"Кримська Свiтлиця" > #44 за 01.11.2013 > Тема "З потоку життя"
#44 за 01.11.2013
╥╥ ДУШ╤ ВИСОК╤ ПОРИВАННЯ
Так уже повелося, що про вчител╕в прийнято згадувати напередодн╕ ╖хнього профес╕йного свята. Вчительськ╕ радощ╕ ╕ печал╕, турботи ╕ маленьк╕ перемоги — усе це залиша╓ться «за рамками» нашо╖ повсякденност╕. Ут╕м, в╕дправляючи дитину до школи, кожен ╕з нас оч╕ку╓ не формального ставлення, а розум╕ння ╕ п╕дтримки. Чи справджуються наш╕ над╕╖ ╕ спод╕вання? Як св╕дчить практика, не завжди. Тим рад╕сн╕ше усв╕домлювати, що ╓ педагоги, як╕ у кожн╕й маленьк╕й особистост╕ прагнуть побачити Людину з╕ складним внутр╕шн╕м св╕том. А ще, попри ус╕ляк╕ труднощ╕, намагаються прищепити найкращ╕ чесноти. До таких педагог╕в належить Тамара Костюк — заступник директора з виховно╖ роботи спец╕ал╕зовано╖ школи № 137 з поглибленим вивченням англ╕йсько╖ мови м. Ки╓ва (директор О. Риб╕цька). З теплотою згадують про свого наставника колишн╕ вихованц╕ Тамари Арчил╕вни, як╕ нин╕ стали дорослими людьми ╕ привели до школи сво╖х д╕тей. Тамара Арчил╕вна прищеплю╓ вихованцям любов до слова, справедливо вважаючи, що без гуман╕тарно╖ складово╖ год╕ уявити усеб╕чно розвинуту особист╕сть. Без сумн╕ву, на вивчення курсу заруб╕жно╖ л╕тератури та художньо╖ культури у старш╕й школ╕ необх╕дно вид╕ляти якомога б╕льше годин! Бо х╕ба може ╕нформац╕йно перевантажений старшокласник за л╕чен╕ години осягнути велич таких письменник╕в, як Марсель Пруст, Джеймс Джойс, Франц Кафка, навчитися розр╕зняти в╕дм╕нност╕ м╕ж експрес╕он╕змом та футуризмом. Тож перед вчителями, як╕ викладають курс заруб╕жно╖ л╕тератури та художньо╖ культури, поста╓ надзвичайно складне завдання. Необх╕дно так згрупувати матер╕ал, щоб у пам’ят╕ д╕тей на все життя залишилися яскрав╕ факти. Треба бути справжн╕м актором, аби передати красу поез╕╖ Г╕йома Аполл╕нера… ╤ тод╕ в уяв╕ поста╓ осп╕ваний ним м╕ст М╕рабо… Наче маестро, що диригу╓ оркестром, вчитель провадить для учн╕в в╕ртуальну подорож стор╕нками заруб╕жно╖ л╕тератури. ╤ в╕д того, наск╕льки вправний той маестро, залежить, наск╕льки ц╕кавою ╕ п╕знавальною буде подорож. «Усе просто», — говорив один ╕з геро╖в роману М. Булгакова. Гортаючи стор╕нку за стор╕нкою, учн╕ знайомляться з л╕тературою Н╕меччини та Латинсько╖ Америки, милуються соборами В╕дня та Барселони. Для того, щоб ╖м було «просто» мандрувати в╕ртуальним св╕том, вчителев╕ доводиться докласти чимало зусиль. Оп╕куючись виховною роботою, пан╕ Тамара намага╓ться з кожною дитиною працювати ╕ндив╕дуально. Учн╕ школи беруть участь у районних та м╕ських ол╕мп╕адах, конкурсах та спортивних змаганнях. Як при╓мно одержати нагороди за призов╕ м╕сця: грамоти, дипломи, подяки, ц╕нн╕ подарунки! А ще в╕дзнаку «Горд╕сть СШ № 137», яка вруча╓ться на традиц╕йн╕й л╕н╕йц╕ наприк╕нц╕ навчального року. Основою виховно╖ роботи у школ╕ Тамара Костюк вважа╓ нац╕ональне та патр╕отичне виховання, музейну педагог╕ку. У музе╖ бойово╖ слави проводяться уроки мужност╕, виховн╕ години, як╕ готують учн╕ старших клас╕в для молодших школяр╕в та гостей школи. Юн╕ екскурсоводи трет╕й р╕к посп╕ль пос╕дають I м╕сце у районному конкурс╕ та стають ф╕нал╕стами м╕ського конкурсу музейних екскурсовод╕в при навчальних закладах Ки╓ва. «В╕дпов╕дальн╕сть ╕ обов’язок», — таким ╓ кредо Тамари Арчил╕вни Костюк. ╥╖ душ╕ висок╕ поривання знаходять в╕дгом╕н у серцях тих, хто був ╕ ╓ ╖╖ вихованцем.
Наталя ОСИПЧУК, член Нац╕онально╖ сп╕лки письменник╕в, Нац╕онально╖ сп╕лки журнал╕ст╕в Укра╖ни
"Кримська Свiтлиця" > #44 за 01.11.2013 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=12494
|