Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2113)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #49 за 05.12.2003 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#49 за 05.12.2003
ЧОРНИЙ PR: брудні виборчі технології
Олексій Ситіков

Хоч до виборів ще й справді далеко, але наші вітчизняні партійні "піарщики" часом таке утнуть, що хоч стій, хоч падай (згадайте хоча б уже обридле порося, запеленане американським прапором, яке весь час вперто стараються підсунути лідеру "Нашої України"). Так от, щоб орієнтуватися серед усіх цих "піарів", пропонуємо увазі читачів передрук електронної версії книги відомого на теренах СНД спеціаліста у цій сфері Олексія Ситікова, яку ми виловили в Інтернеті.

(Продовження. Поч. у № 48).

1.8. "Дядько" кандидата
Російський тижневик "Комерсант-Деньги" розповідав про випадки, коли виборчі штаби наймали на вокзалах найбільш зачуханих бомжів, видавали їм по 100 рублів на дрібні витрати. А потім посилали "працювати". Увечері людина відчиняла двері, а на порозі стояло опудало незрозумілого віку. Відрекомендувавшись дядьком кандидата (...), цей беззубий персонаж просив позичити 10 рублів на передвиборчу кампанію, і додавав: "Пад чєстнає слова кандідата..."
Журнал "Комерсант-Деньги" стверджує, що цей прийом потребує мінімальних витрат, але "оброблені" таким чином райони швидко відвертаються від кандидата, що має таких неприємних "родичів".
Як варіант прийому "Дядько кандидата" можна розцінювати приклад з виборів у Красноярському краї. Там іміджмейкери тодішнього губернатора Зубова вдало зменшили рейтинг кандидата Лєбєдя, пустивши по місту 50-х бомжів-шкарбанохляпів з плакатами "Лебедь - наш экзистенциальный кандидат!".

1.9. Правила заповнення бюлетенів
Розноситься листівка з роз`ясненнями, як правильно заповнити бюлетень для голосування. Але в цій листівці стоїть позначка проти прізвища певного кандидата. Хтось цього не помічає, голосуючи потім так, як показано на листівці, а коли інші зауважують на цьому, то виправдання від агітаторів зазвичай чують примітивні: "це просто приклад", "можете голосувати за іншого, ми тільки показуємо, як правильно заповнити" і подібне. Насправді йде закріплення в пам"яті потрібного варіанту голосування. І умовно цей спосіб можна вважати одним з найм"якших варіантів зомбування.

1.10. Нічне гуляння
Цей прийом успішно застосовувався у селах.
Велика компанія приїздить увечері, зупиняється неподалік села і починає гуляти. Гуляє весело і гучно. Вранці компанія їде геть, лишаючи купи сміття, згарища, зламані дерева. А серед мешканців села поширюють чутки, що гуляв кандидат у депутати "А".

1.11. Відбирання часу
Передвиборча робота потребує багато часу, правдиво сказати - поглинає майже весь час учасників змагання. Чим менше часу у конкурента на зустрічі з виборцями, тим краще. Щоб відібрати трохи часу та нервів у конкурента, наприклад, беруть його листівку, відрізають вихідні відомості і заносять до виборчої комісії: "Фіксуйте, мовляв, порушення!". Варіант цей не призведе до успіху, але нервів і часу на відписки та пояснювальні у суперника буде витрачено.

2. Психотронні технології

2.1. 25-й кадр
Газета "Точка отсчета" (№ 6 грудень 1999 року) повідомляла, що практично кожна еротична сцена на місцевому ТБ містила фразу "Россель - наш губернатор" (події відбувалися в Єкатеринбурзі).
Багато аналітиків пов"язували успіх Росселя саме з використанням психотронних технологій. Інакше чим пояснити, що в березні 1999-го року 60% уральців мали намір голосувати "проти" Росселя, а у вересні 60% виборців раптом проголосували "за". Це при тому, що нічого в області відчутно не змінилося.
Поряд з тим наведено один цікавий факт: кількість психічних захворювань тим літом на Уралі перевищила усі попередні показники.

2.2. Нейролінгвістичне програмування (НЛП)
До редакції газети "Новая Сибирь" потрапила інструкція агітаторам за кандидата Н.Азарову з грифом "Для службового використання". В ній говориться, що з допомогою НЛП потрібний результат досягається з "меншим спротивом партнера або взагалі без проблем".
Ось приклад мовної стратегії, розробленої для телефонної агітації: "Якщо у хибному виборі ви штучно обмежуєте варіанти поведінки, то у пропонуванні ВСІХ виборів ви пропонуєте всі вибори, але тут є одна витонченість - ви ІНТОНАЦІЙНО ПІДКРЕСЛЮЄТЕ той вибір, котрий вам потрібен. У цій техніці можна використовувати таку фразу: "Ви хочете проголосувати за вінаповця, Азарову або когось іншого?" "Вінаповця" треба вимовляти дуже повільно, чітко, з легкою усмішкою; "Азарову" - переконливо; "когось іншого" - з презирством, ніби крізь зуби."
Л. П. Гримак, член експертної ради з інформаційно-психологічної безпеки Держдуми Росії, знайомить з таким прийомом, що його застосовують у телевізійній агітації. "Можете показати небажаного кандидата у вигляді скляного вітража та, під будь-яким приводом, - розбити його. В результаті за нього не підуть голосувати 50% людей, яким він раніше подобався. Таку закономірність було чітко встановлено під час медичних випробувань цього прийому".

3. Блокування телефонів суперників
Коли аналітики й іміджмейкери визначають найсерйозніших конкурентів (їх зазвичай 1 - 3 особи), слід якомога більше дізнатися про них самих та їхніх найближчих помічників. Принаймні, необхідно знати номери телефонів виборчого штабу, телефони самого суперника та його довірених людей.
Тепер починаються телефонні диверсії.
На телефон виборчого штабу подають оголошення у різні видання. Краще у цьому випадку спрацьовують платні оголошення з фіксованою датою виходу.
Безперечно, тематика таких оголошень буде відповідною: інтимні послуги, ритуальні послуги, доставка обідів, оренда житла, перевезення меблів... Словом, чим більше різних оголошень, тим більше блокується телефон суперника.
Практично, є сенс подавати будь-яку об"яву про послуги чи купівлю-продаж на ворожі телефони. Аби тільки працівник їхнього штабу, правильно відповідаючи, не перетворив людину, що телефонує, на свого прибічника.

4. Поштові диверсії
4.1. "Церковна" газетка
Більшість населення України вважає себе тією чи іншою мірою християнами. В кожному районі і місті є церкви. До слів попів, на жаль, уважно прислуховуються. Особливо в українських селах.
Суть метода "Церковна газетка" полягає ось у чому. Видруковується потрібний наклад газети, яку нібито видає місцева єпархія, на першій сторінці подається "слово" місцевого або верховного попа, в якому він проклинає кандидата "А" і оголошує йому анафему. Сюди ж можна подати оброблене фото "А", на якому він подібний до диявола.
(Продовження в наступному номері).

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #49 за 05.12.2003 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=1513

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков