"Кримська Свiтлиця" > #15 за 13.04.2012 > Тема "Душі криниця"
#15 за 13.04.2012
СТВОРИТИ ХРАМ У ДУШ╤
Експозиц╕я «Православн╕ святин╕» в╕дкрита напередодн╕ Великодня у виставков╕й зал╕ Всеукра╖нського ╕нформац╕йно-культурного центру. ╥╖ автор – художник з Алушти Юр╕й Серг╕йович Наступенко. В╕н народився у 1946 роц╕ в Соч╕. Перш╕ навички живопису отримав у художн╕й майстерн╕ батька, де працювали художники-фронтовики. Навчався у Сочинському художньому училищ╕ ╕ на художньо-граф╕чному факультет╕ Московського педагог╕чного ╕нституту. А дал╕ – пошук, експерименти, робота в р╕зноман╕тних живописних ╕ декоративно-прикладних техн╕ках. Храми почав малювати тридцять рок╕в тому, коли жив у п╕дмосковному Обн╕нську. У той пер╕од в╕н багато подорожував, у склад╕ спортивно-туристичних груп ходив п╕шки по Кавказу, робив ол╕вцем у блокнот╕ еск╕зи з натури, як╕ згодом у майстерн╕ набули на тканин╕ обрис╕в грузинських церков, розташованих у район╕ Верхнього Сванетт╕. Одна з них ╕ сьогодн╕ ╓ в його колекц╕╖ православних святинь. А всього в╕н створив б╕льше тридцяти арх╕тектурних пейзаж╕в з видами храм╕в Укра╖ни, Рос╕╖, Груз╕╖ та В╕рмен╕╖, п’ять з яких – Спаський собор у Черн╕гов╕, Свято-Н╕кольський Чорноостр╕вський ж╕ночий монастир у м. Малоярославц╕ ╕ Пафнуть╓в-Боровський монастир Калузько╖ област╕, церкви Михайла Архангела в Соч╕ та Симона Кананита у Новому Афон╕ в Абхаз╕╖ демонструються на виставц╕ у В╤КЦ. З дев’яти експонованих кримських православних храм╕в б╕льш╕сть знаходиться в Алуштинському рег╕он╕ – Алушт╕, Малореченському, Утьос╕, ╤зоб╕льному, Форос╕, Нижн╕й Ореанд╕ та Херсонес╕, а також пам’ятка духовно╖ культури Х╤V стол╕ття – храм ╤версько╖ ╕кони Божо╖ Матер╕ у Феодос╕╖. У вс╕х цих духовних споруд – ун╕кальна ╕стор╕я, ╕нтер’╓р ╕ декоративний розпис. Володимирський храм у Херсонес╕, наприклад, розташований на м╕сц╕, з якого розпочалося входження християнства у життя ╕ побут сх╕днослов’янських народ╕в. Це – колиска православ’я на давньоруськ╕й земл╕. Спаський собор у Черн╕гов╕ – один з найстар╕ших укра╖нських храм╕в, зведений ран╕ше, н╕ж Соф╕я Ки╖вська. Споруджений недавно храм у Малореченському викону╓ роль маяка для тих, хто знаходиться у мор╕. А монастиря Косьми ╕ Дам╕ана уже нема╓ на сучасн╕й карт╕ Алушти. Його Ю. Наступенко в╕дтворив за фотограф╕ями дово╓нного пер╕оду. Лише один ╕з храм╕в – фороський – виконаний пензлем, вс╕ ╕нш╕ – мастех╕ном (маленькою металевою лопаткою). Якщо поставити його на ребро, л╕н╕я тягнеться тоненька, як волосинка. Техн╕ка не т╕льки складна, а ще й дуже дорога, тому що потребу╓ б╕льшо╖, н╕ж для пензля, к╕лькост╕ фарб. Однак саме нею художник найб╕льш реал╕стично переда╓ р╕знобарвний природний рель╓ф ╕з св╕тлом ╕ т╕нями у р╕зн╕ пори року ╕ нав╕ть в╕ддзеркалення храм╕в на мокрому асфальт╕ п╕сля дощу. Портрети православних культових святинь зображу╓ ол╕╓ю, як живописн╕ документи ╕стор╕╖. У цих арх╕тектурних витворах мистецтва з каменю ╕ дерева народ вт╕лив дух творця, розум ╕нженера ╕ працьовит╕сть сотень муляр╕в ╕ тесляр╕в. ╤ це вража╓, захоплю╓, спонука╓ до роздум╕в.
Валентина НАСТ╤НА
"Кримська Свiтлиця" > #15 за 13.04.2012 > Тема "Душі криниця"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=10157
|