Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2114)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #45 за 09.11.2018 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#45 за 09.11.2018
ЯК УПЦ МОСКОВСЬКОГО ПАТР╤АРХАТУ ЗАБУЛА, ЩО ВОНА УКРА╥НСЬКА

Про нещодавно опубл╕ковану книгу, яка нада╓ безперечн╕ докази незаконно╖ д╕яльност╕ УПЦ МП в Укра╖н╕

В Укра╖н╕ ╓ три книги, за якими треба вивчати нов╕тню ╕стор╕ю православ'я. Пишу в т╕й посл╕довност╕, яко╖ краще дотримуватися при прочитанн╕.
"Голгофа укра╖нського православ'я" Валентина Чемериса. Книга про те, як патр╕арх Ф╕ларет, дотримуючись ус╕х канон╕чних процедур, у 90-х спробував отримати автокефал╕ю у Москви.
"Майдан ╕ Церква". Ця книга, видана ╕нститутом ф╕лософ╕╖ п╕д редакц╕╓ю Людмили Ф╕л╕пович, – про те, як церква може залишатися з╕ сво╖м народом, залишаючись при цьому церквою в так╕ переломн╕ часи, як революц╕я, ╕ стосу╓ться вс╕х конфес╕й, представлених на Майдан╕.
╤ третя, обов'язкова до прочитання: "Московський патр╕архат в Укра╖н╕ – анатом╕я зради". ╤ це розсл╕дування – про те, що ╕ як сталося в кра╖н╕ з церквою, як╕й Москва спочатку брехливо об╕цяла автокефал╕ю, пот╕м переконувала, що вона в укра╖нц╕в уже ╓, а останн╕ п╕вроку робить все, щоб ╖╖ не було. Про не╖, власне, ╕ п╕де мова.
Назва звучить потужно ╕ для когось видасться несправедливою (адже Московський патр╕архат в Укра╖н╕ – це ╕ чесн╕сть, жертовн╕сть, ╕ наукова думка ╕ глибина), але це правда про наш час. Доповнена сер╕я журнал╕стських розсл╕дувань Тетяни Деркач, вперше опубл╕кована на ресурс╕ "Петро ╕ Мазепа", д╕йсно стала анатом╕╓ю. Анатом╕╓ю того, як буду╓ться рос╕йський вплив, як саме свят╕ питання в╕ри трансформуються в ╕деолог╕ю, як формуються наративи, як╕ перевертають дол╕ людей ц╕лого рег╕ону.
Книга спира╓ться на в╕дкрит╕ джерела ╕ м╕стить сотн╕ посилань, фактично – документ╕в про те, що являла собою УПЦ МП. Це цитати духовенства та член╕в пророс╕йських орган╕зац╕й, фотограф╕╖, дан╕ М╕н'юсту, сл╕ди активност╕ агент╕в рос╕йського впливу, прилиплих до церкви, або таких, що стали ╖╖ частиною.
Уже в передмов╕ автор говорить, що деяк╕ з таких посилань "затираються" (Кремль ╕ РПЦ – фактичн╕ "геро╖" матер╕ал╕в?). ╤ я легко в це в╕рю. Пам'ятаю, що у 2014-2015 роках якийсь час сама збирала так╕ дан╕ ╕ виставляла ╖х на ФБ-аккаунт "За ╢дину Пом╕сну церкву". ╤ яке було мо╓ здивування, що вже через к╕лька дн╕в в╕део (на якому, зокрема, симпатичний чернець c Донбасу з молитвою (!) ╕ пом╕тним хвилюванням вчить заряджати гвинт╕вку, щоб убивати укра╖нц╕в, – ось так, вклада╓ в барабан патрони, ╕, згадуючи ╕м'я кожного преподобного Печерського, просить ки╖вських святих допомагати вбивати православних жител╕в Укра╖ни) – це в╕део, яке виглядало вироком РПЦ, «вийшло» з мого аккаунта, оск╕льки було видалено з YouTube, швидше за все, натхненниками цього «подвигу». Тому побоювання Тетяни, що РПЦ почне зачищати прост╕р, ц╕лком об╜рунтован╕, ╕ служать стимулом купити книгу.
З технолог╕чних новинок: книга м╕стить QR-коди, як╕ в╕дсилають нас до ориг╕нал╕в статей. Таким чином, за допомогою смартфона можна легко в╕дстежити наявн╕сть цих в╕дкритих джерел.
Розр╕знен╕ шматки знань, ╕нод╕ ╕ фрагменти мо╖х особистих давн╕х еп╕зодичних в╕дкритт╕в – у ц╕й книз╕ з╕бран╕ у струнке, всеосяжне, скрупульозне ╕... (що вже там) болюче розсл╕дування. Тому що за кожним випадком зради стоять люди, чи╖ми ╕нтимними почуттями Богоп╕знання безбожно ман╕пулю╓ кремл╕вське начальство УПЦ МП. Кр╕м того, книга да╓ уявлення про масштабн╕сть зусиль кремл╕вського кер╕вництва ╕ РПЦ, спрямованих на те, щоб "накрити" Укра╖ну неурядовими пророс╕йськими орган╕зац╕ями на кшталт "профес╕йних православних", як╕ захищають за грош╕ федерального бюджету РФ права "канон╕чно╖ церкви". Точн╕ше – спочатку створюють ╕люз╕ю ╖хн╕х утиск╕в, а пот╕м – "захищають".
Розсл╕дування да╓ться як опис ситуац╕╖ по ╓парх╕ях, що, до того ж, поясню╓ неоф╕там адм╕н╕стративний устр╕й церкви. Разом з тим, воно знайомить з ╕стор╕╓ю попередн╕х рок╕в, без яких не зрозум╕ти всього, що сталося у 2014-му.

КИ╥В ╤ ПРОРОС╤ЙСЬК╤ ОРГАН╤ЗАЦ╤╥: ЗНИЩИМО «ШТАТ ХОХЛЭНД»
Книга вперше да╓ повну картину: якаою була ситуац╕я в Ки╖вськ╕й област╕ (вона включа╓ три ╓парх╕╖). Т╕льки тут – повний список профес╕йних «русских» ╕ профес╕йних «православных», покликаних захищати права, а також – ╖хн╕х покровител╕в у ╓пископському сан╕... Тетяна пише про роль л╕вих КПУ ╕ парт╕╖ В╕тренко, Парт╕╖ рег╕он╕в, Укра╖нського вибору у створенн╕ пророс╕йських орган╕зац╕й, з яких повстануть "гонимые", л╕дери яких будуть п╕дпалювати Донбас... Союзи та центри православних громадян, православних братств, православних юрист╕в, православних ж╕нок, ╓дност╕ православних народ╕в, православних господар╕в, п╕дтримки канон╕чного православ'я (автор наводить юрадреси ╕ показу╓ роль в орган╕зованих ними ж хресних ходах за "триединую святую Русь").
Автор тягне ниточки в╕д майже трьох десятк╕в ось таких громадських орган╕зац╕й до б╕льш або менш в╕домих творц╕в, д╕яч╕в пол╕тичного православ'я – Друзя, Каурова, Лук╕яника. Перу другого належить фраза про необх╕дн╕сть знищення «штату Хохлэнд». Зараз це – д╕яч╕ православ'я ╕ «русской весны» в РФ.
Ц╕каво, що щупальця Москви простяглися в ╓парх╕╖, де на них не мало бути жодного попиту. "В╕рне козацтво", ф╕л╕╖ Всесв╕тнього рос╕йського собору, рос╕йського культурного центру ╓ ╕ в Житомирськ╕й ╓парх╕╖, з десяток аналог╕чних структур (нехай лише на папер╕) ╓ у Льв╕вськ╕й ╓парх╕╖. При цьому часто одна ╕ та сама особа виступа╓ сп╕взасновником в╕дразу к╕лькох орган╕зац╕й ось таких "профессиональных православных". Тетяна пише про подальшу долю деяких таких д╕яч╕в: вони так ╕ не знадобилися Москв╕ ╕ п╕сля в╕д'╖зду з Укра╖ни вони писали гн╕вно-жал╕бн╕ листи в сам╕й Рос╕╖, що ╖хн╕ зусилля не оц╕нили ╕ "висилають за 101-й к╕лометр".
Ще один ц╕кавий момент.
Д╕╖ держави рос╕йсько╖ (спецслужб РФ, Кремля) щодо ослаблення Укра╖ни з допомогою церкви, вони р╕зн╕ для р╕зних рег╕он╕в Укра╖ни. В одних (як на Буковин╕ ╕ в Поча╓в╕) вони просто зм╕цнюють дух фундаментал╕зму. Мракоб╕сся зазвичай щедро стимулю╓ться Москвою, таких людей легше налаштувати проти влади. В ╕нших, як на Закарпатт╕, – п╕д╕гр╕вають сепаратизм м╕сцевих в╕дт╕нк╕в. Ну, сам онук Молотова, голова фонду «Русский мир» В'ячеслав Н╕конов при╖хав до Закарпаття, щоб ознайомитися з концепц╕╓ю священика Дмитра Сидора, який заклика╓ до свободи "П╕дкарпатсько╖ Рус╕", ╕ вир╕шити питання з його ф╕нансуванням.
Щодо Одесько╖ ╓парх╕╖, то автор не перел╕чу╓ десятки заре╓строваних тут пророс╕йських структур, але докладно опису╓ козацьк╕ утворення. Взагал╕, ситуац╕я тут ╕ см╕х, ╕ гр╕х. Сумний см╕х, коли ти бачиш, як сол╕дна людина, митрополит Агафангел пише улеслив╕ звернення до Пут╕на. З ╕ншого боку, гр╕хом чи злочином можна вважати оприлюднений через Фроловleaks заклик митрополита до Пут╕на ввести в╕йська в Одесу? ╤ точно неабияк звучить попередження автора про те, що "бронепоезд владыки" сто╖ть на запасному шляху.
Не буду передавати зм╕ст вс╕╓╖ книги, зупинюся на найб╕льш ц╕кавих м╕сцях, що стосуються Донбасу.

ДУХОВНИЙ СЕПАРАТИЗМ ДОНБАСУ
Зараз новим трендом для спонсора УПЦ МП стало в╕дб╕лювання церкви на Донбас╕: н╕бито не було н╕яко╖ участ╕ духовенства УПЦ МП у сепаратизм╕.
Ось в╕н, скромний перел╕к людей, "як╕ не брали участ╕ у в╕йн╕".
«Арх╕мандрит Никон (Олександр Дубляженко), якого у 2015 роц╕ замели прямо на контрольному пункт╕ "Бугас", коли в╕н намагався в'╖хати на окуповану територ╕ю "ДНР". При перев╕рц╕ у нього знайшли посв╕дчення, видане "министерством госбезопасности" ДНР, яке п╕дтверджувало його приналежн╕сть до батальйону "Сх╕д".
╤╓ромонах Феофан (Георг╕й Костянтинович Кратиров) потрапив в СБУ, де з╕знався, що був завербований бойовиками "ДНР" ╕ збирав в╕домост╕ про ЗСУ. П╕сля зв╕льнення все спростував, стверджуючи, що його «катували». Ось в Тв╕ттер╕ його н╕хто не катував. В╕н, мабуть, ╕ забув про цей запис, але п╕сля того як йому про це нагадали, стор╕нка була видалена. Ну що ж, скр╕ни не горять.
Бо╓ць АТО Максим Ярош з Кривого Рогу розпов╕в газет╕ "Факти ╕ коментар╕", як п╕д виглядом "ополченця" допомагав монастирю: "обосновался в Свято-Успенском монастыре, что возле Угледара Донецкой области. Заявился туда и сообщил батюшке: хочу, дескать, выехать в Россию через Донецк, но не желаю воевать. Меня в монастыре приняли. Батюшка там был пророссийский. Монастырь вовсю трудился на "ополчение": рабочие делали гробы, и в них развозили оружие по домам террористов".
Наводяться слова ╤горя Г╕рк╕на, про те, що "с самого начала нашей "Славянской эпопеи", как в Славянске, так и в Донецке, мы постоянно ощущали поддержку со стороны клириков Русской православной церкви, со стороны монашествующих. От Святогорской лавры в первую очередь. Они, невзирая на возможные репрессии, открыто ехали и благословляли ополчение. В том числе проезжали через украинские блокпосты и явно исповедовали свою позицию. Мало кто знает, что Святогорская лавра закрыла ворота перед президентом Порошенко, который прилетел на следующий день после своего избрания и возжелал получить благословение от иереев лавры. Лавра просто не впустила его на свою территорию, и Порошенко пришлось давать интервью, стоя перед закрытыми воротами монастыря. Все священники, с которыми мне приходилось встречаться, поддерживали нашу борьбу. Причем делали это не с национальной, а с религиозной точки зрения: они понимали, ЧТО и кто пришёл к власти в Киеве. Пришли силы, которые можно назвать сатанинскими, ведь все их действия изначально базируются на лжи, оголтелой и концентрированной. Сатана лжец и отец лжи! Ничто, основанное на лжи, не может быть от Бога".
Ось св╕дчення бойовика з позивним "Ящур": "Когда заехали на базу, нас сразу встретили монахи со Святогорской лавры с оружием в руках. Мы этому очень удивились. Потом, разговорившись, спросили их напрямик, почему они с оружием. "Это наша русская земля, и мы её защищаем", – был ответ. Позднее, когда ожидался обстрел и был получен приказ на отход с базы, монахи заявили, что не уйдут, ведь у них есть приказ от батюшки стоять до конца. Пришлось вызывать из Святогорска батюшку, чтобы тот лично отдал приказ монахам отойти. Такой вот православный дух! После этого я начал уважать нашу церковь намного больше, чем до этого".
Сп╕впрацю Лугансько╖ ╓парх╕╖ з окупантами автор розбива╓ на так╕ напрямки:
- «капеланська оп╕ка над окремими бойовими частинами терорист╕в»;
- «прийняття присяги у незаконних збройних формувань (НЗФ)»;
- «освячення пам'ятник╕в ╕ поклонних хрест╕в на честь "жертв укра╖нсько╖ агрес╕╖"»;
- «пряма сп╕впраця з органами влади у вигляд╕ участ╕ у сп╕льних публ╕чних акц╕ях ╕ заходах».
Ровеньк╕вська та Свердловська ╓парх╕╖ УПЦ МП (вони також частина Лугансько╖ област╕, розбито╖ на три ╓парх╕╖) в╕др╕зня╓ться в╕д ╕нших донбаських ╓парх╕й тим, що ц╕лком ╕ повн╕стю знаходиться на окупован╕й територ╕╖ "ЛНР".
"Д╕яльн╕сть кл╕рик╕в Ровеньк╕всько╖ ╓парх╕╖ схожа на роботу будинк╕в духовного побуту. Вони майже вс╕ обслуговують або ополченц╕в, або козак╕в, тим самим ставлячи хрест на сво╖й можлив╕й╕нтеграц╕╖ в Укра╖ну п╕сля деокупац╕╖ ц╕╓╖ територ╕╖. Як неодноразово говорилося, козаки без дух╕вника – взагал╕ не козаки. Тобто, де козацький п╕дрозд╕л, там ╕ поп МП при ньому. Вони взяли соб╕ за "послух" (у православн╕й лексиц╕ це як визначити за обов'язок – авт.) ф╕ксац╕ю "злочин╕в укра╖нсько╖ арм╕╖". Оск╕льки прикордонна зона Лугансько╖ област╕ свого часу була суц╕льним в╕йськовим м╕сивом, то руйнувань, зрозум╕ло, дуже багато. ╢ одна проблемка: встановити, хто стр╕ляв, малоймов╕рно. А на прикордонних територ╕ях, зг╕дно з розсл╕дуванням Bellingcat, обстр╕ли зд╕йснювалися ще й з територ╕╖ Рос╕╖.
Читаючи книгу, мимовол╕ зада╓шся питанням. Чи був у Укра╖нсько╖ церкви Московського патр╕архату шанс уникнути тако╖ дол╕: з одного боку – ганьби, ╕ з ╕ншого боку – кризи?
Автор да╓ сво╓ трактування цього: "Наск╕льки можна судити з сотень статей, в╕деорепортаж╕в, на окупован╕й Луганщин╕ виникла цив╕л╕зац╕йна воронка з╕ сво╖ми уявленнями про батьк╕вщину, державний устр╕й, ╕сторичну справедлив╕сть, сво╖ми героями, м╕фами ╕ типом духовност╕. Р╕зн╕ елементи запозичен╕ з р╕зних стол╕ть ╕ пов'язан╕ во╓дино тим, що в Рос╕╖ називають скр╓пами. ╤ м╕сце УПЦ МП в ц╕й конструкц╕╖, як вона себе бачить – "об'╓днати Укра╖ну". Тобто по╓днувати в одн╕й цив╕л╕зац╕йн╕й воронц╕ вс╕х укра╖нських "ватник╕в", сепаратист╕в, укра╖нофоб╕в ╕ надавати ╖хньому сп╕льному ╕снуванню та боротьб╕ з Укра╖ною якийсь вищий сенс. Тому можна з упевнен╕стю зробити висновок, що в тому числ╕ завдяки УПЦ МП на окупован╕й Луганщин╕ в╕д Укра╖ни вже практично н╕чого не залишилося".
Я ж вважаю, що в╕дпов╕дальн╕сть за такий розвиток лежить не т╕льки на Рос╕╖ (Кремл╕ та РПЦ – ус╕ ╖хн╕ зв╕ти, плани, доктрини про те, що православ'я – зброя останн╕х 14 рок╕в, описан╕ багаторазово, не будемо повторюватися), в╕дпов╕дальн╕сть лежить ╕ на церкви, на персонал╕ях. Можна було б дор╕кнути кер╕вництву УПЦ МП тих рок╕в, яким не вистачило см╕ливост╕ зупинити це використання мощей у виборчих ц╕лях, ц╕ "пророцтва старц╕в". Але, як ми зна╓мо, автокефальне крило УПЦ МП потрапило п╕д прес. Блаженн╕ший Володимир був у л╕карн╕ ╕ в╕д нього вимагали зречення, митрополит Олександр був фактично заручником. В╕дпов╕дальн╕сть лежить на ел╕тах рег╕ону, як╕, п╕дгодовуючи духовенство грошима, п╕дсаджували ╖х на доктрини "русского мира" ╕ "новий догмат" три╓дност╕ Рус╕. В╕дпов╕дальн╕сть на центральних ел╕тах, як╕ дозволили перетворити церкву на ╕нструментар╕й, не надаючи значення вс╕м цим структурам, як╕ ф╕нансуються Рос╕╓ю.
Зараз Укра╖на заходить у захоплюючий уяву етап створення ново╖ церкви. ╤ дуже важливо ус╕м -в╕д початк╕вця правоохоронця до гуман╕тарного в╕це-прем'╓ра ╕ перших ос╕б, вивчити уроки минулого, викладен╕ у книз╕ з хльостким словосполученням у назв╕ "анатом╕я зради".

Лана Самохвалова
(Укр╕нформ)

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #45 за 09.11.2018 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=20563

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков