"Кримська Свiтлиця" > #5 за 30.01.2009 > Тема ""Джерельце""
#5 за 30.01.2009
Що означа╓ бути патр╕отом?
9 грудня 2008 року в с╕мферопольськ╕й г╕мназ╕╖ №9 у 8-Б клас╕ пройшла в╕дкрита класна година на тему: «Що означа╓ бути патр╕отом?». У сучасного покол╕ння ╕нше ставлення до сво╓╖ кра╖ни, ╕ на жаль, мало хто може назвати себе патр╕отом. Досить складно мен╕ як класному кер╕вников╕ було готуватись до цього заходу, я нав╕ть не могла передбачити реакц╕ю учн╕в на цю тему, ╖хн╕ в╕дпов╕д╕. Тому вир╕шила заздалег╕дь учням тему не пов╕домляти. Година сп╕лкування була в╕дкритою, присутн╕ були заступники директор╕в з виховно╖ роботи з ╕нших шк╕л нашого м╕ста. Прочитавши на початку уроку в╕рш Василя Симоненка «Лебед╕ материнства», я запропонувала сво╖м вихованцям визначити тему та мету наших збор╕в. Учн╕ впорались ╕з завданням. На мо╓ запитання, хто вважа╓ себе патр╕отом, т╕льки один учень в╕дпов╕в позитивно. Заздалег╕дь клас було под╕лено на три групи. Шляхом жеребкування учн╕ вибрали конверти з поняттями «Г╤МНАЗИСТ», «ГРОМАДЯНИН» та «ПАТР╤ОТ». На мо╓ запитання, чи мають ц╕ три поняття щось сп╕льне, учн╕ дали в╕дпов╕дь «н╕». Перша команда повинна була пояснити, хто такий г╕мназист, що означа╓ бути гарним г╕мназистом? Учн╕ подали власне бачення цього поняття. Також звернулись до тлумачного словника, де записано: «Г╕мназист - це учень г╕мназ╕╖». Мо╖ учн╕ додали до цього, що це - учень, який дотриму╓ться Кодексу Чест╕ г╕мназиста, бере участь у конкурсах, ол╕мп╕адах та змаганнях, захища╓ честь школи ╕ навча╓ться т╕льки …на достатн╕й та високий р╕вн╕. На мо╓ запитання, хто ж вважа╓ себе гарним г╕мназистом – т╕льки третя частина класу п╕дняла руки. А деяк╕ замислились. Друга команда краще виконала сво╓ завдання. Учн╕ не вагаючись дали в╕дпов╕дь та пояснили поняття «громадянин» - це людина, яка прожива╓ у кра╖н╕, дотриму╓ться ╕ поважа╓ закони ц╕╓╖ кра╖ни. Також восьмикласники грамотно розказали про символ╕ку нашо╖ держави, про людей, як╕ працюють на благо сво╓╖ кра╖ни. Ус╕ учн╕ 8-Б класу вважають себе громадянами Укра╖ни. Завданням третьо╖ команди було пояснити значення слова «патр╕от» ╕ навести приклади патр╕отизму. Учн╕ говорили про безстрашн╕ подвиги солдат╕в у роки Велико╖ В╕тчизняно╖ в╕йни, наводили як приклад ╕мена сво╖х д╕д╕в та прад╕д╕в, як╕ в╕ддали життя за кра╖ну, за Крим, за С╕мферополь. Пригадали ╕мена вчител╕в та учн╕в нашо╖ г╕мназ╕╖ № 9, як╕ загинули п╕д час в╕йни, захищаючи р╕дну землю. Наводили ╕мена укра╖нських письменник╕в та поет╕в, актор╕в, музикант╕в ╕ спортсмен╕в, яких по праву можна назвати справжн╕ми патр╕отами. Готуючись до заходу, я п╕дготувала учням ц╕кав╕ запитання, над якими можна не т╕льки замислитись, але й дискутувати. Ось деяк╕ з них: Чи може бути в людини дв╕ Батьк╕вщини? Яке м╕сце ви назива╓те Батьк╕вщиною? Чи може людина проживати в ╕нш╕й кра╖н╕, а бути патр╕отом сво╓╖ кра╖ни? Учн╕ сперечались, доводили свою точку зору, наводили приклади. Наступним завданням було складання аг╕тац╕йного плакату та його захист. Заздалег╕дь приготувала три пакети фотокарток, ╕люстрац╕й, малюнк╕в. Серед велико╖ к╕лькост╕ р╕зних учн╕ повинн╕ були вибрати т╕, що мають в╕дношення т╕льки до поняття ╖хньо╖ команди. Краще за вс╕х виконала завдання команда «патр╕от╕в». Учн╕ не т╕льки першими справились ╕з завданням, але ╕ ч╕тко, грамотно, доречно наводили приклади, пояснювали важлив╕сть ╕ значення кожного зображення. Учн╕ показали сво╖ знання не т╕льки з укра╖нсько╖ мови, але ╕ з англ╕йсько╖, н╕мецько╖ та французько╖ мов, в╕льно цитуючи того чи ╕ншого автора. Особливо хочеться в╕дзначити Леон╕да Неугодн╕кова, Юрка Ткаченка, Наталю Коновальчук, ╤вана Мащенка, Артема Корн╕╓нка, Гульсум Усейнову, Катерину Ган╕╓ву, Ладу Курабцеву. П╕д час проведення заходу н╕хто не залишився байдужим, учн╕ активно включались в обговорення. Ми разом з ними визначили, що поняття г╕мназист-громадянин-патр╕от дуже близьк╕ м╕ж собою. Неможливо бути гарним г╕мназистом, не будучи громадянином та патр╕отом сво╓╖ кра╖ни. Наш╕ аг╕тац╕йн╕ плакати п╕сля уроку учн╕ розм╕стили в хол╕ г╕мназ╕╖. Я переконана, що кожен з мо╖х восьмикласник╕в, п╕сля нашо╖ години сп╕лкування обов’язково замислиться ╕ буде гарним г╕мназистом, справжн╕м громадянином ╕ патр╕отом нашо╖ кра╖ни. Наталя Василь╓ва, класний кер╕вник 8-Б класу, г╕мназ╕╖ № 9 м. С╕мферополя. * * * Нещодавно у нас в клас╕ в╕дбувся ц╕кавий зах╕д. Я д╕знався нову для себе ╕нформац╕ю. Клас розд╕лили на 3 команди: «г╕мназисти», «громадяни» та «патр╕оти». Завданням кожно╖ команди було не т╕льки дати визначення поняттю (назв╕ команди), а й навести приклади ос╕б, довести, чому саме ц╕ люди ╓ справжн╕ми г╕мназистами, громадянами або патр╕отами. Я представляв команду «патр╕от╕в» та захищав творчий проект. Я не зм╕нив сво╓╖ думки про патр╕отизм, але зм╕нив свою думку про те, яким повинен бути г╕мназист та громадянин. Також ми знайшли багато сп╕льного в цих трьох поняттях, хоча на початок уроку не бачили н╕чого, що могло б ╖х по╓днувати. Для мене ця година сп╕лкування пройшла не т╕льки пл╕дно, але й ц╕каво. Леон╕д Неугодн╕ков, 8-б клас * * * Мен╕ дуже сподобалася наша класна година сп╕лкування. По-перше, тому, що вона була незвичайною, по-друге, вона була творчою. Було багато гостей, тому ми дуже хвилювались. Ми працювали в групах ╕ п╕дтримували та допомагали одне одному. Основною темою нашого сп╕лкування була тема: «Що означа╓ бути патр╕отом?». Ми сперечались, доводили свою думку – тому що були переконан╕ в перемоз╕ сво╓╖ команди. Найб╕льше мен╕ сподобалось творче завдання: випуск аг╕тац╕йно╖ газети. У ц╕й робот╕ ми повинн╕ були за 7 хвилин не т╕льки д╕брати доречн╕ фото, малюнки, ╕люстрац╕╖, цитати в╕домих людей, але ╕ захистити цей проект, довести необх╕дн╕сть ╕ важлив╕сть кожного зображення. Наша команда «патр╕от╕в» першою випустила газету, ╕, на м╕й погляд, найкраще ╖╖ захистила. Ми вдячн╕ сво╖й учительц╕ Натал╕ Ярослав╕вн╕ Василь╓в╕й за ц╕каву форму проведення години сп╕лкування, що стала корисною для вс╕х нас. Наталя Коновальчук, 8-Б клас.
"Кримська Свiтлиця" > #5 за 30.01.2009 > Тема ""Джерельце""
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=6854
|