"Кримська Свiтлиця" > #43 за 24.10.2014 > Тема "На допомогу вчителеві"
#43 за 24.10.2014
«ВЧИТЕЛЬКО МОЯ, ЗОРЕ СВ╤ТОВА!»
На допомогу вчителев╕
Про талановитого молодого педагога — вчителя укра╖нсько╖ мови ╕ л╕тератури «Укра╖нсько╖ г╕мназ╕╖» м. С╕мферополя Людмилу Петр╕вну Оскому в «Кримськ╕й св╕тлиц╕» ми вже розпов╕дали, зокрема, про те, що хоча вона ╕ працю╓ в школ╕ всього лише п’ятий р╕к, проте вже чимало досягла на осв╕тн╕й нив╕, що п╕дтверджено численними перемогами ╖╖ учн╕в на ол╕мп╕адах з укра╖нсько╖ мови та в ╕нших р╕зноман╕тних творчих конкурсах. Сама ж вчителька ставала переможницею таких конкурс╕в для молодих педагог╕в, як «Педагог╕чний дебют», «Зроби крок за горизонт». А тепер Людмила Петр╕вна взяла участь у Республ╕канському конкурс╕ «Найкращий класний кер╕вник». На цей конкурс молода учителька представила виховний зах╕д, присвячений юв╕лею Андр╕я Сам╕йловича Малишка. ╤ хоча у нас, в Криму, зважаючи на обставини, що склалися, тепер у мод╕ лише представники «великомогучей» л╕тератури, але — при вс╕й поваз╕ до ╖хн╕х творчих здобутк╕в — х╕ба вони зможуть вит╕снити з наших душ те, що ув╕чнив сво╓ю поез╕╓ю Андр╕й Малишко, який теми любов╕ до Матер╕, Вчителя, Батьк╕вщини п╕дняв до загальнолюдських духовних висот. Бо вони — сп╕льн╕ для вс╕х людей, якою б мовою не були осп╕ван╕. Тож не випадково вчителька Людмила Оскома звернулася до творчост╕ укра╖нського поета Андр╕я Малишка — ╕ перемогла!
Св╕й в╕дкритий виховний зах╕д у 10-му клас╕ НВК «Укра╖нська школа-г╕мназ╕я» Людмила Петр╕вна розпочала з того, що коротко представила себе поважному жур╕. Вона розпов╕ла, що горда ╕ щаслива в╕д того, що працю╓ вчителем. ╤ намага╓ться так навчати сво╖х учн╕в, щоб вони теж почувалися щасливими. Ось уже п’ятий р╕к сво╓╖ роботи велику увагу прид╕ля╓ духовно-моральному вихованню учн╕в. Вчителька вважа╓, що саме моральне виховання ╓ основою вс╕х основ. В╕д того, що заронив, пос╕яв педагог у душу дитини, залежатиме, що зведе вона сама в майбутньому, як будуватиме сво╖ вза╓мини з оточуючими. Тому ╕ виб╕р ╖╖ науково-методично╖ проблеми теж припав на духовно-моральне виховання учн╕в. Людмила Петр╕вна розпов╕ла про св╕й педагог╕чний проект «Духовно-моральне виховання як основа гармон╕йного розвитку особистост╕ учн╕в». Мета ╖╖ досл╕дження — розробити та впровадити програму духовно-морального виховання учн╕в шляхом соц╕ально-педагог╕чно╖ п╕дтримки становлення та розвитку високоморально╖, в╕дпов╕дально╖, творчо╖, ╕н╕ц╕ативно╖ особистост╕. Основн╕ матер╕али етап╕в цього проекту вчителька уже з╕брала в папку класного кер╕вника, яку поклала на ст╕л перед жур╕. — Я спод╕ваюся, що ця розробка буде затребувана колегами ╕ знайде застосування в педагог╕чних колах, — говорить Людмила Петр╕вна. — Проект «Розробка та впровадження програми духовно-морального виховання учн╕в» п╕дходить до свого лог╕чного завершення. Але на досягнутому ми не зупиня╓мося! — Цей навчальний р╕к, — розпов╕да╓ дал╕ Людмила Петр╕вна, — буде присвячений використанню ╕м╕тац╕йно-╕грових технолог╕й в рамках духовно-морального спрямування урок╕в та виховних заход╕в. Уже сьогодн╕ використовую у сво╖й д╕яльност╕ елементи театрально╖ педагог╕ки, яка покликана розкрити творчий потенц╕ал кожно╖ дитини. Я впевнена, що безталанних д╕тей не бува╓, потр╕бно т╕льки розглянути, розвинути, в╕дкрити те, що живе в кожн╕й особистост╕. Мо╖ учн╕ з ц╕кав╕стю беруть участь у театрал╕зованих виставах на уроках рос╕йсько╖ мови та л╕тератури, укра╖нсько╖ мови та л╕тератури, п╕д час позакласних виховних заход╕в. У цьому ви зможете переконатися прямо зараз. Ваш╕й уваз╕ ми пропону╓мо фрагмент л╕тературно-музично╖ композиц╕╖ Андр╕я Сам╕йловича Малишка. Цей зах╕д покликаний не т╕льки сформулювати моральну св╕дом╕сть, моральн╕ почуття, але й «включити» школяр╕в у р╕зн╕ види д╕яльност╕, де розкриваються ╖хн╕ моральн╕ в╕дносини (любов до р╕дного краю, повага до батьк╕в, усв╕домлення краси природи, спонукання до трудово╖ д╕яльност╕, ц╕нн╕сть дружби ╕ любов╕ в житт╕ людини). ...╤ ось у клас╕ розпочалася театрал╕зована сценка, яка уявно перенесла глядач╕в в укра╖нську св╕тлицю родини Андр╕я Малишка. Роль мами майбутнього поета ╥вги Базилихи з╕грала Ед╕╓ Рамазанова, батька Сам╕йла Микитовича — Олександр Данилейко, юного поета Андр╕я Малишка з╕грав Ярослав Гончаров. З ц╕╓╖ коротенько╖ сценки присутн╕ дов╕далися, що родина Малишк╕в була незаможною. Батько працював важко у пол╕, щоб п╕дзаробити, шив чоботи. Бувало, вибирався нав╕ть на зароб╕тки у каховськ╕ степи далеко╖ Тавр╕╖. Свого батька-годувальника родина проводжала, як годиться за укра╖нським звича╓м, — хл╕бом-с╕ллю на вишитому рушнику, ╕ це з дитинства вбирав душею майбутн╕й поет. Мати ж виховувала д╕тей, часто сп╕вала ╖м п╕сн╕. Малий Андр╕й дуже любив, коли мама сп╕вала йому, часто просив ╖╖ про це. Та швидко проминуло дитинство, ╕ Андр╕ю Малишку теж треба було вирушати у свою житт╓ву дорогу. Звичайно ж, що з маминим вишитим рушником-оберегом. Ось зв╕дки з’явилася в╕дома на увесь св╕т «П╕сня про рушник», яку природньо, як справжня укра╖ночка, виконала кримська татарочка Ед╕╓ Рамазанова. Батьк╕вський пор╕г, «незрадливу материнську усм╕шку», свою першу дорогу-стежину поет запам’ятав на усе життя. Тож прозвучала на сьогодн╕шньому Малишковому свят╕ й п╕сня «Стежина», яку душевно засп╕вала Аня Фролова. Андр╕й Малишко ус╕м серцем любив не т╕льки свою малу батьк╕вщину, а й чар╕вне м╕сто Ки╖в. Захоплюючись його красою, в╕н написав цикл п╕сень про нашу столицю: «П╕сня про Ки╖в», «Ки╖вськ╕ зор╕», «Ки╖вський вальс». На екран╕ присутн╕ змогли переглянути коротенький в╕деоф╕льм про Ки╖в у супровод╕ п╕сн╕ «Ки╖вський вальс», а учн╕ Ал╕на Волов╕кова, ╤лля З╕нченко, Ольга Лебед╓ва та Володимир Барченко тим часом красиво й натхненно станцювали вальс. Було продекламовано л╕ричний в╕рш, присвячений Андр╕╓м Малишком дружин╕, в╕дом╕й поетес╕ Любов╕ Забашт╕. А ще д╕ти розпов╕ли про те, що Андр╕й Сам╕йлович найб╕льше шанував ╕ любив профес╕ю вчителя. Може, тому, що саме шк╕льний учитель зум╕в розлед╕ти в сво╓му учнев╕ задатки незвичайного таланту ╕ п╕дтримував його творч╕ поривання. Тож, як говорив на заход╕ один з ведучих, сво╓ю п╕снею «Вчителько моя» поет в╕ддячив, вклонився усьому вчительству. ╤ наш╕ десятикласники подякували сво╖й вчительц╕ ╕ присутн╕м на заход╕ педагогам, виконавши цю в╕чну ╕ неперевершену п╕сню. П╕д час виконання учнями п╕сн╕ на екран╕ проб╕гали фото ╖хн╕х усм╕хнених учител╕в. П╕сля виступу д╕ти, не стримуючи емоц╕й, казали добр╕, тепл╕, щир╕ слова вдячност╕ ╕ любов╕ сво╓му найкращому класному кер╕внику — Людмил╕ Петр╕вн╕ Оском╕. Вони називали ╖╖ вчителем в╕д Бога, сво╓ю другою мамою, дякували за ╖╖ доброту, чуйн╕сть. За те, що завдяки ╖й однокласники стали дружними та р╕дними. Звичайно, що в╕д таких сл╕в у кожного вчителя виростають «крила» ╕ сльози щастя бринять в очах! Адже повага ╕ любов учн╕в для педагога, думаю, важать набагато б╕льше, н╕ж перемога у якомусь конкурс╕. Впевнена, що д╕ти, вихован╕ на таких духовно-моральних заходах, як цей, де пощастило побувати, обов’язково стануть справжн╕ми, хорошими людьми, що ╕ ╓ найвищим завданням ╕ призначенням кожного вчителя.
Любов СОВИК
ФРАГМЕНТ Л╤ТЕРАТУРНО-МУЗИЧНО╥ КОМПОЗИЦ╤╥, ПРИСВЯЧЕНО╥ ЮВ╤ЛЕЮ АНДР╤Я МАЛИШКА, П╤ДГОТОВЛЕНО ВЧИТЕЛЕМ УКРА╥НСЬКО╥ МОВИ ТА Л╤ТЕРАТУРИ НВК «УКРА╥НСЬКА ШКОЛА-Г╤МНАЗ╤Я» ЛЮДМИЛОЮ ОСКОМОЮ
(Голос за кадром) Ось я бачу т╕ оч╕ син╕╖, Пальц╕ в╕дчую завжди вузлуват╕. Б’╓ться мороз в посив╕лому ╕не╖, Мерзнуть шибки у Малишков╕й хат╕. Он в╕н сидить — не хитрюга м╕й батько, Пару чоб╕т все тача╓ в базарики. Тихий ╕ чесний, звичайно — багатько, Крапля ол╕╖, сухар до сухарика. Може, в╕н чоб╕т продасть для почину, Сонце над ним стане рад╕стю прошите, Мати ж останню продасть сп╕дничину Нам на штани, на букварики й зошити.
Укра╖нська св╕тлиця. У центр╕ к╕мнати стоять батьки Андр╕я Малишка: ╥вга Базилиха (у вишит╕й сорочц╕, з намистом на ши╖, босон╕ж, ╕з чоботами за плечима), Сам╕йло Микитович (високий, статний, з розк╕шними вусами). Батько: Ох! Як втомився я сьогодн╕. Доводиться косити в т╕й сторон╕ (показу╓ праворуч) молод╕ трави й ос╕нню отаву. Мати: С╕дай, Сам╕йле, трошки в╕дпочинь! Батько: Нема╓ часу на в╕дпочинок! Треба лагодити «чорнобривц╕», а то д╕вчата зачекалися чоб╕тк╕в ╕з фарбовано╖ шкуратини… (С╕дають на лаву, батько почина╓ шити чоботи, заходить малий Андр╕й ╕з купою книжок ╕ зошит╕в) Андр╕й (зн╕маючи капелюха): Добривеч╕р, батьку! Добривеч╕р, мамо! Мати: ╤ди-но сюди, Дусику! Подивися, ╕з домашнього полотна зшила я тоб╕ торбинку, щоб ти носив книжки (да╓ хлопцев╕ торбину). Андр╕й: Спасиб╕, мамо! Буде мен╕ тепер куди покласти «знання» сво╖! А ще… (задумався, пот╕м рад╕сно виголосив) я на ц╕й торбинц╕ друкованими л╕терами напишу сво╓ ╕м’я ╕ пр╕звище! Батько: Е-е, сину! Знову ти про свою науку! Чи поможе вона тоб╕ дв╕ ниви-десятини обробляти? Краще вчися чоботи шити! З цього будеш коп╕йчину мати! Андр╕й: Та що ви, тату! Навчання — св╕тло, а неуцтво — тьма! Якщо вчитель щось раптом запита╓, а я не дам в╕дпов╕д╕. Це був би великий сором! Батько: Ох, який розумний! В╕двадити тебе в╕д науки треба! (З╕ см╕хом кида╓ в сина чоботарський ретяг, той розбива╓ться). Одн╕ збитки в╕д тебе, он нав╕ть ретяг розбився! (До дружини) ╥вго, я п╕ду збиратися на зароб╕тки в каховськ╕ степи, у далеку Тавр╕ю. (У св╕тлиц╕ залишаються Андр╕й ╕з мат╕р’ю. Хлопець с╕да╓ б╕ля матер╕). Андр╕й: Чом у тебе в кос╕ заб╕л╕ла раптом сивина? Мати: В╕д любов╕, в╕д тривог, над╕й: ти ж у мене не один, сину м╕й. Андр╕й: А в бабус╕ голова б╕л╕ш, тож мене бабуся любить б╕льш? Мати: В не╖ д╕ти – доньки ╕ сини – додають, сердешн╕й, сивини. Андр╕й (кладе голову на кол╕на): Матусю дорогенька, засп╕вай сво╓му синочку любому! Засп╕вай про ту журавку, що залишилася з малими д╕тьми, про вдовину ниву, незас╕яну, незорану, ╕ про ча╓чку-небогу «при бит╕й дороз╕», про зелений яв╕р, що у воду нахилився. Мати (сп╕ва╓): Засп╕ваймо про ру╖ну, Про нашу р╕дну Батьк╕вщину. Як С╕ч славна воювала, Кров за нар╕д проливала. Кров р╕кою червон╕╓, А мо╓ серденько мл╕╓. Н╕хто труп╕в не хова╓, Похорон╕в не справля╓. Чорний ворон оп╕вноч╕ Виклював козацьк╕ оч╕. У св╕тлицю зайшов батько ╕з м╕шком. Андр╕й (р╕зко вста╓): Н╕, матусю, така к╕нц╕вка занадто сумна! Ось послухай: «Чорний ворон оп╕вноч╕ не клю╓ козацьк╕ оч╕». Батько: Ти послухай, стара, що в╕н ото вигаду╓. Ну й чудна, ╖й-Богу, дитина! Родино, проводжайте батька у далеку путь! (Андр╕й обн╕ма╓ батька, мати пода╓ синов╕ рушник) Мати (пода╓ чолов╕ков╕ рушник): Нехай тебе Бог у дороз╕ боронить в╕д усього лихого, нехай з╕рка осв╕тлю╓ шлях, а ми чекатимемо батька-годувальника! (Батько виходить з╕ св╕тлиц╕) Андр╕й: Мамо, а мене будеш у дорогу рушниками проводжати? Буде рушник вести мене по життю, допомагатиме жити? Мати: Я тоб╕, сину, вишитими рушниками дорогу вистелю... Будуть ╕з тебе люди! В╕д сл╕в тво╖х будуть оживати, битися, щем╕ти й т╕шитися людськ╕ серця. Ти добре, сину, проживеш, Як знатимеш, куди ╕деш, ╤ як зум╕╓ш там, де став, Стояти так, щоб не упав. Ти добре, сину, проживеш, Коли н╕кого не пригнеш ╤ пройдеш так житт╓йську путь, Щоб ан╕ бить, н╕ битим буть. Ти добре, синку, проживеш, Як сирот╕ сльози утреш, Слабких в╕д сильних захистиш, Живих ╕з духом п╕дкр╕пиш. Ти чесно, синку, проживеш, Коли з неправдою порвеш. Бо правдою ти пройдеш св╕т — Це м╕й святий тоб╕ зав╕т. Андр╕й: Матусю, я пам’ятатиму тв╕й зав╕т усе життя! Знаю, материнська любов дару╓ людин╕ крила. Тво╓ серце завжди лаг╕дне ╕ добре, ╕ завжди стривожене за долю сво╖х д╕тей. Воно в╕дчува╓ щастя ╕ б╕ду, рад╕сть ╕ печаль, ╕ кожно╖ мит╕ ладне лет╕ти за тисяч╕ к╕лометр╕в до сво╓╖ дитини. Мати (д╕ста╓ вишитий рушник): Ой прийми, синочку, рушничок в╕д мене, В╕д зла, в╕д спокуси хай береже тебе. Його вишивала р╕зними нитками, Тихо поливала др╕бними сльозами. У ц╕м вишиванн╕ вс╕ мо╖ старання, На тебе, м╕й сину, вс╕ мо╖ спод╕вання. Ой ╕ди, синочку, та скоро вертайся, Дарунку в╕д мами, сину, не цурайся. Додому вертайся скоренько-скоренько, Бо болить у мене за тобою серденько. Я буду за тебе та й Бога молити, Щоб могла щаслива ще тебе зустр╕ти. (Звучить «П╕сня про рушник») Ведучий ╤: Так, дитинство мина╓ швидко, але дитяча любов до матер╕ завжди гр╕╓ наше серце, роблячи його чутлив╕шим, а життя — наповнен╕шим. Не важливо, чи далеко ви в╕д батьк╕всько╖ хати, чи близько, чи жива мама, чи ╖╖ вже нема... Про все це добре знав Андр╕й Сам╕йлович Малишко. Ведучий ╤╤: Андр╕й Малишко... Поет-л╕рик в╕д Бога. Якщо в╕рити в те, що Бог вил╕пив першу людину з глини, то Андр╕я Малишка, як сина селянського й поета, напевно, вихоплено з вогню та з р╕дного ╜рунту – в╕д ступн╕в до чуприни, й сповито мелод╕╓ю народно╖ п╕сн╕, мов крайкою веселковою. Малишко... Коли дума╓ш про поета, в душ╕ оживають чар╕вн╕ струни його поез╕й, його н╕жного ╕ бентежного серця. Ведучий ╤: Батьк╕вський пор╕г, розкв╕тла калина п╕д в╕кном р╕дно╖ хати, протоптана стежка до школи, лелече гн╕здо на клун╕, усм╕хнене в╕конце тепло╖ дом╕вки, незрадлива мамина усм╕шка ╕з сльозою на щоц╕... Усе це – «берег» дитинства, який да╓ нам душевний гарт, силу ╕ рад╕сть, який треба знати, любити, пронести через усе життя. Андр╕й Малишко так згаду╓ сво╓ дитинство: «Зда╓ться, знову бачу ту нешироку, але шумну дорогу, покриту першим сн╕гом, уторовану й пригладжену селянськими саньми. А навесн╕ стежка ожива╓, сповню╓ться пахощами кв╕т╕в, звеселя╓ оч╕ подорожн╕х буянням р╕знобарвно╖ рослинност╕». Ведучий ╤╤: Це був перший шлях у житт╕ поета. В╕н починався в Обухов╕, на Ки╖вщин╕, ╕з пагористого кутка ╕ слався до батьк╕вського над╕лу за далекою околицею, в пол╕, а там — аж на берег Дн╕пра, до пристан╕. Ц╕╓ю дорогою п╕д яворами возили малого Андр╕йка на с╕ножать, нею в╕н вирушав у Ки╖в. ╤ багато раз╕в повертався сюди юнаком ╕з великого м╕ста на р╕дне об╕йстя, пам’ятаючи все життя оту стежину. (Луна╓ п╕сня «Стежина») Ведучий ╤: Стежиною життя Андр╕й Малишко окремо вид╕ляв дерево, що прикраша╓ степ. У ботан╕ц╕ воно ╕мену╓ться кленом платановидним, а народ назива╓ його красивим словом «яв╕р». Яв╕р огорта╓ сво╓ю гов╕рливою кроною не лише широк╕ шляхи ╕ схили, але й старовинн╕ народн╕ думи. Бджоли беруть в╕д нього мед, а люди — п╕сн╕. Дорога п╕д яворами — це дорога народного життя, сповнена духовно╖ велич╕ ╕ нев’янучо╖ краси. ╤ одну ╕з сво╖х книжок Малишко так ╕ назвав: «Дорога п╕д яворами». Читець 1: В теплiм мiсяцi у травнi Шепче явiр думи давнi, В синiм мiсяцi у квiтнi Думи явора столiтнi. За водою за бистрою, Над землею, як сестрою, Дужа хвиля набiга╓, Корiнь явору лама╓. Але вiн на те байдужий, Не схитнеться навiть, дужий... Бо закоханий на волi У лани широкополi, В канiвськi веселi кручi, В хвилi гордi та ревучi. Вiн, людському серцю милу, Береже одну могилу. Ведучий ╤╤: ╤ в поез╕╖, ╕ в житт╕ Малишка була одна нерушна п╕двалина, м╕цний ╕ неп╕двладний жодним землетрусам ╜рунт – р╕дна земля. В╕н ходив ╖╖ нивами, дорогами, л╕сами й луками, вслухався в солов’╖ний сп╕в, у закличне журавлине курликання, в гом╕н д╕бров ╕ притишений шум золотоколосих пол╕в. Для нього було щастям знайти чисте джерело, щоб «води напитись ╕з глибин земл╕». Спрагло вдивлявся в╕н у «синю далину неба», в «б╕л╕ полотнища сн╕г╕в», у трепетн╕ барви райдуги, у все, що розкривали перед ним, шукачем земно╖ краси, сповнен╕ чар╕вност╕ незр╕внянн╕ картини його В╕тчизни. Читець 2: Ти мене з дитинства п╕д╕ймала, Хл╕б дала ╕ п╕сню солов’я, В╕двела дор╕г мен╕ чимало, Земле, зореносице моя! Що дороги, що високе жито ╤з веселим сонцем пополам. Р╕дну, добру, у кров╕ умиту, Я тебе н╕кому не в╕ддам! Як тебе на голос не вп╕знати? Серце, ╕ життя мо╓, ╕ кров, Найсвят╕ше слово наше – мати, Р╕дна земле, правда ╕ любов! Нас малих доглянула, зростила, З╕р дала – осл╕пленим колись, Силу – серцю, соколин╕ крила, Щоб нав╕ки в небо п╕днялись. Т╕льки нам все жити, не вмирати, Зерно с╕ять, зацв╕тати знов. Т╕льки щастя нам дано багате, То велике щастя наше – мати, Батьк╕вщина – правда ╕ любов! Ведучий ╤: Письменник шанував не т╕льки свою малу батьк╕вщину, в╕н ус╕м серцем полюбив Ки╖в. Чар╕вне це м╕сто восени, коли дерева одягнен╕ у р╕знобарвн╕ шати: в золотому вбранн╕ стоять липи, червон╕ють кетяги горобини, б╕л╕ють каштани. При╓мно йти по опалому листю, вслухаючись у його шаруд╕ння. А взимку! Це ж казковий витв╕р мистецтва з╕ сн╕гу! Навесн╕, коли пробуджуються дерева п╕сля зимового сну, розкриваються бруньки, газони забарвлюються кульбабами у жовтий кол╕р. Вулиц╕ ╕ площ╕, бурхливий рух транспорту, красуня-р╕чка — все це надиха╓ ╕ раду╓ погляд будь-якого гостя або жителя цього м╕ста. Не встояв ╕ Андр╕й Малишко. В╕н написав цикл п╕сень про це м╕сто: «П╕сня про Ки╖в», «Ки╖вськ╕ зор╕», «Ки╖вський вальс». (В╕деоф╕льм про Ки╖в у супровод╕ п╕сн╕ «Ки╖вський вальс») http://video.bigmir.net/show/263554/ Ведучий ╤╤: Малишко шукав св╕й ╕деал не лише в л╕тературн╕й прац╕, але й в особистому житт╕. Сво╖м чутливим серцем в╕н прагнув ╕ родинного щастя, ╕ домашн╕х радощ╕в у тих╕й гаван╕, мав над╕ю знайти там розраду й пораду, джерело сили й натхнення. Останн╕ п’ятнадцять рок╕в Андр╕й Сам╕йлович прожив у шлюб╕ з в╕домою поетесою Любов’ю Забаштою. ╥й в╕н присвячу╓ не одну поез╕ю з╕ свого доробку. Читець 3: У розлив╕ дзв╕нко╖ просин╕, В безгом╕нн╕ ясних св╕тань Стану я тоб╕ кленом росяним, А вже ти, як ромашка, встань: Щоб у мене зоря влюбилася, А у тебе за брата гр╕м, Щоб тоб╕ вся земля св╕тилася Так, як ти у житт╕ мо╖м. В сн╕гов╕╖, морозом витими, У холодну ╕ сиву рань Я тебе всю закрию в╕тами, А вже ти, як ромашка, встань! Щоб дзвен╕ла дорога пташкою ╤ д╕вчата шептали в сн╕: – Бачиш, клен подружив з ромашкою, Значить, добр╕й прийти весн╕! Ведучий ╤: Майже чотири десятил╕ття Андр╕й Малишко сипав з╕ свого поетичного неба на землю розма╖т╕ з╕рки-поез╕╖, викликаючи захоплення у сво╖х шанувальник╕в. В╕н був великим поетом, поетом плоть в╕д плот╕ свого народу, сво╓╖ епохи. Як же подякувати народному митцев╕? В╕дпов╕дь проста. Прислухаймось до сл╕в великого ген╕я: «Де б не був, де б не шукав дороги, Я не забуду вчителя старого». Адже задаток незвичайного таланту побачив у хлопцев╕ учитель географ╕╖ В. Грушецький. В╕н п╕дтримав поривання Андр╕я вийти на широку дорогу життя. Тому ╕ збер╕г Андр╕й Сам╕йлович Малишко у сво╓му серц╕ глибоку повагу ╕ любов до вчител╕в. «Я шаную ╕ люблю, – писав в╕н, – найб╕льше одну профес╕ю – вчителя. Без учителя не може людина ╕снувати, без його прац╕ вона буде темною ╕ увесь св╕т буде темним, коротким ╕ невт╕шним стане життя». Зворушливою п╕снею «Вчителько моя» поет низько вклонився всьому вчительству за його самов╕ддану працю. Ведучий ╤╤: А ми розд╕ля╓мо думку Андр╕я Малишка ╕ хочемо подякувати вс╕м педагогам, адже саме ви прищеплю╓те нам, сво╖м вихованцям, любов до знань, с╕╓те в серцях зерно прекрасного, св╕тлого, в╕чного, в╕дкрива╓те складний духовний св╕т буття, да╓те мудр╕ поради. Низький укл╕н вам, дорог╕ вчител╕, за профес╕онал╕зм, витримку, терп╕ння, за любов до обрано╖ справи, самов╕ддан╕сть ╕ багатство душ╕. Хай зас╕яна невтомною працею осв╕тянська нива урожа╖ть новими талантами, яскравими особистостями та визначними перемогами й здобутками в житт╕, а слово Вчителя буде завжди святим ╕ чистим на земл╕. Бажа╓мо вам м╕цного здоров’я, щиро╖ радост╕, безхмарних благословенних дн╕в, творчо╖ наснаги, нових педагог╕чних звершень! (Звучить п╕сня «Вчителько моя». Сл. А. Малишка, муз. П. Майбороди).
"Кримська Свiтлиця" > #43 за 24.10.2014 > Тема "На допомогу вчителеві"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=14179
|