Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2114)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ХУДОЖН╢ ЗОБРАЖЕННЯ «МОВНОГО РЕЙДЕРСТВА» У ПОЕТИЦ╤ ╤ВАНА НИЗОВОГО
╤ван Низовий – один ╕з найяскрав╕ших творц╕в художнього слова друго╖ половини ХХ –...


ЛИШ ЧЕКАЛИ Б НА МЕНЕ ДИТЯЧ╤ ДОПИТЛИВ╤ ОЧ╤, ╤ ДЗВ╤НКИМ «ДОБРИЙ ДЕНЬ!» ПОЧИНАВСЯ ЩОРАЗУ УРОК…
Дякую тоб╕, вчителько, що розв╕яла м╕й смуток, що допомогла мен╕ перебороти особист╕ негаразди...


ТАРАС ШЕВЧЕНКО ╤ ВОЛОДИМИР СОСЮРА
...використовуючи образи Шевченка, Сосюра не вдавався до ╖хн╕х простих рем╕н╕сценц╕й, а творчо...


«ВЧИТЕЛЬКО МОЯ, ЗОРЕ СВ╤ТОВА!»
Про талановитого молодого педагога — вчителя укра╖нсько╖ мови ╕ л╕тератури...


«…МЕН╤ ╤ ВДЕНЬ, ╤ ВНОЧ╤ СНИТЬСЯ ОТА БЛАГОДАТЬ НАД ДН╤ПРОМ…»
ОБРАЗ УКРА╥НИ В ТВОРЧОСТ╤ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #45 за 08.11.2013 > Тема "На допомогу вчителеві"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#45 за 08.11.2013
«ЛЮБ╤ТЬ УКРА╥НУ, ЯК СОНЦЕ, ЛЮБ╤ТЬ!»

9 ЛИСТОПАДА — ДЕНЬ УКРА╥НСЬКО╥ ПИСЕМНОСТ╤ ТА МОВИ

Люб╕ть Укра╖ну у сн╕ й наяву,
Вишневу свою Укра╖ну!
Красу ╖╖ в╕чно живу ╕ нову,
╤ мову ╖╖ солов’╖ну!

Укра╖но моя, земле моя укра╖нська! На тво╖х просторах цв╕туть сади, плинуть р╕ки, ниви видзвонюють на сонц╕ золотим налитим колосом! Люблю тебе, плекаю, обожнюю, хвилююсь за тво╓ майбутн╓ ╕ сьогодення!
Укра╖на – кра╖на, в як╕й ми народилися, кра╖на, в як╕й ми ростемо, здобува╓мо осв╕ту та продовжу╓мо жити, поважаючи вс╕ ╖╖ традиц╕╖, звича╖. Укра╖на – це наша Батьк╕вщина, якою ми пиша╓мось. Ми – патр╕оти сво╓╖ держави, ╕ ма╓мо з горд╕стю носити назву сво╓╖ нац╕╖ – укра╖нц╕!
Без любов╕ до Батьк╕вщини, готовност╕ примножувати ╖╖ багатства, обер╕гати честь ╕ славу, а за необх╕дност╕ — в╕ддати життя за ╖╖ свободу ╕ незалежн╕сть людина не може бути громадянином. Як синтетична як╕сть патр╕отизм охоплю╓ емоц╕йно-моральне, д╕╓ве ставлення до себе та ╕нших людей, до р╕дно╖ земл╕, сво╓╖ нац╕╖, матер╕альних ╕ духовних надбань сусп╕льства.
Патр╕отичн╕ почуття д╕тей молодшого шк╕льного в╕ку ╜рунтуються на ╖хньому ╕нтерес╕ до найближчого оточення (с╕м’╖, батьк╕вського дому, р╕дного м╕ста, села), яке вони бачать щодня, вважають сво╖м, р╕дним, нерозривно пов’язаним з ними. Важливе значення для виховання патр╕отичних почутт╕в у учн╕в ма╓ приклад дорослих, оск╕льки вони значно ран╕ше переймають певне емоц╕йно-позитивне ставлення, н╕ж починають засвоювати знання.
Патр╕отизм як моральна як╕сть ма╓ ╕нтегральний зм╕ст. З огляду на це в педагог╕чн╕й д╕яльност╕ я по╓дную ознайомлення д╕тей з явищами сусп╕льного життя, народознавством, засобами мистецтва, практичну д╕яльн╕сть учн╕в (праця, спостереження, ╕гри, творча д╕яльн╕сть та ╕н.) з нац╕ональними державними святами, визначними датами з ╕стор╕╖ Укра╖ни.
Основними напрямками патр╕отичного виховання та громадянсько╖ компетенц╕╖ ╓:
— формування уявлень про с╕м’ю, родину, р╕д ╕ родов╕д;
— кра╓знавство;
— ознайомлення з явищами сусп╕льного життя;
— формування знань про ╕стор╕ю держави, державн╕ символи;
— ознайомлення з традиц╕ями ╕ культурою свого народу;
— формування знань про людство.
Для патр╕отичного виховання важливо правильно визначити в╕ковий етап, на якому ста╓ можливим активне формування у д╕тей громадянських почутт╕в: любов╕ до Батьк╕вщини, р╕дно╖ дом╕вки, поваги та шанобливого ставлення до ╕стор╕╖ та традиц╕й укра╖нського народу.
У сво╖й д╕яльност╕ я багато часу прид╕ляю саме патр╕отичному вихованню д╕тей, тому що вважаю, що людина, яка живе, зроста╓, вихову╓ться у сво╖й р╕дн╕й кра╖н╕, ма╓ знати, поважати ╕ ц╕нувати культуру, звича╖ ╕ обряди держави, в як╕й мешка╓.
Важливим напрямком мо╓╖ роботи вважаю застосування елемент╕в народознавства як предмета, що вивча╓ культуру, побут, звича╖ р╕дного народу р╕зних рег╕он╕в Укра╖ни.
Долучаючись до народознавства, д╕ти поступово утверджуватимуться у думц╕, що кожен народ, у тому числ╕ й укра╖нський, ма╓ звича╖, як╕ ╓ сп╕льними для вс╕х людей. Вивчаючи традиц╕╖, народну мудр╕сть, народну творч╕сть (п╕сн╕, казки, присл╕в’я, приказки, ╕гри, загадки тощо), розширюючи уявлення про народн╕ промисли (вишивка, петрик╕вський розпис, явор╕вська ╕грашка), учн╕ поступово отримують б╕льш-менш ц╕л╕сне уявлення про вт╕лену в художн╕й ╕ предметн╕й творчост╕ сво╓р╕дн╕сть укра╖нського народу. Водночас у д╕тей розширюються знання про характерн╕ для р╕дного краю профес╕╖ людей, про конкретних ╖хн╕х представник╕в. При цьому вчитель повинен не ст╕льки п╕клуватися про збагачення знань, ск╕льки про ╖хн╓ творче засво╓ння, розвиток почутт╕в д╕тей. У шк╕льному в╕ц╕ вони залюбки беруть участь у народних святах ╕ обрядах, п╕знаючи ╖хн╕й зм╕ст, розвиваючи художн╕ зд╕бност╕, навички колективно╖ вза╓мод╕╖.
П╕д час урок╕в читання, укра╖нсько╖ мови, курсу «Я ╕ Укра╖на» багато уваги прид╕ляю формуванню та розвитку громадянсько╖ компетенц╕╖, а саме ╖╖ патр╕отично╖ складово╖. Наприклад, на уроках читання, вивчаючи творч╕сть укра╖нських письменник╕в, ознайомлюючись з ╖хн╕ми творами, д╕ти обов’язково вчать п╕сн╕, присл╕в’я, в яких прославля╓ться наша Батьк╕вщина. Так, у темах, пов’язаних з творч╕стю Володимира Сосюри, д╕ти сп╕вають п╕сн╕, обговорюють в парах, що саме письменник хот╕в сказати сво╖ми в╕ршами, анал╕зують зм╕ст тексту, тим самим доводять вчителю, чому наша мова солов’╖на, чому наша держава славетна.
На уроках «Я ╕ Укра╖на», п╕д час вивчення теми «Народн╕ звича╖ та традиц╕╖ укра╖нц╕в» я залучаю рольову гру як зас╕б формування творчих зд╕бностей. П╕д час ╕нсценування под╕й життя укра╖нського народу кожна дитина перевт╕лю╓ться у член╕в родини укра╖нц╕в, в╕дчува╓ ╕ переда╓ настр╕й, почуття, традиц╕╖ укра╖нського народу, що ╕снували та ╕снують з давн╕х час╕в та до сьогодення.
На уроках прац╕ традиц╕йно використовую практичн╕ роботи, як╕ пов’язан╕ ╕з складанням моделей життя та побуту, атрибут╕в укра╖нсько╖ хати, нац╕онального одягу, через плет╕ння стр╕чками, апл╕кац╕ями з кольорового паперу, нитками, сипучим матер╕алом (крупи, морський п╕сок, кам╕нц╕). Метою практичних роб╕т ╓ ц╕л╕сний зв’язок м╕ж результатом роботи та в╕дображенням побуту, звича╖в укра╖нського народу.
На уроках малювання використовую елементи художньо╖ майстерн╕. Учн╕ отримують завдання на в╕дображення символ╕в Укра╖ни: верби та калини, укра╖нського в╕ночка, хатинки, тину, посуду. Робота майстерн╕ завершу╓ться захистом творчих малюнк╕в та висловлюванням особистих думок.
На кожному уроц╕ у початков╕й школ╕ можна використовувати багато ц╕кавого матер╕алу, наочност╕, символ╕ки, яка ╕ буде виховувати у д╕тей любов та пошану до р╕дно╖ Батьк╕вщини, водночас формувати навчальн╕ компетенц╕╖, передбачен╕ новим державним стандартом.
П╕д час проведення виховних заход╕в з патр╕отичною метою я вважаю необх╕дним залучати не т╕льки д╕тей, а й ╖хн╕х батьк╕в, колишн╕х сво╖х випускник╕в, тим самим показуючи наступн╕сть м╕ж учнями р╕зних в╕кових категор╕й.
Так╕ впровадження елемент╕в укра╖нсько╖ культури дають д╕тям можлив╕сть доторкнутися до джерел укра╖нських традиц╕й, звича╖в, показати все р╕зноман╕ття життя укра╖нц╕в.

Люб╕ть Укра╖ну, як сонце, люб╕ть,
як в╕тер, ╕ трави, ╕ води!
В годину щасливу ╕ в радост╕ мить,
люб╕ть у годину негоди!

Наталя МАЛАЩИНСЬКА,
учитель початкових клас╕в Новофедор╕всько╖ школи-л╕цею Сакського району, АР Крим

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #45 за 08.11.2013 > Тема "На допомогу вчителеві"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=12500

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков