Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
К╤ЛЬК╤СТЬ СКАРГ НА ДОТРИМАННЯ ЗАКОНУ ПРО МОВУ ЗРОСТА╢
Значний стрибок у ставленн╕ до мови стався власне п╕сля повномасштабного вторгнення Рос╕╖…


НА ХЕРСОНЩИН╤ В╤ДКРИВСЯ ПЕРШИЙ ФЕСТИВАЛЬ «Р╤ДНА МОВА - ШЛЯХ ДО ПЕРЕМОГИ»
Укра╖нська мова об’╓дну╓ укра╖нц╕в у боротьб╕ та в нац╕ональн╕й ╕дентичност╕…


УКРА╥НЦ╤ ВИЗНАЧИЛИСЬ, ЧИ ТРЕБА РОС╤ЙСЬКА У ШКОЛАХ
42% укра╖нц╕в п╕дтримують збереження вивчення рос╕йсько╖ мови в певному обсяз╕.


МОВА П╤Д ЧАС В╤ЙНИ СТАЛА ЗБРО╢Ю
В Укра╖н╕ в╕дзначають День писемност╕ та мови.


МОВИ Р╤ДНО╥ ОБОРОНЦ╤
Сьогодн╕шня доб╕рка поез╕й – це твори кримських укра╖нських педагог╕в-поет╕в…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #10 за 07.03.2014 > Тема "Урок української"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#10 за 07.03.2014
З╤БРАВ БОГ СВ╤ТЛИХ ЯНГОЛ╤В — ╤ НАПРАВИВ ╥Х У ШКОЛУ!

Вчителько моя...

Нещодавно у С╕мферопол╕ в Укра╖нськ╕й г╕мназ╕╖ пройшов ╤╤╤ (всекримський) етап Всеукра╖нсько╖ учн╕всько╖ ол╕мп╕ади з укра╖нсько╖ мови та л╕тератури. В ол╕мп╕ад╕ взяли участь понад 200 кримських школяр╕в. Перше м╕сце серед дев’ятикласник╕в здобула для сво╓╖ школи учениця 9-А класу НВК «Укра╖нська школа-г╕мназ╕я» Тетяна Совик. Таня, починаючи з сьомого класу, залюбки бере участь в ол╕мп╕адах з р╕зних предмет╕в, та найб╕льше рад╕╓ перемогам в ол╕мп╕адах з р╕дно╖ мови та л╕тератури. А перемага╓ вона завдяки тим знанням, що да╓ ╖й чудова вчителька укра╖нсько╖ мови ╕ л╕тератури Людмила Петр╕вна Оскома.
Людмила Петр╕вна працю╓ в школ╕ не так давно, проте велике значення нада╓ самоосв╕т╕ ╕ вже ма╓ гарн╕ результати сво╓╖ роботи. Багато ╖╖ учн╕в перемагають у р╕зноман╕тних творчих конкурсах. Та й сама вчителька пост╕йно бере участь у р╕зних фахових конкурсах та змаганнях. Людмила Петр╕вна здобула перемогу в ╤╤ Кримському республ╕канському конкурс╕ науково-пошукових роб╕т молодих учител╕в ╕ молодих учених з актуальних проблем осв╕ти, в м╕ському конкурс╕ серед молодих учител╕в «Педагог╕чний дебют» та в конкурс╕ проект╕в молодих педагог╕в «Зроби крок за обр╕й».
— У л╕каря — клятва Г╕ппократа. У солдата — присяга. А яку клятву да╓ учитель, який обира╓ св╕й шлях — служити людям? Чому стають учителями? — так розпочала розпов╕дь про себе Людмила Петр╕вна. — В╕дпов╕дь на це запитання можна знайти в легенд╕.
«Багато тисяч рок╕в тому побачив Бог, що множаться пороки людей, ╕ вир╕шив допомогти ╖м. Скликав в╕н Високих Дух╕в ╕ сказав: «Люди втратили св╕й шлях. Як бути?». Один ╕з Дух╕в запропонував нав╕яти на людей сон пророчий, ╕нший — послати манну небесну, трет╕й — воду в╕д Бога. ╤ лише четвертий Високий Дух прор╕к: «Вклади в кожну людину спрагу до п╕знання ╕ дай ╖м учителя».
З╕брав Бог св╕тлих янгол╕в ╕ наказав ╖м бути вчителями для д╕тей».
З тих незапам’ятних час╕в народжуються на земл╕ янголи, як звичайн╕ д╕ти, доросл╕шають, посп╕шають до д╕тей. Це — вчител╕! ╤ я пишаюся тим, що ╓ серед них. Стати вчителькою мр╕яла, ще навчаючись у восьмому клас╕ Почотненсько╖ школи Красноперекопського району. П╕сля зак╕нчення школи вступила до Тавр╕йського нац╕онального ун╕верситету на спец╕альн╕сть «Укра╖нська мова ╕ л╕тература».
Хоча св╕й профес╕йний шлях почала не так давно, проте розум╕ю, що живу в ун╕кальному середовищ╕. Перед╕ мною в╕дкрива╓ться дос╕ незнаний св╕т — передов╕ технолог╕╖, ╕нновац╕йн╕ методи. Тому, обираючи тему для самоосв╕ти, звернула увагу на використання ╕нтерактивних технолог╕й навчання. Ним ╕ присвятила 4 роки сво╓╖ д╕яльност╕.
З ц╕╓ю метою на уроках укра╖нсько╖ мови та л╕тератури застосовую в╕дом╕ технолог╕╖ ╕нтерактивного навчання: групову форму, «М╕крофон», «Коло ╕дей», «Аквар╕ум», «Карусель», «В╕дгадай», «Дерево р╕шень» та ╕нш╕.
Деяк╕ ╕гри ми придумали ╕ розробили з учнями сам╕ й апробували ╖х на уроках.
Д╕ти з великим задоволенням на уроках виступають у рол╕ мовознавц╕в, прикордонник╕в, журнал╕ст╕в.
Наприклад, у гр╕ «Майстерня мовознавця» учн╕ виконують роль мовознавц╕в, л╕нгв╕ст╕в, наукових прац╕вник╕в. Завдання надзвичайно р╕зноман╕тн╕: досл╕дження тексту, л╕нгвостил╕стичний чи ╕дейно-художн╕й анал╕з тексту. Працю╓ група сильних учн╕в, досл╕джуючи кожен сво╓ питання. Завдання ма╓ творчо-пошуковий характер.
У гр╕ «Прикордонник» д╕ти «перетворюються» на прац╕вник╕в прикордонно╖ служби (оф╕цер╕в, експерт╕в, доглядач╕в), вони об’╓днуються в групи, кожна з яких отриму╓ завдання: виявити слова (речення, вставн╕ чи вставлен╕ конструкц╕╖ — залежно в╕д матер╕алу, що вивча╓ться на уроц╕) певного розряду, типу. Додаткове завдання — виявити «порушника» на кордон╕. Важливо прагнути, щоб учн╕, виконуючи завдання, вчилися захищати свою позиц╕ю, доводили, чому вважають саме так, а не ╕накше.
У «Редакц╕╖ газети», ╕мпров╕зован╕й на уроц╕, учн╕ стають журнал╕стами, письменниками. Завдання — написати творчу роботу, статтю, репортаж, ╕нтерв’ю… Може пропонуватися лише тема роботи, а можуть — опорн╕ слова чи сполучення сл╕в, афоризми, крилат╕ вислови, цитати, залежно в╕д бажання вчителя й можливостей учн╕в.
 У «Музе╖ хиб» учн╕ — музейн╕ прац╕вники. До них потрапляють як╕сь рел╕кв╕╖, але час наклав св╕й в╕дбиток — стерто частини речень, неч╕тко написан╕ слова, в╕дсутн╕ розд╕лов╕ знаки, переплутано м╕сцями слова, коли склеювали аркуш. Завдання — в╕дтворити текст, пояснити помилки, виправити ╖х. А ще ╕нод╕ потр╕бно в╕дредагувати текст-переклад з давньо╖ мови, виконаний не досить грамотними досл╕дниками.
 Проект молодого педагога — Людмили Оскоми — «Розвиток ╕нновац╕йного педагог╕чного потенц╕алу шляхом упровадження ╕нтерактивних технолог╕й навчання» завершився. Але вчителька на досягнутому не зупиня╓ться! Цей навчальний р╕к вона присвятила використанню ╕м╕тац╕йно-╕грового навчання на уроках укра╖нсько╖ мови та л╕тератури. Вже сьогодн╕ використову╓ у сво╖й д╕яльност╕ елементи театрально╖ педагог╕ки, яка покликана на розкриття творчого потенц╕алу кожно╖ дитини. Людмила Петр╕вна впевнена, що неталановитих д╕тей не бува╓, потр╕бно т╕льки роздивитися, розвинути, в╕дкрити те, що живе в кожн╕й особистост╕!
Учн╕, яких навча╓ Л. П. Оскома, з ц╕кав╕стю беруть участь у театрал╕зованих виставах п╕д час урок╕в: Т. Шевченко «Мен╕ тринадцятий минало»; л╕тературно-музична композиц╕я до юв╕лею А. С. Малишка; урок-суд за твором ╢. Гуцала «С╕м’я дико╖ качки», урок-прес-конференц╕я «Емма Анд╕╓вська — укра╖нська письменниця, поетеса, художниця», ╕нсцен╕зац╕я д╕алогу баби Параски ╕ баби Палажки (урок «Фразеолог╕я»).
Зрозум╕ло, що на таких уроках д╕ти краще засвоюють нов╕ знання та розвивають сво╖ творч╕ зд╕бност╕. Вони залюбки беруть участь у р╕зних конкурсах ╕ виграють! ╢ вже перемоги й у цьому навчальному роц╕. У Всеукра╖нськ╕й учн╕вськ╕й ол╕мп╕ад╕ з укра╖нсько╖ мови та л╕тератури, на ╤╤ (м╕ському) етап╕ ╤ м╕сце пос╕ли Тетяна Совик (9-А клас) ╕ Марина Бутим (8-А клас); ╤╤ м╕сце — Дарина Вербанова (7-А клас), ╤╤╤ м╕сце — Ольга Лебед╓ва (9-Б клас). А Тетяна Совик здобула перемогу ще й на ╤╤╤ (республ╕канському) етап╕ ╕ на весняних кан╕кулах по╖де на Черкащину представляти Крим на всеукра╖нському р╕вн╕!
У Х╤V М╕жнародному конкурс╕ з укра╖нсько╖ мови ╕мен╕ Петра Яцика на ╤╤ етап╕ ╤ м╕сце пос╕ла Марина Бутим, ╤╤ м╕сце — Дарина Вербанова та Тетяна Совик, ╤╤╤ м╕сце — Валер╕я Гарасюк (7-Б клас). У Х╤╤╤ Всеукра╖нському конкурс╕ учн╕всько╖ творчост╕, присвяченому Шевченк╕вським дням, на ╤╤ етап╕ в ном╕нац╕╖ «Л╕тература» ╤ м╕сце здобула Ганна Пономаренко (11-Б клас).
У ╤V М╕жнародному мовно-л╕тературному конкурс╕ учн╕всько╖ та студентсько╖ молод╕ ╕мен╕ Тараса Шевченка на ╤╤ етап╕ ╤╤╤ м╕сце виборов К╓р╕м М╓на╓в (11-Б клас). Взяли участь учн╕ Укра╖нсько╖ г╕мназ╕╖ ╕ в конкурс╕ учн╕всько╖ творчост╕ «Шевченко ╕ сучасн╕сть», присвяченому святкуванню 200-л╕ття в╕д дня народження Т. Г. Шевченка. У ном╕нац╕╖ «Авторська поез╕я» ╤ м╕сце здобула Ганна Пономаренко (11-Б клас). А в ном╕нац╕╖ «Декламац╕я» ╤╤╤ м╕сце пос╕ла Ем╕не Харакчи╓ва (8-Б клас).
Звичайно, що перемоги в таких престижних конкурсах приносять рад╕сть ╕ учням, ╕ ╖хньому вчителев╕. Я впевнена, що ц╕ д╕ти просто закохан╕ в укра╖нську мову, перем╕гши на першому етап╕ конкурсу, вони готов╕ працювати ще б╕льше, щоб досягнути нових вершин. Людмила Петр╕вна частенько засиджу╓ться в школ╕ доп╕зна з╕ сво╖ми учнями, вона справд╕, як ангел, веде ╖х до усп╕ху. Вона завжди готова прийти на допомогу, пояснити чи п╕дказати. Д╕ти тягнуться до не╖, бо вона дуже ерудована, добра, з╕ св╕тлою душею, сяючими очима ╕ чар╕вною усм╕шкою. На ╖╖ незвичайн╕ уроки д╕ти йдуть, як на свято. Нав╕ть складний матер╕ал вона може подати так, щоб ус╕м було зрозум╕ло. Адже майже вс╕ уроки супроводжуються мультимед╕йними презентац╕ями, ╕грами.
«Готуючись до урок╕в, — говорить Людмила Петр╕вна, — завжди пам’ятаю слова Мар╕╖ Монтессор╕: «╢диним св╕дченням правильност╕ процесу навчання ╓ щастя дитини». А де ще шукати щастя, як не в сп╕льн╕й рад╕сн╕й подорож╕ по життю — подорож╕ ╕з сяючими очима! Я переконана, що мо╓ завдання — ╕з зерен добра ╕ справедливост╕ виростити душ╕ учн╕в, з цеглинок знань «скласти» ╖хн╕й розум, допомогти знайти сво╖ шляхи в житт╕, усв╕домити св╕й громадянський обов’язок. А головне — навчити бути людьми!».

Любов СОВИК

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #10 за 07.03.2014 > Тема "Урок української"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=12946

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков