Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4444)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4116)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2110)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1028)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (308)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (202)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #44 за 31.10.2003 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#44 за 31.10.2003
СПРАВА НЕ В ЕКОЛОГІЇ
Валентин БРЯНЦЕВ, доктор наук, професор.

В гучних російських заявах з приводу побудови греблі між Таманським півостровом і українським островом Коса Тузла переважає технічно-гідрологічна мотивація - захист берегів Таманської затоки від розмиву. При цьому нема жодного посилання на думку моїх колег - російських фахівців-океанологів. Я певен, що ніхто з них і не підпишеться під таким висновком.
Дійсно, ця задача не така вже й проста. Пригадую, що ще у 1989 році на міжнародній конференції у Бургасі (Болгарія) грузинський океанолог (на жаль, не пам'ятаю його прізвища, але пам'ятаю, що це був видатний фахівець по чорноморському басейну) зробив змістовну доповідь у цій справі, де повідомив, що навіть сучасні інженерні споруди для захисту берегів створюють часто протилежний вплив, настільки складний процес взаємодії моря і землі.
У 1987 році я на запрошення міськвиконкому Сочі брав участь у його засіданні, де розглядалось питання щодо деструкції берега, внаслідок якої у морі опинилась половина цілої вулиці. Сочі далеко від Керченської протоки, а дія моря така ж. До речі, як і на узбережжі Керченського півострова.
Ще декілька зауважень про загальновідомі обставини. При наступі моря на берег звичайно найбільший вплив має рівень води. У середньому стані він залишається таким же, бо Азовське море і Таманська затока з'єднані зі Світовим океаном. Але при північних вітрах над Азовським морем при наявності греблі рівень води в цій затоці буде суттєво вищий, ніж до її побудови. Те ж саме і при збільшенні стоку Кубані. По-друге, система течій в затоці не зміниться, бо, як відомо, вона при таких глибинах залежить від вітру. А швидкість течії у залишеній щільній протоці збільшиться, що призведе до розмиву греблі. В кінці зими в затоці льоду стане більше, тож крига буде руйнувати і берег, і греблю. Збільшиться накопичення намулу, але це не зменшить розмив берегів. Прохідні азовські риби до нової орографії якось пристосуються, але в перші роки збитки в рибальстві обох країн будуть значні.
Та російська влада не настільки наївна, щоб цього всього не знати. Тут маємо лише недолугий і брехливий піар. Росії потрібна судноплавна протока між Тузлою і керченським берегом. Бо для неї це збитки у десятки мільйонів доларів, а головне - ключ від Азовського моря в руках України.
Нам залишається одне - захист своєї землі і гідності. На сьогодні кордон ще не порушено, а гідність - вже. Порушення відбулось ще на початку будівництва греблі без нашої згоди і навіть попередження. Чи цього не помітили деякі наші поблажливі депутати, що заспокоювали нас тим, що будівництво йде поки що на російській території? Та чи не порушується безпека країни при сучасних реаліях, коли танки якоїсь держави прямують до кордону іншої, хоч це теж відбувається ще на своїй території.
Чи можна оцінити дії Росії як не нахабні, агресивні й імперські? Чи не бачили ми на екранах телевізорів, як Рогозін блюзнірськи потирає руки та заявляє про те, що Путін скаже ніжне слово нашому президенту - і все буде як треба? Чи не чули про статистику опитування росіян, 82% яких згодились на захоплення Тузли і тільки 18% висловились за добросусідські відносини з Україною? А пригадуєте, як Путін запропонував майже підкореному Лукашенку приєднати Білорусь до Російської Федерації у стані декількох областей, від чого оторопів навіть білоруський президент?
Ми з росіянами таки братні народи, але ж знаєте, як буває навіть у братів при поділі спадщини...
м. Керч.

Так свідчить історія...

Керченська протока так називається, позаяк протягом усієї історії мореплавство, риболовство, торгівля зв'язані з містом Керч, з його ровесником - морським торговельним портом. Свого часу російський імператор Олександр І (в котрий раз!) відкрив новий торговельний порт в Керчі у 1821 році. Вся акваторія Керченської протоки з берегами увійшла... в Керченський округ. Ось параграф 4 царської постанови: "Керченский округ будет составлять пространство с одной стороны пролива от Ениколя до Камыш-Буруна, а в другой от противоположного Ениколю пункта до Бугаза включительно, а потому в сей округ войдут Карантин и Таможня керченские, Бугазский меновой двор, Таможня и Еникольская Карантинная Застава" (Полное собрание законов Российской империи с 1649 года. Собрание 1-е, т. 37. 1820 - 1821, № 28776, Спб. 1830, с. 874 - 878. В библиотеке им. Ленина).
Після революції на Кубані і в Криму утворились окремі республіки. В 1918 році були узгоджені питання судноплавства через Керч-Єнікальський канал (від назв м. Керч і Єнікале). Першим пунктом "Соглашения" було: "Все права и обязанности, вытекающие из владения и эксплуатации Керчь-Еникальского морского канала, пролегающего по территориальным водам крымского правительства и правительства кубанского, принадлежат в полном объеме крымскому правительству".
З утворенням СРСР в 1922 році до складу України увійшли Єйський, Темрюцький і Таганрозький повіти. Отже, Росія в Азовському морі володіла тільки узбережжям Криму. Але 16 жовтня 1925 року рішенням уряду СРСР Темрюцький, Єйський, Таганрозький з містом Таганрог повіти, як і ще чотири повіти проти волі України були відторгнуті від неї до Росії. Таким неправедним шляхом Росія вийшла на Азовське море. Отака ціна договорам з Росією. Але і після цього, до розпаду СРСР, приписний порт Темрюк, порт Кавказ, портопункти Тамань, Сінна адміністративно входили до складу Керченського морського торговельного порту.
Офіційно острів "Тузлінська коса" утворився в 1925 році, фактично за свідченнями місцевих жителів - в 1922-му. 7 січня 1941 року Указом Президії Верховної Ради РРФСР острів Середня коса (Тузла) переданий до складу Кримської АРСР.
19 лютого 1954 року Кримська область передана із РРФСР до складу Української РСР. В 1958 році на адресу Держгеонагляду УВС Ставропольського
краю та Держгеонагляду МВС Української РСР була направлена вказівка Центрального картографічно-геодезичного фонду МВС СРСР № Ф-1193: "Необходимо немедленно нанести на дежурные карты республиканскую границу РСФСР по смежеству с УССР в соответствии с данным Указом...". На цих картах видно, що вказівка виконана і що острів "Тузлінська коса" входить до України.
Після підписання Договору між Україною та Російською Федерацією кордони повинні зберігатися ті, які існували до розпаду СРСР. Проте Росія фарватер оголосила своєю акваторією, хоч більша частина його проходить по акваторії України. Тепер ведеться будівництво дамби з метою захопити острів "Тузлінська коса", який беззаперечно є територією України.
Тож, як свідчить історія, всі угоди щодо України, починаючи з договору 1654 року, Росія не виконувала. То нащо нам потрібен ще й договір про ЄЕП? Одумайтесь, легковірні народні обранці, ви не повинні ратифікувати цю угоду!
Костянтин МОЧУЛЬСЬКИЙ,
заслужений працівник морського транспорту України.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #44 за 31.10.2003 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=1393

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков