Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4444)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4116)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2110)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1028)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (308)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (202)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПУТ╤Н ЗАГНАВ СЕБЕ У ПАСТКУ:
Дан╕лов попередив про наближення катастрофи в Рос╕╖…


УКРА╥НА ПРОТИ РАШИЗМУ
Рашизм – це як╕сно нова форма тотал╕тарно╖ ╕деолог╕╖ ╕ практики…


СТАЛЕВ╤ ДУХОМ
Фотовиставка Костянтина Сови «Сталев╕ духом» - це вираження шани б╕йцям ╕ розпов╕дь...


«ФАРС НА БОЛОТАХ»: п╕сля 17 березня пут╕н ма╓ стати «так званим президентом»
Як╕ ще зм╕сти та смисли можна знайти в беззм╕стовних рос╕йських «виборах»...


ПОСЛАННЯ ПУТ╤НА ПАРЛАМЕНТУ ТА ПОХОРОН НАВАЛЬНОГО
Як вони характеризують стан кремл╕вського режиму…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #1 за 04.01.2019 > Тема "Резонанс"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#1 за 04.01.2019
ПРЕЗИДЕНТСЬК╤ ВИБОРИ. ПОГЛЯД З КРИМУ

П’ять дн╕в тому, в останн╕й день 2018 року оф╕ц╕йно стартувала передвиборча кампан╕я з обрання Президента Укра╖ни. Под╕я неперес╕чна. Для Криму в тому числ╕. Причин тому чимало. Найперше, на в╕дм╕ну в╕д кра╖н, де посада Президента ╓ не б╕льше н╕ж представницькою, як от у Н╕меччин╕, укра╖нський Президент, нав╕ть попри ур╕зан╕ за Помаранчевих час╕в повноваження, залиша╓ться ф╕гурою вельми впливовою, гравцем першо╖ величини. Адже п╕д його рукою не лише розгалужена вертикаль державних адм╕н╕страц╕й, яка ╓ н╕чим ╕ншим, як структурою виконавчо╖ влади. Конституц╕я Укра╖ни над╕ля╓ Президента Укра╖ни вельми широким спектром повноважень Так, в╕н:
* забезпечу╓ державну незалежн╕сть, нац╕ональну безпеку ╕ правонаступництво держави;
* зверта╓ться з посланнями до народу та ╕з щор╕чними ╕ позачерговими посланнями до Верховно╖ Ради Укра╖ни про внутр╕шн╓ ╕ зовн╕шн╓ становище Укра╖ни;
* представля╓ державу в м╕жнародних в╕дносинах, зд╕йсню╓ кер╕вництво зовн╕шньопол╕тичною д╕яльн╕стю держави, веде переговори та уклада╓ м╕жнародн╕ договори Укра╖ни;
* прийма╓ р╕шення про визнання ╕ноземних держав;
* признача╓ та зв╕льня╓ глав дипломатичних представництв Укра╖ни в ╕нших державах ╕ при м╕жнародних орган╕зац╕ях; прийма╓ в╕рч╕ ╕ в╕дкличн╕ грамоти дипломатичних представник╕в ╕ноземних держав;
* признача╓ всеукра╖нський референдум щодо зм╕н Конституц╕╖ Укра╖ни, проголошу╓ всеукра╖нський референдум за народною ╕н╕ц╕ативою;
* признача╓ позачергов╕ вибори до Верховно╖ Ради Укра╖ни;
* припиня╓ повноваження Верховно╖ Ради Укра╖ни;
* вносить за пропозиц╕╓ю коал╕ц╕╖ депутатських фракц╕й подання про призначення Верховною Радою Укра╖ни Прем'╓р-м╕н╕стра Укра╖ни;
* вносить до Верховно╖ Ради Укра╖ни подання про призначення М╕н╕стра оборони Укра╖ни, М╕н╕стра закордонних справ Укра╖ни;
* признача╓ на посаду та зв╕льня╓ з посади за згодою Верховно╖ Ради Укра╖ни Генерального прокурора;
* признача╓ на посади та зв╕льня╓ з посад половину складу Ради Нац╕онального банку Укра╖ни;
* признача╓ на посади та зв╕льня╓ з посад половину складу Нац╕онально╖ ради Укра╖ни з питань телебачення ╕ рад╕омовлення;
* вносить до Верховно╖ Ради Укра╖ни подання про призначення на посаду та зв╕льнення з посади Голови Служби безпеки Укра╖ни;
* зупиня╓ д╕ю акт╕в Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни з мотив╕в нев╕дпов╕дност╕ Конституц╕╖;
* скасову╓ акти Ради м╕н╕стр╕в Автономно╖ Республ╕ки Крим;
* ╓ Верховним Головнокомандувачем Збройних Сил Укра╖ни; признача╓ на посади та зв╕льня╓ з посад вище командування Збройних Сил Укра╖ни, ╕нших в╕йськових формувань; зд╕йсню╓ кер╕вництво у сферах нац╕онально╖ безпеки та оборони держави;
* очолю╓ Раду нац╕онально╖ безпеки ╕ оборони Укра╖ни;
* вносить до Верховно╖ Ради Укра╖ни подання про оголошення стану в╕йни та у раз╕ збройно╖ агрес╕╖ проти Укра╖ни прийма╓ р╕шення про використання Збройних Сил Укра╖ни та ╕нших утворених в╕дпов╕дно до закон╕в Укра╖ни в╕йськових формувань;
* прийма╓ в╕дпов╕дно до закону р╕шення про загальну або часткову моб╕л╕зац╕ю та введення во╓нного стану в Укра╖н╕ або в окремих ╖╖ м╕сцевостях у раз╕ загрози нападу, небезпеки державн╕й незалежност╕ Укра╖ни;
* прийма╓ у раз╕ необх╕дност╕ р╕шення про введення в Укра╖н╕ або в окремих ╖╖ м╕сцевостях надзвичайного стану, а також оголошу╓ у раз╕ необх╕дност╕ окрем╕ м╕сцевост╕ Укра╖ни зонами надзвичайно╖ еколог╕чно╖ ситуац╕╖;
* признача╓ на посади третину складу Конституц╕йного Суду Укра╖ни;
* прийма╓ р╕шення про прийняття до громадянства Укра╖ни та припинення громадянства Укра╖ни, про надання притулку в Укра╖н╕;
* зд╕йсню╓ помилування;
* п╕дпису╓ закони, прийнят╕ Верховною Радою Укра╖ни;
* ма╓ право вето щодо прийнятих Верховною Радою Укра╖ни закон╕в.
Але ╕ цей довгий перел╕к конституц╕йних повноважень Президента не ╓ вичерпним. Так, Президент сво╖ми указами признача╓ судд╕в, член╕в Вищо╖ ради правосуддя, як╕ контролюють тих судд╕в ╕ т.д., ╕ т.п.
А отже, прямо чи опосередковано Президент контролю╓ вс╕ найважлив╕ш╕ ╕нституц╕╖ держави – РНБО, Збройн╕ сили, Службу безпеки, прокуратуру, дипкорпус, ма╓ великий вплив на парламент, на уряд, на суди, на Конституц╕йний суд зокрема, на пол╕тику Нац╕онального банку та мас-м╕д╕а.
За таких повноважень, його роль в формуванн╕ курсу держави, в забезпеченн╕ ╖╖ економ╕чного та оборонного потенц╕алу, в гарантуванн╕ сталого поступу шляхом демократ╕╖, в захист╕ прав ╕ свобод ╖╖ громадян – загалом, у всьому, без чого неможлива безпека, розвиток ╕ процв╕тання кра╖ни – ╓ визначальною. Нема╓ н╕чого дивного, в╕дтак, що мисляча частина сусп╕льства прид╕ля╓ таку приск╕пливу увагу вибору особи на цю ключову посаду. Адже ма╓мо вже к╕лька десятил╕ть сумного досв╕ду нищення не лише економ╕чного потенц╕алу колись потужно╖ кра╖ни, але житт╓вого потенц╕алу нац╕╖, сво╖ми очима бачили, як нездарн╕ клептократи, спершу знекровивши кра╖ну зсередини, зробивши ╖╖ беззахисною перед ворогом, пот╕м без спротиву здали частину ╖╖ територ╕╖ ворогу. Верхом цин╕зму при тому ╓ ганебна колаборац╕я з загарбником та наживання статк╕в на кров╕ тисяч, на б╕д╕ м╕льйон╕в сп╕вгромадян.
Тотальне розграбування кра╖ни час╕в президента Кучми, з попранням базових прав людини, з м╕сяцями невиплачуваною зарплатою, з вир╕занням завод╕в, з тиском на пресу, з медведчук╕вськими темниками, з вбивством ╕ в╕др╕занням гол╕в журнал╕стам – х╕ба ми забули про це?
А х╕ба забули, як за час╕в президента Януковича, через контрольований ним парламент в тому числ╕, маф╕я угн╕здювалася в судах, ширила сво╖ метастази у вс╕х владних структурах?
А може ми не тямимо, що саме невведення во╓нного стану виконувачем обов’язк╕в Президента паном Турчиновим, неоголошення ним моб╕л╕зац╕╖, невчинення належних д╕й з╕ спротиву ворогу, з орган╕зац╕╖ захисту сво╓╖ кра╖ни ╕ ╖╖ громадян в лютому 2014 року, дозволило ворогу окупувати, а пот╕м ╕ анексувати Крим, запалити в╕йну на Донбас╕? Х╕ба не розум╕╓мо, що все те п╕дпада╓ п╕д визначення злочинно╖ безд╕яльност╕ та ма╓ явн╕ ознаки державно╖ зради?
А чим можна виправдати протягнення через контрольований вже Президентом Порошенком парламент чинного до цього дня закону Укра╖ни № 1636-VII «Про в╕льну економ╕чну зону «Крим» - закону, який, з одного боку, забезпечив таку необх╕дну п╕дтримку окупац╕йн╕й влад╕ Криму продовольством, промисловими товарами та сировиною упродовж перших, непростих для не╖ чотирьохсот дн╕в, а з ╕ншого - обернув не лише мешканц╕в Криму, а й переселенц╕в на нерезидент╕в у власн╕й кра╖н╕? Чим можна виправдати перетворення Укра╖ни в час╕ в╕йни на безсловесну н╕му, коли чи╖мсь злочинним р╕шенням (не забули, хто признача╓ половину складу Нац╕онально╖ ради Укра╖ни з питань телебачення ╕ рад╕омовлення?) в 2015 було закрито ╕ той ╓диний англомовний укра╖нський телеканал, через який св╕т м╕г д╕знатися, що насправд╕ в╕дбува╓ться в Укра╖н╕ з наших сл╕в? Чи не та сама ╕стор╕я з «Кримською св╕тлицею», коли д╕ючу в окупованому Криму державницьку укра╖нськомовну газету знищують не спецслужби ворога, а псевдопатр╕отична п’ята колона у наш╕й влад╕? Чим можна виправдати багатом╕сячне, а в деяких випадках ╕ роками непризначення амбасадор╕в до ключових европейських кра╖н, зокрема й до тих, як╕ неодноразово виявляли сво╓ прихильне ставлення до Укра╖ни, зокрема до держави-гарантора Будапештського меморандуму? Чим виправдати експлуатац╕ю новою, п╕дконтрольною Президенту владою, корупц╕йних схем час╕в Януковича п╕д гаслами боротьби з пережитками «злочинного режиму пап╓р╓дн╕каф»? Х╕ба все те не веде до тяжких, а в чомусь ╕ непоправних ╕м╕джевих втрат для Краю?
Я недаремно згадав Крим в контекст╕ президентських вибор╕в. Що б там не думали мо╖ владц╕, але на окупованому п╕востров╕ дуже уважно сл╕дкують за под╕ями в Укра╖н╕, зокрема, за розгортанням виборчих перегон╕в. Хтось ╕з зловт╕хою, але б╕льш╕сть з над╕╓ю. З над╕╓ю, панове! З над╕╓ю на здоровий глузд укра╖нц╕в, який, зам╕сть остогидлих попул╕ст╕в, зам╕сть трафлених учорашн╕х ╕ тепер╕шн╕х злодюг, нездар, зам╕сть записних псевдопатр╕от╕в з бездонними кишенями ╕ кастрованою сов╕стю, забезпечить, нарешт╕, прих╕д до влади державник╕в - людей фахових, в╕дпов╕дальних та, найперше, порядних. Так╕ не гратимуться заради надування власного ╕м╕джу об╕цянками створення нац╕онально-територ╕ально╖ автоном╕╖, не п╕дриватимуть дов╕ру кримц╕в до укра╖нсько╖ влади, до укра╖нц╕в на загал, водячи за носа повноважних представник╕в кор╕нного народу Криму, натом╕сть зроблять р╕шуч╕ кроки до ╖╖ реал╕зац╕╖, ╕ не лише на папер╕.
╢ ще один важливий момент, який на материку сприймають, з╕ зрозум╕лих причин, дещо абстрактно. Я маю на уваз╕ проблему з водою. Для Криму, попри всю ╖╖ вуал╕зац╕ю, вона ╓, насправд╕, пекучою. Якщо проблеми з енергонос╕ями – з електрикою, з газом так чи ╕нак вир╕шили, то водопостачання, яке б забезпечило не лише населення, виросле за рахунок зб╕льшення числа в╕йськового угрупування та переселенц╕в з Москов╕╖, а й функц╕онування промисловост╕, с╕льського господарства, без Дн╕прово╖ води ╓ проблемою за тепер╕шн╕х умов нерозв’язною. Вс╕ляк╕ розмови про використання п╕дземних вод чи опр╕снення води морсько╖ ╓ профанац╕╓ю. Для буд╕вництва опр╕снювальних установок з достатньою продуктивн╕стю Москов╕я, з одного боку, не ма╓ ан╕ технолог╕й, н╕ досв╕ду, з ╕ншого – явно не готова вкладати в них захмарн╕ кошти. Щодо п╕дземних вод, то сумний досв╕д ш╕стдесятих рок╕в минулого стор╕ччя беззаперечно дов╕в, що ╖х запаси ╓ досить обмеженими. Чи може ця проблема спонукати пана Пут╕на до ╖╖ вир╕шення з використанням ultima ratio regnum, можна лише гадати. На мо╖ в╕дчуття, такий крок ц╕лком ймов╕рний. Зрозум╕ло, що в╕н вол╕в би уникнути небажаного загострення. В╕дтак, поява на Банков╕й б╕льш згов╕рливо╖ особи, з якою можна було б домовитися про розблокування П╕вн╕чно-Кримського каналу, ╓ тим чинником, який да╓ йому над╕ю, ╕ разом з побоюванням протистояння вже не лише з Укра╖ною стриму╓ в╕д фатального кроку.
Саме тому ма╓мо зробити все, аби Президент-державник, якого оберемо в останн╕й день березня, мав п╕д рукою достатньо засоб╕в, як дипломатичних, так ╕ в╕йськових, аби нав╕ть думка про силовий вар╕ант проведення Дн╕прово╖ води до Криму була неприйнятною для Кремля. А це означа╓, що ма╓мо п╕дказати вже сьогодн╕шн╕й влад╕, що вибори-виборами, але на завтрашн╕й день сьогодн╕ ма╓ працювати вона. ╤ роботи тут непочатий край.

Валентин БУТ

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #1 за 04.01.2019 > Тема "Резонанс"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=20735

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков