, як ╕ будь-яка людина, ма╓ право на власну позиц╕ю, виника╓ спокуса використати сво╖ можливост╕ для впливу на параф╕ян. Вт╕м, головне, щоб у його словах не було хули на Духа Святого, а лише пропов╕дь миру, любов╕, терп╕ння, ╕нших Божественних ╕стин. Хоча все це може матер╕ал╕зовуватися по-р╕зному, за допомогою р╕зних контекст╕в. На мо╓ запитання, на яку найб╕льшу жертву в╕н здатен ради служ╕ння Богов╕, о. Павло сказав: «Я — людина нем╕чна. Але благодаттю Божою хот╕в би зробити ту жертву, яка потр╕бна Церкв╕», а пояснюючи, що ж то ╓ — Божа благодать, висловив думку, що це той стан, в якому перебува╓ дитина. Недарма ж, п╕д час опитування б╕льш як 90% д╕тей назвали себе щасливими. Отець Павло зав╕тав до редакц╕╖ разом ╕з дружиною ╤риною, з якою вони тор╕к побралися, але вже ось-ось стануть батьками. Чолов╕к розпов╕в, що мав нам╕р стати ченцем, але, коли познайомився з ╤риною, в╕дчув: вона — н╕бито часточка його самого. Попереду молоду родину оч╕кують нелегк╕ часи — о. Павлу запропоновано очолити православну церкву Ки╖вського патр╕архату в Бахчисара╖. Але поки що нема╓ н╕ само╖ церкви, н╕ пристосованого для служб прим╕щення, н╕ параф╕╖, н╕чого, окр╕м бажання послужити Богов╕ ╕ людям. Залякати священика майбутн╕ми труднощами мен╕ так ╕ не вдалося: на це в╕н зауважив, що у Царство небесне треба йти вузькими воротами. Хоча для священик╕в Ки╖вського патр╕архату, зда╓ться, широких вор╕т поки що не ╕сну╓. Г╕сть редакц╕╖ скористався нагодою, аби звернутися до сво╖х потенц╕йних параф╕ян. — Хочу запросити до нашо╖ громади не лише укра╖нц╕в, бо Христос прийшов до ус╕х людей, не вир╕зняючи ╖х за нац╕ональною ознакою. ╤ В╕н сказав: «Я прийшов не карати, а спасати». Тож закликаю вс╕х ╕ кожного почути ц╕ слова ╕ постати на рад╕сний спасительний шлях та преобразити сво╓ життя у Христ╕. Для зв’язку з тими, хто не залишився байдужим до викладеного ╕ хто готовий дов╕рити свою душу о. Павлу як пастирю, в╕н залишив св╕й моб╕льний телефон: 096-102-29-03. З нашо╖ подальшо╖ розмови я зрозум╕ла, що о. Павло буде одним ╕з тих священик╕в, як╕ готов╕ не просто наставляти в╕рян на праведний шлях, але й жити з ними сп╕льними ╕нтересами, бо ╕нод╕ це так важливо для людини — мати можлив╕сть в╕дкрити свою душу тому, хто добре тебе розум╕╓, кому не байдужа твоя доля, ╕ почути саме ту пораду, яка тво╖й душ╕ не зашкодить.
Тамара СОЛОВЕЙ
"Кримська Свiтлиця" > #24 за 15.06.2012 > Тема "Душі криниця"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=10397
|