Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2114)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #44 за 03.11.2017 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#44 за 03.11.2017
«МАТИЛЬДА» ВДАРИЛА ПО БОЛЬОВОМУ НЕРВУ СЕКТИ ЦАРЕБОЖНИК╤В У РПЦ

Що треба знати в Укра╖н╕ про скандальний ф╕льм, який вийшов у широкий прокат…

Отже, це таки сталося. 26 жовтня в Рос╕╖ та 27-го - у деяких ╕нших кра╖нах розпочався прокат нашум╕лого ф╕льму останн╕х м╕сяц╕в – «Матильда», про роман Миколи Романова, спадко╓мця престолу, майбутнього ╕мператора Миколи II, з балериною Матильдою Кшес╕нською. Шалену, в повному розум╕нн╕ цього слова, рекламу ф╕льму зробила «прокурор Няша», вона ж «депутат Держдуми» Натал╕я Поклонська. Анекдотичн╕сть, пол╕тична марг╕нальн╕сть ц╕╓╖ ф╕гури призвели до того, що вс╕ скандали навколо «Матильди», аж до крим╕нальних, з п╕дпалами к╕нотеатр╕в ╕ машин, почали сприйматися, як такий соб╕ пол╕тичний вар╕ант бульварщини, що поясню╓ться чи то глибоким психолог╕чним здвигом само╖ Поклонсько╖, чи то корисливою п╕ар-кампан╕╓ю певних людей, як╕ стоять за нею.
Все це, ймов╕рно, теж ╓. Але головне в безперервних скандалах довкола «Матильди» - в ╕ншому. Ця мелодрама з життя в╕нценосно╖ родини неспод╕вано потрапила в больовий нерв могутньо╖ секти «царебожников», ╕снуючо╖ в РПЦ. Тому ╕ зд╕йнявся такий вереск ╕ виття. Але з ╕ншого боку, ф╕льм ф╕нансувався за рахунок бюджетних кошт╕в РФ. В╕н по сут╕ сво╖й – суперлояльный, н╕ на крок не виходить за рамки патр╕отичного блокбастера, як╕ робляться з найвищого дозволу в сучасн╕й Рос╕╖. Такою подв╕йн╕стю ╕ пояснюються вс╕ складн╕ повороти ц╕╓╖ ╕стор╕╖.

ВЧИМО МАТЧАСТИНУ – ХТО ТАК╤ ЦАРЕБОЖНИКИ
Про ╕стор╕ю ╕ тепер╕шн╕й стан секти «царебожник╕в», ╖╖ рол╕ в протистоянн╕ Поклонсько╖ ╕ Кшес╕нсько╖ за однаково обожнюваного ними Государя стало широко в╕домо не так давно. У серпн╕ з розривом у тиждень вийшли дв╕ публ╕кац╕╖, як╕ аргументовано, з фактами в руках розкладають цю ╕стор╕ю по поличках.
Спочатку ╓катеринбурзьке ╕нформагентство «Новий день» просто ╕ дох╕дливо пояснило ус╕м, "хто ╓ ху": «Секта царебожник╕в. Хто насправд╕ вою╓ проти «Матильди».
Основний ╕деолог╕чний постулат ц╕╓╖ секти (що виросла в 90-т╕ роки з╕ старих ╕дей радикально-монарх╕чно╖ б╕ло╖ ем╕грац╕╖) – в╕ра в спокутну жертву Миколи Другого, який ставиться практично нар╕вн╕ з ╤сусом Христом, ста╓ н╕би «Христом рос╕йського народу». При покликанн╕ на царство дому Романових на Земському собор╕ 1613 року була дана соборна клятва. Царебожники вважають, що таким чином рос╕йський «народ-богоносець» дав перед Богом непорушну присягу дому Романових ╕ сам╕й монарх╕╖.
За ц╕╓ю верс╕╓ю повалення Романових – страшне клятвопорушення, великий гр╕х усього народу, який був викуплений мученицькою смертю царя. Заодно при цьому цар викупив сво╓ю жертвою ╕ ╕нш╕ гр╕хи рос╕йського народу за 300 рок╕в. Тепер завдання – повернути на престол Романових, повернувшись до колишньо╖ присяги. П╕сля цього настане розкв╕т Рос╕╖ «на короткий час», п╕сля чого буде друге пришестя ╕ к╕нець св╕ту.
"Новий день" наводить неповний список царебожницьких орган╕зац╕й в РФ "Православн╕ фашисти", "Рух "Сорок сорок╕в"", "Царський хрест", "Християнська держава – Свята Русь", "Союз православних корогвоносц╕в", "Чорна сотня", ╕нш╕.
Доля у них склалася по-р╕зному. П╕сля розкрутки з 2014 року теми «фашизму на Укра╖н╕» з╕рка (чи свастика?) «Православних фашист╕в» зайшла. А от качки з «Сорока сорок╕в» активно «працюють» ╕з громадськими актив╕стами, як╕ виступають проти буд╕вництва храм╕в за програмою «кроково╖ доступност╕» (що передбача╓ вирубку сквер╕в, паркових зон, знесення дитячих майданчик╕в).
У в╕руваннях частини царебожник╕в важливе м╕сце займа╓ «войовничий антисем╕тизм», розвинений у дус╕ «кривавого наклепу». Мовляв, цар загинув п╕д час ритуального вбивства ╓вре╖в – ╕ дал╕ вся чорносотенна бел╕берда про ритуальн╕ переможн╕ каббал╕стичн╕ символи в ╤пат╕╖вському дом╕.
Якщо Микола Другий для сектант╕в – рос╕йський Христос, то в╕дпов╕дно нова Голгофа – ╤пат╕╖вський д╕м, де була розстр╕ляна с╕м'я скинутого царя. А новий ╢русалим – ╢катеринбург.

ОСНОВИ НОВОГО КУЛЬТУ, ЙОГО ЦЕНТРИ ТА СТРУКТУРИ
«Нова газета» п╕дхопила тему ╕ розкрила подробиц╕ р╕зних стор╕н культу.
Один ╕з його авторитетних д╕яч╕в – дух╕вник Середньоуральського ж╕ночого монастиря (а також ╕нших скит╕в, монастир╕в ╢катеринбурзько╖ ╓парх╕╖ РПЦ МП) схиарх╕мандрит (за ╕ншими даними — схи╕гумен) Серг╕й. У миру в╕н був Микола Романов, що безумовно дода╓ м╕стичного шарму його царебожництву. У минулому в╕н працював оперуповноваженим м╕л╕ц╕╖, ╕ при цьому в нього були проблеми з законом за статтями «вбивство» та «граб╕ж». Усього Романов в╕дсид╕в 15 рок╕в. Однак п╕сля виходу з в'язниц╕ майбутн╕й старець став кел╕йником арх╕╓пископа ╢катеринбурзького В╕кент╕я (Мораря) (нин╕ – Митрополит Ташкентський ╕ Узбекистанський, глава Середньоаз╕атського митрополичого округу). В╕кент╕й постриг свого кел╕йника в чернецтво п╕д ╕м'ям Серг╕й ╕ висвятив у священний сан. Ось саме до ц╕╓╖ людини ╕ ╖здить за благословенням Поклонська ╕ багато ╕нших знаменитостей. Серг╕й – людина авторитетна, серед культових м╕сць, як╕ перебувають п╕д його началом, ╓ ╕ знаменитий монастир на Ганин╕й ям╕ (куди, як вважа╓ться, були скинут╕ останки царствених мученик╕в) – м╕сце паломництва царебожник╕в.
Ще один в╕домий центр – Д╕в╓╓в монастир п╕д Арзамасом. Там ╓ своя екзальтована шанувальниця – сп╕вачка Жанна Б╕чевська, в останн╕ роки присвятила царебожництву всю свою творч╕сть. ╤нший центр сектант╕в – Боголюбовський ж╕ночий монастир б╕ля м╕ста Володимира з ╕ншим харизматичним старцем – арх╕мандритом Петром (Кучером).
У «царебожник╕в» ╓ сво╓ культове священнод╕йство – «Чин всенародного покаяння у гр╕хах рос╕йського народу», який служиться 17 липня, в день убивства царя, б╕ля пам'ятника Микол╕ II в п╕дмосковному сел╕ Тайнинському (нин╕ входить у меж╕ Митищ). Тайнинське стало сакральним м╕сцем для цього «чину», оск╕льки через це село в 1613 роц╕ проходив шлях Михайла Романова в Москву, тут же розташовувався дорожн╕й царський палац (збудований ще ╤ваном Грозним).
Треба сказати, що царебожники не ╓ ╓диною консол╕дованою групою. Однак в╕дсутн╕сть ╓дност╕ в рядах, мабуть, т╕льки зб╕льшу╓ ╖х силу ╕ вплив. Чому?
Як св╕дчать приклади, протиборства р╕зних соц╕альних структур, наявн╕сть пом╕ркованих ╕ радикальних г╕лок одного за ╕деолог╕╓ю руху роблять б╕льш вар╕ативними його д╕╖. Пом╕ркован╕ отримують можлив╕сть шантажувати можновладц╕в: «Роб╕ть нам поступки, а то п╕демо до...». А радикальн╕ в цей час створюють сво╖, н╕кому не п╕дзв╕тн╕ ╕ б╕льш р╕шуч╕ структури. Вербують у них нових прихильник╕в, розробляють, розвивають ╕ зм╕цнюють загальну ╕деолог╕ю, яка в пом'якшеному вигляд╕ використову╓ться легал╕стами.
Серед в╕домих легальних царебожник╕в, кр╕м названих ран╕ше, - Питирим (Волочков), Архи╓пископ Сиктивкарський ╕ Ком╕-Зирянський. Найв╕дом╕ший серед нелегальних, як╕ п╕шли в розкол – Диом╕д (Дзюбан), колишн╕й ╢пископ Анадирський ╕ Чукотський. П╕сля позбавлення сану в╕н заявив про в╕дродження Свят╕йшого Правлячого Синоду, тобто про фактичне створення не РПЦ МП (Московського патр╕архату), а РПЦ СПС. Главою «Синоду» в╕н призначив свого р╕дного брата Феоф╕ла (Дзюбана). Наявн╕сть «Синоду», як це було до 1917 року, до обрання московського патр╕арха Тихона, передбача╓ повернення ситуац╕╖, коли нема╓ Патр╕арха, а ╓ лише Синод, який чека╓ на повернення царя.
В╕д РПЦ СПС в╕дколовся б╕льш радикальний царебожник Корнил╕й (Радченко). В╕н проголосив себе Митрополитом «Царсько╖ Православно╖ Церкви Свято╖ Рус╕». П╕сля того, як постар╕лий легал╕ст Петро (Кучер) перестав служити «чин всенародного покаяння» в Тайнинському, за цю справу взявся розкольник Корнил╕й. (Правда, п╕сля цього ╕ людей на цей зах╕д почало приходити менше).
А ще ╓ в Рос╕╖ просто «Царська Православна Церква» (Братство Царя Визволителя). ╤ ╖╖ «Синодом» править такий же самочинний розкольник "Митрополит Московський ╕ Коломенський" Алекс╕й (╤ванн╕ков).
Сп╕льна риса для царебожник╕в, що легальних, що радикальних – крайн╕й консерватизм, православний фундаментал╕зм, який у пол╕тиц╕ вихлюпу╓ться у форм╕ ╕мперського шов╕н╕зму. Царебожники нестримн╕ ╕ в творенн╕ нових кумир╕в, культ╕ «пота╓мних святих», що у них виявля╓ться р╕зною м╕рою - залежно в╕д радикал╕зму.
Так, наприклад, легал╕ст Петро (Кучер) ╓ шанувальником Стал╕на, але його святим поки не проголошу╓. А ось «Царська Православна Церква» (Братство Царя Визволителя) назива╓ святими (малюючи в╕дпов╕дн╕ ╕кони) ╕ Григор╕я Распут╕на, й ╤вана Грозного (Тайнинське ╓ сакральним ще й тому).
Яскравий приклад – артистична натура Жанна Б╕чевська, що мета╓ться м╕ж «Братством Царя Визволителя» ╕ канон╕чним Д╕в╓╓вським монастирем. Траг╕чно загиблого сп╕вака ╤горя Талькова вона назива╓ «нашим святим подвижником, який перевершив сво╓ю богословською премудр╕стю багатьох Отц╕в Церкви».

ЦАРЕБОЖНИКИ В╤Д РОС╤╥ ДО УКРА╥НИ
П╕сля короткого огляду явища «царебожництва» ста╓ зрозум╕лим, яке осине гн╕здо випадково, сам того не бажаючи, розбуркав режисер Олекс╕й Учитель. Але з ╕ншого боку, зн╕мав картину в╕н за п╕дтримки рос╕йського Фонду К╕но. Тобто раптово склався конфл╕кт ╕нтерес╕в. Державна, ╕мперська, але все ж св╕тська г╕лка ╕деолог╕╖ при сильному порив╕ в╕тру зчепилася з радикально, ╓ретично-рел╕г╕йною. (╤ Поклонська тут – лише рупор, голосов╕ зв'язки, за допомогою яких оголосили про сво╖ погляди царебожники).
Можна пригадати, як на «Прям╕й л╕н╕╖» звернулися до Пут╕на Серг╕й Безруков, а сл╕дом за ним ╕ сам Олекс╕й Учитель, з проханням захистити ╖х в╕д Поклонсько╖. Солнцеликий тод╕ в╕дпов╕в, що п╕дтриму╓ ╖хню свободу творчост╕, але при цьому не може позбавити свободи думки ╕ Поклонсько╖.
Тобто, не хоче ображати ╖╖ однодумц╕в. А хто ж ще значиться серед покровител╕в сектант╕в?
Ну, наприклад, колишн╕й директор ФСБ, прем'╓р-м╕н╕стр РФ, голова рахунково╖ палати, а тепер всього лиш голова ╤мператорського (!) православного Палестинського товариства Серг╕й Степашин; перший в╕це-президент ВАТ «Рос╕йськ╕ зал╕зниц╕» ╓катеринбуржець Олександр М╕шар╕н; а також безл╕ч неназваних ос╕б – генерали спецслужб, б╕знесмени, президенти банк╕в, злод╕╖ в закон╕. Важлив╕ ╕ мед╕йн╕ персони – кр╕м сп╕вачки Б╕чевсько╖ це знаменитий хоке╖ст Павло Дацюк. В наявност╕ ╕ марг╕нали – дор╕с до Держдуми од╕озний В╕тал╕й М╕лонов, терорист ╤гор Г╕рк╕н-Стр╓лков.
У царебожник╕в неоднозначн╕ в╕дносини з патр╕архами, як з пок╕йним Алекс╕╓м II, так ╕ з Кирилом. Багато хто (в тому числ╕, з тих, хто залиша╓ться у канон╕чн╕й церкв╕) нин╕шнього патр╕арха сильно критику╓. При цьому тривале мовчання останнього з приводу «Матильди» сприймалося, як його незгода з ними. Однак два тижн╕ тому патр╕арх зробив заяву. Вона була акуратною за формою, але в той же час, ч╕тко показала, на чи╖й в╕н сторон╕.
«Для чесно╖ людини брехня та лукавство немислим╕. Як же бути? Прагнути бути сумл╕нним при робот╕ з фактами. Уникати домисл╕в. Особливо домисл╕в, як╕ не просто ╓ фальшивкою, але ще й здатн╕ зранити величезну к╕льк╕сть людей, як це сталося ╕з сумнозв╕сним ф╕льмом, який ще не вийшов на екрани».
Звернемо увагу, що тут Кирило не став на б╕к царебожництва як доктрини (очевидно, це було б уже занадто), однак висловив повне розум╕ння ╕ сп╕вчуття обуренню царебожник╕в. ╤ це вже великий прогрес для патр╕арх╕в, як╕ висловлювалися ран╕ше значно б╕льш критично. А там, дивись, - ╕ ще кроки назустр╕ч п╕дуть.
З ╕ншого боку, розвернутися в погромн╕й стих╕╖ бойовим групам царебожник╕в не дали. 20 вересня л╕дери «Християнсько╖ держави – Свята Русь» на чол╕ з Олександром Кал╕н╕ним (теж, до реч╕, в минулому судимим) були затриман╕ за «заклики зд╕йснювати п╕дпали к╕нотеатр╕в, де заявлений до перегляду ф╕льм Олекс╕я Учителя «Матильда». Все лог╕чно, держава вклалася в к╕ношку (загальний бюджет $25 млн). Треба в╕дбивати "бабки", хоча б частково. За перш╕ дн╕ прокату в Рос╕╖ зняли касу в $1,18 млн, для початку непогано...
Виника╓ природне запитання – а як ╕з царебожництвом в Укра╖н╕? Звичайно, воно ╓. Можна згадати, як до в╕йни у м╕стах «П╕вденного Сходу» розм╕щувалися величезн╕ банери з портретом Миколи ╤╤ ╕ словами «Прости, государь». В укра╖нському Севастопол╕ з 2009 року безперешкодно працював в╕домий царебожницький сайт «Москва Трет╕й Рим». Його бос Олекс╕й Добич╕н регулярно викладав агресивн╕ матер╕али. А в 2014 р╕к, за його словами, вирушив разом ╕з терористичною групою Г╕рк╕на у Слов'янськ на боротьбу з, вибачте, цитую, «жидобандеровской, фашистской хунтой».
З початком в╕йни, под╕бн╕ настро╖, природно, висловлюються б╕льш акуратно. Але висловлюються, все ж так╕ мотиви прориваються, за звичкою. Наприклад, на сайт╕ Поча╖всько╖ лаври царебожницьк╕ настро╖ в молитвах в╕д 17 липня явно видно (зараз на сайт╕ нема╓, але ось тут збереглися скр╕ншоти).
Чи треба нагадувати, що для Укра╖ни ╕деолог╕я царебожництва ворожа апр╕ор╕, оск╕льки заперечу╓ наявн╕сть укра╖нц╕в як народу, ╕ Укра╖ни як держави, суб'╓кта м╕жнародного права. Тому до прояв╕в ц╕╓╖ секти потр╕бно ставитися з п╕двищеною увагою.

РИГА: «МАТИЛЬДА» ПЛЮС «ВОЛИНЬ»
У латв╕йськ╕й столиц╕ «Матильда» вийшла на великому екран╕ 27 жовтня. На першому (╕ ╓диному) сеанс╕ першого дня прокату Малий зал був заповнений. Дивилися, в принцип╕, з ╕нтересом. Але пер╕одично лунали см╕шки в м╕сцях, не завжди передбачуваних режисером. Що поробиш, авантюрна л╕н╕я багато знятого ф╕льму часом вигляда╓ надто вже карикатурно.
Загроз п╕дпал╕в не було. Але ц╕каво, що сво╖ протестувальники проти показу знайшлися ╕ тут. На Ризькму книжковому ярмарку, що проходив напередодн╕, м╕сцеве видавництво Sol Vita представило книги царебожницького зм╕сту.
По-перше, твори досить в╕домого рос╕йського езотерика Тетяни Микушино╖, яка стверджу╓, що вона виходить на зв'язок ╕з «Божественними правителями», щоб в╕дродити в сусп╕льств╕ моральн╕ принципи. Це, по сут╕, новий вар╕ант теософ╕╖. Але кумедно, що у Микушино╖ серед мудрец╕в вже не т╕льки тибетськ╕, г╕малайськ╕ мудрец╕, як у Блаватсько╖, але ╕... Микола II.
А це вже дуже ц╕кавий поворот сюжету. ╤мперське царебожництво поза рамками не т╕льки РПЦ, поза рамками не т╕льки рос╕йського «неканон╕чного православ'я», але ╕ поза рамками християнства! Теософське царебожництво. Випадков╕сть? Не думаю...
На користь цього св╕дчить ╕ те, що книга Микушино╖ на прилавку Sol Vita була п╕дкр╕плена анон╕мною (!) брошюркою «╤мператор Микола II. Хресний шлях». ╤ ця книжечка напередодн╕ виходу «Матильди» роздавалася латв╕йцям безкоштовно (!), при тому, що в ╕нтернет-магазинах ╖╖ ц╕на була 3-4 ╓вро. Представники видавництва пояснювали таку щедр╕сть тим, що на акц╕ю пожертвували «люди добр╕». Показово, що все це докладно описувалося пропагандистами латв╕йського вар╕анта Sputnik'а.
╤ ще про «людей добрих» ╕ ╖х пожертви. В той же день, що ╕ «Матильда» (за грош╕) у Риз╕ пройшов показ (безкоштовний!) сумнозв╕сного польського ф╕льму «Волинь». Чи треба говорити, що в анонсах до нього висловлювалося обурення кра╖нами ╢вросоюзу, як╕ не побажали насолодитися цим «шедевром» в широкому прокат╕ – через союзницьке ставлення до Укра╖н╕. Чи варто говорити, що все показане у «Волин╕» оголошувалося безумовною «╕сторичною правдою про УПА».
А хто ж орган╕зував показ «Волин╕»? Ну, зрозум╕ло, в╕домий м╕сцевий прокремл╕вський ╕ в╕дпов╕дно, антиукра╖нський, пол╕тик Руслан Панкратов. Що характерно, його недавно вигнали з Ризько╖ м╕сько╖ думи за зйомки в рекламному ролику м╕сцево╖ ф╕нансово╖ п╕рам╕ди. Але от для оргроб╕т для показу «Волин╕», теж знайшлися «люди добр╕».
Тобто все наст╕льки зрозум╕ло ╕ передбачувано, що нав╕ть нец╕каво.

Олег Кудр╕н, Рига
(Укр╕нформ)

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #44 за 03.11.2017 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=19224

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков